gardeshban.ir

کشورهای مختلف اروپایی یکی پس از دیگری در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی اجرای محدودیت های شدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۴۶۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
اروپا همچنان در باتلاق کرونا. شیوع ویروس کرونا انگلیس به سرعت گسترش یافته است و در لندن و برخی از مناطق این کشور شدیدترین محدودیت‌ها از جمله منع خوردن و آشامیدن در رستوران ها وضع خواهد شد.

مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد ،‌ شیوع ویروس کرونا در جنوب شرق انگلیس از جمله لندن به سرعت گسترش یافته است و از روز شانزدهم دسامبر شدیدترین محدودیتها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مناطق اجرا خواهد شد.

کاهش محدودیت‌ها و افزایش مجدد قربانیان کرونا
در انگلیس از ماه نوامبر برای حدود یک ماه محدودیتهایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی اجرا شده است.

اما از روز دوم دسامبر محدودیت ها در برخی از مناطق کاهش یافت و به دنبال آن شیوع ویروس کرونا در این مناطق افزایش یافته است.

مت هانکوک در همین زمینه اعلام کرد: جهش ویروس در بیش از هزار مورد در این مناطق تایید شده است و برخی از کارشناسان بر این باورند که ممکن است جهش ویروس با گسترش سریع شیوع ویروس کرونا ارتباط داشته باشد.

از سوی دیگر همین کارشناسان تاکید کردند: هم اکنون بعید است که جهش ویروس منجر به وخیم شدن علائم بیماری یا تضعیف اثر بخشی واکسن کرونا شود.

مایک رایان،‌ رییس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت، در مصاحبه مطبوعاتی روز چهاردهم با اشاره به اینکه «هم اکنون موارد بسیار زیادی وجود دارد که ویروس کرونا جهش کرده است، ویروس با گذشت زمان تغییر می کند و تکامل می یابد»‌ از کارشناسان خواست که جهش ویروس را به طور جدی زیر نظر بگیرند.

تعطیلی ۵هفته‌ای فعالیت‌های اقتصادی در هلند

اروپای گرفتار کرونا به انگلیس منحصر نمی‌شود. مارک روته، نخست وزیر هلند روز چهاردهم دسامبر با توجه به گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در این کشور، فعالیتهای اقتصادی برای حداقل پنج هفته و تا روز نوزدهم ماه آینده تعطیل کرد.

به گفته نخست وزیر هلند، همه کسب و کارها به جز مغازه های خرده فروشی که کالاهای ضروری روزانه مردم را تامین می کنند،‌ از روز پانزدهم دسامبر تعطیل خواهند شد و افزون بر این مدارس هم از روز شانزدهم دسامبر تعطیل می شود.

نخست وزیر هلند همچنین از مردم درخواست کرد تا ماه مارس سال آینده برای سفرهای خارجی برنامه ریزی نکنند.

علاوه بر هلند، در اروپا به ویژه در آلمان هم فعالیتهای اقتصادی به جز فروشگاههایی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می کنند، ‌تا روز دهم ماه آینده ممنوع شده است.

افزایش ۳۰درصدی شمار مبتلایان در هلند طی یک هفته

کشورهای مختلف اروپایی یکی پس از دیگری در آستانه کریسمس و سال نو اجرای محدودیت های شدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را آغاز کردند.

شمار مبتلایان در هلند در هفته اخیر در مقایسه با هفته قبل نزدیک به سی درصد افزایش یافته است.

نخست وزیر هلند در سخنرانی تلویزیونی با اشاره به اینکه: «‌ما باید همه تلاش خود را برای بهبود اوضاع انجام دهیم»‌ درک وضعیت موجود را از مردم درخواست کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار