gardeshban.ir

دهکده توریستی، فرهنگی و ورزشی گنجنامه با امکانات تفریحی، گردشگری و تاریخی‌اش یک مکان ایده آل برای سپری کردن یک روز کامل در شهر همدان است.
کد خبر: ۳۴۸۲۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹-1399 October 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
دهکده ای که حکم پارک ائل گلی تبریز را برای همدانی ها دارد؛ جایی که روزانه میزبان هزاران نفر است و مهم ترین جاذبه این شهر به حساب می آید.

چرا بازدید از دهکده گنجنامه پیشنهاد می شود؟

دهکده گنجنامه یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران و خاورمیانه تلقی می شود.

اعتبار این دهکده به کتیبه های تاریخی آن است.

این دهکده برای سرگرمی هر کسی با هر سن و سالی مناسب است.

این مجموعه به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آمده است.

تاریخچه گنجنامه

دهکده گنجنامه حدود ۲ دهه پیش و در سال ۱۳۷۹ افتتاح شده و از هزاران سال پیش خانه دو کتیبه ارزشمند بوده است. کتیبه هایی که قدمتشان به دوره هخامنشیان بر می گردد و قدمت ۲۵۰۰ ساله آن ها یکی از شگفتی های این دهکده به شمار می رود.

مکان دهکده گنجنامه

این مجموعه تفریحی در فاصله نه چندان دور از شهر و در دل صخره های کوهستانی الوند و انتهای دره عباس آباد واقع شده است. عباس آباد منطقه زیبایی است و به باغ های متعددی مزین شده، زیبایی جاده های آن باعث شده که فاصله ۵ کیلومتری گنجنامه از شهر زیاد به چشم نیاید.

در دهکده گنجنامه از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟

آبشار گنجنامه

برای اینکه کتیبه های تاریخی معروف را ببینید، باید از سمت پله ها راه آبشار گنجنامه را در پیش بگیرید. این آبشار ۱۲ متری در مسیر صعود به ارتفاعات کوه الوند و از میان صخره های بسیار بزرگ به پایین سرازیر است. این آبشار دائمی در کنار صخره های بسیار زیبایش جلوه و شکوه خاصی دارد، حتی در زمستان نیز با قندیل های یخی خود، یخ نوردان را جذب خود می کند. اطراف آبشار نیز رستوران های و غرفه های زیادی می بینید که برای تجدید انرژی، پذیرای شما هستند.

کتیبه های گنجنامه

و اما ارزشمندترین بخش این دهکده، درست کنار آبشار گنجنامه واقع شده و زیبایی آن به قدمت دیرینه اش می باشد. نوشته هایی با خط میخی و به زبان های پارسی باستانی، ایلامی و بابلی که معرفی نامه شاهان هخامنشی، داریوش و خشایارشاه هستند.

کوهستان الوند و دشت میشان

طبیعت کوهستان الوند تکه ای از بهشت زیباست که چشم ها را به تسخیر در می آورد. دشت میشان نیز یکی از دشت های کوهستان الوند است که پشت آبشار گنجنامه واقع شده است. چشمه های جوشان و سرسبزی این دشت در فصل تابستان به قدری دیدنی می شود که نمی توان از تماشای آن سیر شد.

غار آکواریوم گنجنامه

این دهکده نزدیک به یک دهه است که خانه اولین و بزرگ ترین آکواریوم دریاچه ای کشور بوده است. غار آکواریوم گنجنامه با الهام از غار علیصدر به شکل بی نظیری ساخته شده و محل زندگی نمونه های نادر زیست محیطی و خزندگان دنیاست. بازدید از این غار آکواریوم حال و هوای دیگری دارد، چون مسیر بازدید را با ایجاد مه و باران مصنوعی متفاوت تر کرده‌اند.

امکانات تفریحی گنجنامه

بعد از خرید آنلاین بلیط هواپیما این شهر ، سفر شما تنها با بازدید از دهکده گنجنامه تنها با دیدن طبیعت زیبا و جاذبه های خاصش ماندگار نمی شود. با افزودن مقداری هیجان به این بازدید می توان آن را به فراموش نشدنی ترین خاطره های زندگی تبدیل کرد. این دهکده با شهربازی، سورتمه ریلی، تله کابین، دیواره سنگ نوردی، رنجر، تیرول و بانجی جامپینگ به استقبال طرفداران خود می رود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دهکده گنجنامه چه قدر است؟

برای گشتن در مجموعه های تفریحی بزرگ و وسیعی مثل گنجنامه باید زمان زیادی را در نظر گرفت. دیدن جاذبه های این دهکده، پیدا کردن جای پارک و استفاده از امکانات تفریحی مختلف گنجنامه حدود یک یا نصف روز زمان می طلبد. اگر تنها قصد طبیعت گردی داشته باشید، می توانید بدون صرف هزینه‌ای از بودن در آنجا لذت ببرید.

فصل مناسب برای بازدید از دهکده گنجنامه چه زمانی است؟

دهکده گنجنامه در فصل های مختلف سال جلوه و زیبایی خاصی دارد ولی در ایام بهاری با داشتن هوایی دلپذیر به اوج زیبایی خود می رسد. در فصل زمستان نیز آبشار گنجنامه و صخره های یخی آن پاتوق یخ نوردان می شود. پس بنا به علاقه خود می توانید فصل بهار یا زمستان را برای بازدید از دهکده گنجنامه انتخاب کنید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

باغ های شریف: ۱.۵ کیلومتر
مجموعه تفریحی عباس آباد:‌ ۷.۵ کیلومتر
موزه دفاع مقدس: ۸ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی دهکده گنجنامه برای اقامت وجود دارند؟

ویلاهای کوهستانی دهکده گنجنامه: داخل دهکده توریستی گنجنامه

ویلاهای اقامتی عباس آباد: ۴.۷ کیلومتر
هتل کتیبه : ۶ کیلومتر
هتل پارسیان همدان: ۶.۴ کیلومتر
هتل مرمر: ۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دهکده گنجنامه هستند؟

کلبه سنگی: داخل دهکده
رستوران شانیز:‌ داخل دهکده
رستوران گنجنامه: داخل دهکده
رستوران میترا: داخل دهکده
کافه کلبه: داخل دهکده

مجموعه تاریخی گنجنامه؛ گردش و تفریح یک روزه در همدان+عکس

مجموعه تاریخی گنجنامه؛ گردش و تفریح یک روزه در همدان+عکس

مجموعه تاریخی گنجنامه؛ گردش و تفریح یک روزه در همدان+عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار