gardeshban.ir

کتابخانه گردشگری و مرکز تهران‌پژوهی همزمان با هفته پژوهش در موزه رضا عباسی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۴۶۴۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این دو بخش حدود ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوعات تاریخ‌ هنر، میراث ‌طبیعی و فرهنگی، مردم‌شناسی، تهرانگردی، بازاریابی ‌گردشگری، طبیعتگردی و پژوهش‌ تاریخ تهران گردآوری شده است.

پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ـ در افتتاح این بخش‌ها در موزه رضا عباسی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و بدون حضور مهمان برگزار شد، گفت: منابع‌ علمی‌ مستند و به‌روز، سنگ بنای احیا و صیانت از داشته‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین توسعه‌ پایدار گردشگری است.

او با اشاره به جای خالی منابع میراث‌ فرهنگی و گردشگری استان ‌تهران در میان منابع علمی و تخصصی گردآوری‌شده، افزود: کتابخانه تخصصی تهران در موزه رضا عباسی در همین راستا راه‌اندازی شد. این دو مرکز بخشی از نیاز پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پژوهش‌ هنر، گردشگری، معماری و میراث ‌فرهنگی را به منابع علمی و مستند تامین می‌کند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار کرد: قطعا منابع علمی و تخصصی با موضوع تهران‌پژوهی و گردشگری محدود به این تعداد کتاب نخواهد بود و توسعه منابع‌ علمی این بخش از کتابخانه و ایجاد یک کتابخانه مستقل خارج از فضای موزه برای دسترسی بیشتر علاقه‌مندان از اهدافی است که در سال ۱۴۰۰ به‌دنبال آن خواهیم بود.

جانفشان گفت: پس از رفع محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، علاقه‌مندان با مراجعه به موزه رضا عباسی در ساعات کاری موزه می‌توانند از منابع این کتابخانه استفاده کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار