gardeshban.ir

اگر به زودی قصد سفر به کوبا را دارید و درباره غذاهای معروف آن کنجکاوید، می‌توانید در این مقاله با ما به اکتشاف در بین غذاهای کلاسیک این کشور پرداخته و تصوری از منوهایی که پیش رویتان قرار می‌گیرند به دست آورید.
کد خبر: ۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹-1399 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

در گذشته بازدیدکنندگان کوبا از کیفیت غذاها ناراضی بودند، زیرا کمبود شدید مواد اولیه در کشور بیداد می‌کرد. این روزها رستوران‌های نوآورانه‌ای در حال بازیابی غذاهای کلاسیک کوبایی هستند و آن‌ها را به گردشگران گرسنه و کنجکاو ارائه می‌کنند. در غذاهای کوبایی تأثیراتی از غذاهای بومیان  آمریکا ،  آفریقا ،  اسپانیا  و کارائیب را می‌توان مشاهده کرد. در این مقاله شما را با برخی از غذاهای معروف کوبا آشنا می‌کنیم.

۱. روپا ویخا

غذای معروف «روپا ویِخا» (Ropa Vieja) در دوران حضور استعمارگران اسپانیایی از جزایر قناری راه خود را به سمت کوبا باز کرد. این غذا از گوشت گوساله خرد‌شده در سس گوجه و فلفل تهیه شده و بسیار بیش از آن چیزی که به نظر می‌رسد لذیذ است. این غذا را معمولاً با برنج می‌خورند و طعم آن از یادتان نخواهد رفت.

معروف ترین غذاهای کوبایی

۲. ساندویچ کوبایی

ساندویچ کلاسیک کوبایی در هر جای جزیره پیدا می‌شود. در این ساندویچ از پنیر سوئیسی، گوشت و ترشی شوید استفاده می‌کنند و در نهایت تمام این مواد داخل یک نان سفید گریل شده قرار می‌گیرد. بهترین ساندویچ‌های کوبایی را تحت فشار گریل می‌کنند تا طرح زیباتری پیدا کند و راحت‌تر نیز خورده شود. این ساندویچ‌ها در عین سادگی بسیار لذیذ هستند.

غذاهای کوبایی

۳. فریکاسه مرغ

یکی دیگر از غذاهای لذیذ کوبایی، فریکاسه مرغ است که از فلفل دلمه‌ای، پیاز، مرغ، سیب زمینی، سس گوجه و کشمش تهیه می‌شود. هر زمان که احساس کردید واقعاً به یک غذای خوشمزه نیاز دارید، می‌توانید روی آن حساب کنید. اطمینان داشته باشید که با این غذای تشکیل‌شده از مرغ مزه‌دار، نمی‌توانید ناراضی باشید.
 غذاهای کوبایی

۴. ماهی با سس اسکابچه

سس «اِسکابِچه» (Escabeche) در آمریکای لاتین فرم‌های گوناگونی به خود گرفته‌ است، اما نسخه کوبایی آن خیلی پیچیده نیست. مواد اولیه‌ی اصلی از سس، سیر، پیاز و فلفل دلمه‌ای هستند که با چند برگ بو تشکیل می‌شوند. بعد از آماده شدن سس، ماهی را به آن آغشته کرده و غذا را میل می‌کنند.

 غذاهای کوبایی

۵. واکا فریتا

غذای «واکا فریتا» (Vaca Frita) که در لغت به معنی گاو سرخ شده است، چیزی بیش از این نام ترجمه شده را در بر داشته و می‌تواند حسابی شما را خوشحال کند. این غذا از ورقه‌های دراز و باریک استیک که در سرکه قرمز، جعفری، سیر، دارچین، گشنیز و پونه کوهی خوابانده شده‌اند، تهیه می‌شود که سپس به آرامی تا حد نرم شدن پخته می‌شود.

 غذاهای کوبایی

۶. کوستییتاس

هر کسی کباب گوشت دنده را دوست دارد؛ اما «کوستییتاس» (Costillitas) کوبایی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. احتمالاً انتظار دارید که این غذا را با سس باربکیو بخورید؛ اما در کوبا گوشت دنده را در آب پرتقال، لیمو ترش، سیر، پونه کوهی و روغن زیتون می‌خوابانند. احتمالاً اگر از کسانی باشید که عاشق گوشت هستند، این غذا شما را غرق در لذت می‌کند.
 غذاهای کوبایی


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار