gardeshban.ir

برای آشنایی بهتر با تمام جوانب توکیو ، باید خیابان‌های معروفش را با پای پیاده بگردید و جذابیت‌های گوناگونش را از نزدیک تجربه کنید.
کد خبر: ۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹-1399 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
توکیو مرکز  فرهنگ ژاپنی ، مد، غذا، زندگی شبانه و هنر به حساب می‌آید. این شهر در میان نواحی شهری جهان به لحاظ جمعیت رتبه اول را به خود اختصاص داده است و تعجبی ندارد اگر جاذبه‌های بی‌شماری را در آن ببینید. گردش و پیاده‌روی در خیابان‌های پیش رو شما را با بعد دیگری از توکیو روبرو می‌کند تا سفرتان مانند یک گردشگر معمولی به پایان نرسد. برای آشنایی با خیابان‌های معروف توکیو با ما همراه باشید.

تاکشیتا

خیابان ۳۶۰ متری «تاکشیتا» (Takeshita) پر از بوتیک‌های لباس‌فروشی با تخفیف‌های جذاب، کافه و اغذیه فروشی‌های فست فودی و مغازه‌های دیگری است که بیشتر روی جمعیت جوان ژاپن تمرکز دارند. می‌توانید روی فروشگاه‌های معروف «هاراجوکو» (Harajuku) که به خاطر سبک لباس خیابانی شهرت دارند نیز حساب کرده و خریدهای جذابی داشته باشید.

خیابان های توکیو

اوموته ساندو

زیبایی خیابان «اوموته-ساندو»‌ (Omote-sando) با منظره‌ای دلپذیر از ردیف درختان زِلکووا که در امتداد راه سبز شده‌اند، از آن جاذبه‌ای دیدنی می‌سازد. برای رفتن به « معبد میجی » این خیابان گذرگاه اصلی بوده و بر خلاف خیابان تاکشیتا، اینجا بیشتر به خاطر بوتیک‌های شیک و حال و هوای لوکسش شهرت پیدا کرده است. همچنین مشتریان مسن هم بیشتر به اینجا سر می‌زنند. اوموته ساندو که در امتداد تپه‌هایی به همین نام کشیده شده، مجموعه‌ای بی‌همتا برای خرید به شمار رفته که قسمتی از آن زیر زمین است. اگر دنبال خرید اسباب‌ بازی‌های هیجان‌انگیز بودید، باید حتماً به فروشگاه معروف «کیدی لند» (Kiddyland) هم سر بزنید.

خیابان های توکیو

کت استریت

«کت استریت» (Cat Street) یکی از خیابان‌های پشتی هاراجوکو محسوب می‌شود که به « شیبویا » (Shibuya) می‌رسد. این ناحیه بوتیک‌های بی‌نظیر مد لباس و اکسسوری را در خود جای داده است. علاوه بر این برای صرف غذای ارزان هم می‌توانید رویش حساب کنید. بهترین و ارزان‌ترین برگر فروشی‌های منطقه در اینجا هستند.
خیابان های توکیو

آئویاما کیلر دوری

«آئویاما کیلر دوری» (Aoyama Killer Dori) خیابانی است که به خاطر مد و فرهنگ در حال تغییرش شهرت دارد. در امتداد این خیابان می‌توانید موزه معروف «واتاری» (Watari) که به هنر معاصر اختصاص یافته را نیز بازدید کنید. در آئویاما کیلر دوری می‌توانید به خرید ساعت، کارت پستال‌های پاپ‌-آپ و سایر چیزهای هیجان‌انگیز بپردازید. اگر اهل مطالعه هستید پیشنهاد می‌کنیم به «شلف» (Shelf) یک کتاب‌فروشی تخفیفی که عکس‌ها و چیزهای خواندنی جذاب می‌فروشد نیز سر بزنید.
خیابان های توکیو

چهار راه شیبویا

چهار راه معروف شیبویا که در بیرون ایستگاهی به همین نام قرار دارد، بین گردشگران بسیار معروف بوده و تصاویری رنگارنگ، نورهایی مختلف و بیلبورد‌های الکتریکی بزرگی دارد. فروشگاه‌های برجسته‌ای که در این حوالی قرار دارند، استارباکس، «شیبویا ۱۰۹» و «توکیو فود شو» هستند. شیبویا ۱۰۹ یک مرکز خرید بزرگ است که بیش از ۱۰۰ بوتیک داشته و با آخرین مد روز جوانان را به سمت خود جلب می‌کند. فود شو هم طیفی از انتخاب‌های غذایی از گوشت دودی تا لقمه‌های علف دریایی را به مشتریان پیشنهاد می‌کند. می‌توانید غذای آماده و محصولات خواربار هم از اینجا تهیه کنید.
خیابان های توکیو

شین اوهاشی دوری

«شین اوهاشی دوری» (Shin-Ohashi Dori) در توکیوی مرکزی واقع شده و بازار معروف «تسوکیجی» (Tsukiji) را در خود جای داده که هم گردشگران و هم مردم خود  ژاپن  به آن علاقه بسیاری دارند. همچنین می‌توانید بزرگ‌ترین بازار ماهی جهان را هم در آن پیدا کنید. اگر دلتان می‌خواهد در مراسم فروش بهترین ماهی‌های تُن شرکت داشته باشید باید حتماً زود برسید. اگر در میان راه گرسنه شدید اصلاً جای نگرانی نیست زیرا مغازه‌های زیادی وجود دارند که اسنک‌های خیابانی و غذای دریایی تازه به گردشگران می‌فروشند. نواحی عمده فروشی شامل غرفه‌های کوچکی از غذای دریایی، میوه و سبزیجات و چند رستوران می‌شوند.
خیابان های توکیو

بوکوتی دوری

«بوکوتی دوری» (Bokutei-dori) به عنوان یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید شکوفه‌های گیلاس معروف ژاپنی را تماشا کنید شهرت یافته است. در این خیابان بیش از ۱۰۰۰ درخت زیبا در امتداد رودخانه روییده‌اند. در کل سال تنها یک هفته زمان برای تماشای این منظره دل‌انگیز وجود دارد پس اگر در زمان درستی رسیده باشید یکی از دیدنی‌ترین نقاط توکیو بوده و جمعیت زیادی را هم به سمت خود می‌کشاند. ناحیه بوکوتی در آغاز آوریل میزبان فستیوال شکوفه گیلاس یا  اوماتسوری  نیز می‌شود.
خیابان های توکیو

ناکامیسه دوری

«ناکامیسه دوری» (Nakamise-Dori) یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری توکیو به شمار می‌رود. گفته می‌شود اینجا یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های خرید ژاپن نیز به حساب می‌آید. می‌توانید چندین فروشگاه تاریخی را در امتداد خیابان ببینید که کالاهای سنتی ژاپنی مانند اکسسوری‌های مو، عروسک، محصولات هنری و غیره می‌فروشند. وقتی از اینجا بازدید می‌کنید باید حتماً «آساکوسا» (Asakusa) نقاشی شده جلوی مغازه‌ها را هم تماشا کنید.
خیابان های توکیو

چوئو دوری

«چوئو دوری» (Chuo-dori) خیابان اصلی «آکیهابارا» (Akihabara) بوده و یکی از نواحی توکیو به شمار می‌رود که فرهنگ اوتاکوی امروزی را به نمایش می‌گذارد. یکی از فروشگاه‌های معروف اینجا «کمیک تورانوانا» (Comic Toranoana) است که کارهایی برجسته کمیک ژاپنی را در کنار آثاری که به صورت شخصی انتشار یافته به فروش می‌رساند. همچنین کافه‌های زیادی در این حوالی هستند که پیش‌خدمت‌هایشان به شیوه‌ای قدیمی لباس می‌پوشند و می‌توانید فرهنگ بومی واقعی ژاپن را در آن‌ها تجربه کنید.
خیابان های توکیو

میجی دوری

«میجی دوری» (Meiji-dori) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید توکیو بوده و برخی از شناخته‌ شده‌ترین مراکز خرید ژاپنی و فروشگاه‌های مشهور را در آن پیدا خواهید کرد. این خیابان در توکیوی مرکزی قرار داشته و برخی از مناطق اصلی شهر مانند «شینجوکو» (Shinjuku)، هاراجوکو، شیبویا، «ایکِبوکرو» (Ikebukero) و «اِبیسو» (Ebisu) را به هم وصل می‌کند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار