gardeshban.ir

یک مجتمع مسکونی در مرکز شهر میلان که با گیاهان و درختان پوشیده شده به جنگل عمودی شهرت یافته است.
کد خبر: ۳۴۷۲۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹-1399 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

در مرکز میلان ایتالیا یک مجتمع مسکونی منحصر به فرد دیده می‌شود که از دو برج به ارتفاع ۸۰ و ۱۱۲ متر تشکیل شده و پوشیده از گیاهان و درختانی است که آن را به «جنگل عمودی» شهره کرده است. این مجتمع مسکونی توسط گروهی از معماران Boery Studio و به روشی منحصر به فرد طراحی شده است تا پناهی برای درختان، مردم و پرندگان باشد.

این مجتمع در اکتبر ۲۰۱۴ در منطقه‌ای در مرکز میلان افتتاح شد. دو برج معروف در مجموع ۸۰۰ درخت در اندازه‌های مختلف، ۱۵۰۰۰ گیاه چند ساله و ۵۰۰۰ درختچه را در خود جای داده اند که معادل ۳۰.۰۰۰ متر مربع از سطح جنگلی و پوشش گیاهی است. جنگل عمودی میلان در ۳۰۰۰ متر مربع از سطح شهر متمرکز شده است.

پوشش گیاهی این مجتمع علاوه بر ایجاد ظاهری جدید و زیبا در شهر، با فیلتر کردن اشعه خورشید باعث ایجاد آب و هوای سالم در محیط داخلی هم می‌شود. پوشش گیاهی همزمان در تنظیم رطوبت، تولید اکسیژن  و دی اکسید کربن و جذب ذرات ریز هم تاثیرگذار است. 

یکی از ساکنان این ساختمان می‌گوید "از زمان افتتاح در این مجتمع زندگی می‌کنم. اصلا احساس نمی‌کنم در مرکز شهر شلوغی مثل میلان زندگی می‌کنم. این سرسبزی قطعاً تأثیر مثبتی در زندگی من داشته است. گیاهان در تابستان دما را کاهش می‌دهند و در زمستان از گرمای کمتری استفاده می‌کنیم".

قابل ذکر است؛  در بوگوتای کلمبیا و در شهر چنگدو چین هم دو مجتمع مشابه این ساختمان در میلان وجود دارد.

جنگل عمودی شگفت‌انگیز در مرکز میلان ایتالیا + تصاویر

جنگل عمودی شگفت‌انگیز در مرکز میلان ایتالیا + تصاویر

جنگل عمودی شگفت‌انگیز در مرکز میلان ایتالیا + تصاویر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار