gardeshban.ir

اگر مایل به مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه هستید، توجه به واقعیت‌‌های زندگی در ترکیه یکی از مسائل مهمی به شمار می‌آید که حتما باید به آن توجه داشته باشید.
کد خبر: ۳۴۷۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹-1399 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهاجرت کردن همیشه ریسک بالایی دارد و باید تمامی جنبه‌های آن را در نظر داشت. با توجه به همه این مسائل، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود ایرانی‌ها کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنند، این دلایل شامل نزدیکی ترکیه به ایران، شباهت‌های فرهنگی، جغرافیایی و همچنین وجود مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است که سبب می‌شود ایرانی‌ها این کشور را برای سرمایه گذاری، خرید ملک و اقامت به صورت موقت و یا دائمی در نظر گیرند. در ادامه این مطلب با شما بیشتر درباره زندگی در ترکیه صحبت خواهیم کرد.

خرید ملک 

یکی از واقعیت‌های زندگی در ترکیه این است که باید شرایط اقامت قانونی در این کشور را بدست آورید تا بتوانید بدون دغدغه و نگرانی در این کشور زندگی کنید. راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن شرایط اقامت در ترکیه را به دست آورد، خرید ملک و به طور کل خرید اموال غیر منقول در ترکیه است. چنانچه بتوانید در کشور ترکیه خانه یا زمین را به هر مبلغی خریداری کنید، می‌توانید اقامت کوتاه مدت این کشور را دریافت نمایید. خرید ملک در ترکیه می‌تواند با شرایط ذیل صورت گیرد.

شما می‌توانید با خرید ملک به ارزش حداقل 250،000 دلار امریکا به شرط آن که تا 3 سال این ملک به فروش نرسد، اقامت ترکیه را بدست آورید.

همچنین خرید ملک در ترکیه به صورت پیش خرید به ارزش 250،000 دلار امریکا به شرط ممنوعیت انتقال و فروش آن تا 3 سال که البته این ملک در دفاتر اسناد رسمی ترکیه به ثبت رسیده باشد، می‌تواند امکان اخذ اقامت ترکیه را برای شما فراهم نماید.

اما علاوه بر دو مورد بالا راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای اخذ اقامت ترکیه از هر یک از این راه‌ها استفاده نمایید.

اقامت توریستی

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اقامت از طریق مقاصد علمی و تحصیل در ترکیه

اقامت از طریق گذراندن دوره‌های پژوهشی

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که تمامی مواردی که در بالا ذکر شد می‌تواند اقامت موقت در کشور ترکیه را برای شما به همراه آورد.


هزینه اقامت در ترکیه و نکاتی که باید بدانید

از دیگر مواردی که در خصوص واقعیت های زندگی در ترکیه باید به آن واقف باشید بررسی هزینه اقامت در ترکیه است. همانطور که پیشتر اشاره شد، همیشه مهاجرت با ریسک بالایی همراه است بنابراین اگر می‌خواهید این ریسک را کاهش دهید، لازم است از هزینه‌های زندگی در ترکیه اطلاعات کافی بدست آورید.

بی‌شک هزینه زندگی در هر کشوری با کشور دیگر تفاوت‌هایی دارد، اگر شما بخواهید به مقایسه هزینه‌ها با ایران بپردازید و هزینه زندگی در ترکیه را با پول ایران بسنجید موارد زیادی برایتان روشن خواهد شد. یکی از این موارد که البته از واقعیت های زندگی در ترکیه به شمار می‌آید، هزینه خورد و خوراک است.

هزینه خورد و خوراک در ترکیه نسبت به ایران
بخاطر وجود شباهت‌های فرهنگی و آداب و رسوم مردم ترکیه با ایران رژیم غذایی مردمان ترکیه با ایران از شباهت‌های بسیاری برخوردار است.

ضمن آن که تهیه مواد غذایی در ترکیه هزینه‌های زیادی را به همراه نداشته و شما دغدغه‌ای از این بابت نخواهید داشت. پس از این نظر خیال شما از بابت خرید مایحتاج روزانه آسوده خواهد بود که تفاوت چندانی با ایران در این خصوص وجود نخواهد داشت.

هزینه پوشاک در ترکیه

در هر شهر و کشوری که زندگی می‌کنید نیاز به خرید لباس و پوشاک خواهید داشت و بالطبع این مورد نیز یکی از واقعیت‌‌های زندگی در ترکیه به شمار می‌آید. به جهت آن که ترکیه یکی از قطب‌های تولید لباس در غرب آسیا به شمار می‌آید، شما می‌توانید در این کشور انواع کفش و لباس مرغوب را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. به همین جهت است که بسیاری برای سوغات از کشور ترکیه لباس تهیه می‌کنند.

هزینه‌ درمان و تهیه دارو در ترکیه

یکی دیگر از واقعیت‌های زندگی در ترکیه بحث درمان و بیمه است. هر انسانی ناگزیر دچار بیماری می‌شود و لازم است برای درمان خود هزینه‌هایی را در نظر گیرد. اگر می‌خواهید پس از مهاجرت و اقامت در ترکیه زندگی راحتی را تجربه کنید و از نظر مسائل درمانی دچار مشکل نشوید، بهتر است خود را حتما تحت بیمه سلامت درآورید. به این صورت هزینه‌های درمانی برای شما ارزان‌تر درآمده و بیمه نیمی از این هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد.

میزان درآمد در ترکیه

پس از اخذ اقامت ترکیه و شروع زندگی در این کشور لازم است یک بررسی کلی در مورد هزینه اقامت در ترکیه داشته باشید. در این کشور میزان درآمد ماهانه به نوع شغل و فعالیت کاری او بستگی دارد. اگر شما از یک مهارت خاص برخوردار باشید مطمئنا می‌توانید در ترکیه به راحتی از این مهارت خود استفاده کرده و درآمد معقولی داشته باشید و از پس هزینه‌های خود برآیید.

اما به هر حال این نکته را نیز باید در خاطر داشته باشید که شهروندان ترکیه برای گرفتن شغل در ادلویت هستند و اتباع خارجی در درجه دوم قرار دارند. به همین منظور بهتر است پیش از مهاجرت به ترکیه مدارک تحصیلی خاص و یا فن و مهارتی که در ترکیه به آن نیاز باشد را در کارنامه کاری و تحصیلی خود داشته باشید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار