gardeshban.ir

«نارا» (Nara) که حدود ۱۴۰۰ سال قبل پایتخت ژاپن بود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌رود و در نزدیک شهرهای «کیوتو» و «اوزاکا» قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۸۵۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

گرچه نارا زیبایی و افسونش را مدیون بناهای تاریخی، معابد و مقبره‌هایش است اما جاذبه‌های توریستی دیگری هم در این شهر باستانی وجود دارد که هر ساله صدها هزار گردشگر را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. بسیاری از بناهای این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند که نمایانگر عمق تاریخ باشکوه این شهر است.

۱. معبد تودای‌جی

«معبد تودای‌جی» (Todaiji Temple) یکی از جاذبه‌های نمادین شهر نارا است. این معبد در قرن هشتم میلادی ساخته شده و علاوه‌ بر تاریخ کهنی که در سینه خود دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفته است. یکی از چیزهای که در تودای‌جی می‌بینید، «نارا دای‌بوتسو» (Nara Daibutsu)، مجسمه‌ی برنزی عظیمی از بودا است که یکی از سه مجسمه‌‌ی بزرگ بودا در ژاپن محسوب می‌شود. این مجسمه در سالن بزرگ بودا قرار گرفته که شاید دیدنی‌‌ترین قسمت معبد محسوب می‌شود. در یکی از ستون‌های این سالن حفره‌ای قرار دارد که اندازه‌ی آن دقیقاً برابر با سوراخ بینی مجسمه بودا است. مردم معتقدند که عبور از این حفره برایشان شادمانی می‌آورد.

شهر نارا ژاپن

۲. معبد هوریوجی 

«معبد هوریوجی» (Horyuji Temple) در قرن ۷ میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین سازه‌ی چوبی موجود در ژاپن است. این معبد خانه‌ی «شاهزاده شوکوتو» بوده که یکی از رجال سیاسی زمان خود به شمار می‌رفته است. بتکده‌ی ۵ طبقه‌ی آن برای توریست‌ها خیلی بسیار جالب خواهد بود که بخشی از میراث جهانی یونسکو نیز به شما می‌رود و در عین حال بازدید از آن رایگان است. این جاذبه‌ی توریستی زیبا را از دست ندهید.

شهر نارا ژاپن

۳. پارک نارا و آهوها

پارک نارا در قلب شهر نارا قرار گرفته است. در میان این پارک معابد و مقبره‌های متعددی مانند معبد تودای‌جی و موزه‌های مختلف قرار دارند. بیش از ۱۲۰۰ آهوی وحشی در این پارک زندگی می کنند و به خودی خود یک جاذبه توریستی به حساب می‌آیند. علاوه بر آهو، این پارک در تمام سال دارای مناظر طبیعی زیبایی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

شهر نارا ژاپن

۴. معبد یاکوشیجی

«معبد یاکوشیجی» (Yakushiji Temple) مجموعه‌ای از ۸ ساختمان است که به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سبک معماری منحصر به فرد آن از «چانگ آن»، پایتخت «چین» در دوران حکومت «تانگ» الهام گرفته شده است. مجسمه‌ی «یاکوشی نیورای» (Yakushi nyurai) یا بودای طبیب در این معبد قرار دارد و به عنوان یکی از گنجینه‌های ملی ژاپن به شمار می‌رود. این مجموعه‌ی بزرگ دارای دیدنی‌های بسیاری است و باید وقت بیشتری به بازدید از آن اختصاص دهید.

شهر نارا ژاپن

۵. معبد بزرگ کاسوگا 

«معبد کاسوگا» (Kasuga Grand Shrine) یک بنای نورانی است که توسط خاندان «فوجی‌وارا» (Fujiwara) که از سیاسیون با نفوذ ژاپن در قرن ۸ میلادی بوده‌اند، ساخته شده است. این بنا هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از معابد نمادین در نارا است. معبد کاسوگا با هزاران فانوس تزئین شده که نور آنها شکوه خاصی به معبد می‌بخشد.

شهر نارا ژاپن

۶. قصر هی‌جو 

«قصر هی‌جو» (Heijo Palace) را قلب شهر باستانی نارا می‌دانند. این قصر محل اصلی پادشاهی در زمان پایتختی نارا به حساب می‌آمد. متأسفانه بنای اصلی نابود شده اما مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت و حالا به عنوان یک مرکز اطلاعات تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که این منطقه در بیش از ۱۰۰۰ سال قبل چه شکلی بوده است. معماری این بنا از چانگ‌آن، پایتخت باستانی حکومت تانگ در چین الهام گرفته شده است. این بنا هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و هنگام بازدید از آن می‌توانید شکوه و عظمت گذشته‌ی نارا را حس کنید.

شهر نارا ژاپن

۷. مجسمه‌ی میتریا بودیساتوا

مجسمه‌ی چوبی «میتریا بودیساتوا» در «معبد چوگوجی» (Chuguji Temple) به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌اش از شهرت خاصی برخوردار است. معبد چوگوجی در کنار معبد هوریوجی قرار دارد. حالت قرار گرفتن مجسمه که پاهای آن به صورت ضربدری قرار گرفته و لبخند کمرنگی بر لب دارد بسیار تحسین برانگیز است. این مجسمه آنقدر خوب ساخته شده است که حتی اگر از نزدیک هم نگاه کنید سنجاق‌هایی که قسمت‌های مختلف آن را در کنار یکدیگر نگه داشته است به راحتی دیده نخواهد شد.

شهر نارا ژاپن

۸. کوه یوشینو

«کوه یوشینو» (Yoshino Mount) به دلیل منظره‌ی زیبای شکوفه‌های گیلاس خود مشهور است. در این کوه می توانید هزار درخت گیلاس را ببینید که همگی پر از شکوفه‌های صورتی هستند و مانند فرشی مخملی بر زمین پهن شده‌اند. علاوه بر شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار، در تمام طول سال می‌توانید از منظره‌ی زیبای این کوهستان لذت ببرید. گل‌های ادریسی در فصل بارانی و ماه ژوئن، برگ‌های سبز تازه در تابستان، برگ‌های رنگین در آخر اکتبر و منظره‌ی سفید پوش در زمستان، همگی جلوه‌ای از زیبایی خلقت در این کوهستان هستند.

شهر نارا ژاپن

۹. کوفون ایشی‌بوتای

«کوفون ایشی‌بوتای» (Ishibutai Kofun) در پارک ملی - تاریخی «آسوکا» (Asuka) و در روستای آسوکا قرار دارد. «کوفون» به قبرهای قدیمی دارای گوژپشته گفته می‌شود که برای دفن افراد بلندپایه یا قدرتمند ساخته می‌شده است. گفته می‌شود که این کوفون مقبره‌ی «سوگا نو اوماکو»، رهبر سیاسی نارا بوده است. اکنون فقط یک تابوت سنگی باقی مانده که آن را ایشی‌بوتای (سکوی سنگی) می‌نامند. وزن این سنگ ۲۳۰۰ تن است. قطعاً صنعتگران آن دوران خیلی ماهر بوده‌اند که می‌توانستند این سنگ عظیم را حرکت بدهند. هنگام بازدید از روستای آسوکا حتماً برای دیدن این کوفون توقف داشته باشید.

شهر نارا ژاپن

۱۰. نارا ماچی

«نارا ماچی» (Nara-machi) منظره‌ی تاریخی خود را حفظ کرده است. در این سرزمین سنتی می‌توانید «ماچیا» که خانه‌های شهری ژاپن که در اواخر دوره‌ی «ادو» (Edo) ساخته شده‌اند را ببینید. خانه‌های شهری در ناراماچی تغییر شکل داده‌اند و حالا به عنوان رستوران و فروشگاه‌ کالاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید داخل این خانه‌ها شده و زندگی مردم ژاپن در گذشته را از نزدیک تجربه کنید.

شهر نارا ژاپن


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار