gardeshban.ir

فرودگاه آنتالیا جزو فرودگاه‌های بزرگ و مدرن ترکیه به حساب می‌‎آید و توانسته عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد این کشور را به خود اختصاص بدهد.
کد خبر: ۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹-1399 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
«فرودگاه آنتالیا» (Antalya Airport)، فرودگاهی بین‌المللی است که در 13 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار دارد. این شهر به دلیل قرار داشتن در سواحل مدیترانه‌ای کشور ترکیه، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در فصل تابستان به حساب می‌آید و به همین دلیل فرودگاه آنتالیا، سومین فرودگاه شلوغ در این کشور محسوب می‌شود. علاوه بر آن، این فرودگاه به همراه «فرودگاه میلاس-بودروم» (Milas–Bodrum Airport) و «فرودگاه دالامان» (Dalaman Airport) جزو اصلی‌ترین فرودگاه‌های جنوب غربی ترکیه به شمار می‌رود.


تاریخچه

فرودگاه آنتالیا به قصد راحتی میلیون‌ها گردشگری ساخته شد که در فصل تابستان به این شهر مسافرت می‌کردند. ساخت ترمینال 1 آن در سال 1996 شروع و 2 سال بعد به مرحله‌ی بهره‌وری رسید. به مرور زمان، بخش‌های گوناگونی را به این فرودگاه اضافه کردند و تجهیزاتش را گسترش دادند و تمام این موارد به آن کمک کرد تا بتواند در سال 2011، از طرف «انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی» به عنوان بهترین فرودگاه در اروپا انتخاب شود.فرودگاه آنتالیا

امکانات و ترمینال ها

فرودگاه آنتالیا، فرودگاهی مدرن و بزرگ است و 4 نمازخانه، مغازه‌ها و غذاخوری‌های بسیاری را دربرمی‌گیرد که 24 ساعته فعالیت دارند. مسافران می‌توانند با پرداخت مبلغی کم، از سالن‌های استراحت آن نیز استفاده کنند. ترمینال 1 و 2 این فرودگاه، ترمینال بین‌المللی هستند و یک ترمینال داخلی نیز در آن قرار دارد. بیشتر فعالیت‌های خطوط هوایی این فرودگاه متعلق به «قطر ایرویز»، «ایرلاین پگاسوس» و «ترکیش ایرلاینز» می‎باشد. همچنین تمام پروازهای «ایزی جت» (easyJet) در ترمینال 2 متمرکز هستند.


دسترسی به مرکز شهر

اتوبوس‌های خط 600 این فرودگاه، شما را بین ترمینال 1 و 2 جابه‌جا می‌کنند و هر 30 دقیقه نیز به سمت ایستگاه اتوبوس آنتالیا (اتوگار) حرکت دارند. علاوه بر آن، ریل‌های تراموا یا همان «واگن‌های برقی آنتالیا» را هم گسترش داده‌اند تا فرودگاه را به مرکز شهر متصل کند. ایستگاه‌های تاکسی نیز در بیرون سالن پروازهای ورودی ترمینال‌ها واقع شده و می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به نقاط مختلفی در شهر کمک بگیرید.


فرودگاه آنتالیا، سومین فرودگاه شلوغ ترکیه+عکس

فرودگاه آنتالیا، سومین فرودگاه شلوغ ترکیه+عکس

فرودگاه آنتالیا، سومین فرودگاه شلوغ ترکیه+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار