gardeshban.ir

یونان جاذبه‌هایی بیشتر از سواحل خوش‌منظره، آثار باستانی کهن و تاریخ غنی برای عرضه به گردشگران دارد و خاطره‌های کوچک و طعم‌هایی ماندگار را می‌توانید از آن با خود به خانه ببرید.
کد خبر: ۳۴۸۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

با وجود صنایع دستی و سنتی متنوع یونان که تا امروز رواج دارد، سوغاتی‌هایی جذاب‌تر از مگنت‌های یخچال معمول و مجسمه‌ی  پارتنون  می‌توان خریداری کرد به طوری که باید نگران جا شدن سوغاتی‌ها در چمدان خود باشید. در این مطلب با بهترین سوغاتی‌های یونان آشنا می‌شوید.

۱. صابون زیتون یونانی با مصطکی

درخت «مصطکی» (Mastiha) بومی حوزه مدیترانه است. اما تنها در جزیره‌ «شیوش» (Chios) برای تولید محصولات مرتبط صمغ آن را استخراج می‌کنند. اگرچه محصولات زیادی اعم از خوراکی و غیره از آن تولید می‌شود، اما صابون زیتون یونانی با مصطکی بهترین محصولی است که خرید آن را توصیه می‌کنیم. این صابون فوق‌العاده برای مو و بدن را هر زمان که استفاده کنید به یاد یونان خواهید افتاد.

سوغات یونان - صابون زیتون و مصطکی

۲. عسل یونان

با وجود سابقه‌ی طولانی در پرورش و نگهداری زنبور عسل در یونان، عسل را می‌توان یکی از بهترین محصولات این کشور معرفی کرد. چندین نوع عسل در یونان وجود دارد و علاوه بر خوردن، می‌توانید در درمان‌های خانگی از آن‌ها کمک بگیرید. در هر جایی از یونان می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، اما بهتر است یک شیشه عسل از مردم محلی خریداری کنید.
سوغات یونان - عسل یونانی

۳. روغن زیتون و اشیایی از چوب زیتون

روغن زیتون پای ثابت  غذاهای یونانی  است؛ البته چنان طعم فوق‌العاده‌ی دارد که می‌توان آن را به هر غذای دیگری افزود. یک شیشه روغن زیتون اعلی از یونان را به خوبی در چمدانتان جاسازی کنید و با خود ببرید یا از بسته‌های وکیوم که برخی سوپرمارکت‌ها مخصوص مسافران تهیه کرده‌اند، خریداری کنید. پس از آن به سراغ محصولاتی از چوب زیتون بروید. چوب زیتون سفت و محکم بوده و نقوش رگه‌دار زیبایی دارد که به هر شیء ساخته شده از آن طرحی منحصر به فرد می‌بخشد. به علاوه هر چه سن آن بالاتر می‌رود رنگش تیره‌تر و زنده‌تر شده و کار نهایی صاف‌تر از آب در می‌آید. به لطف انبوه درختان زیتون در یونان، این کشور سال‌هاست که اشیای چوبی آن را به فروش می‌رساند که از ابزار آشپزخانه تا اشیای تزئینی و زیورآلات متنوع هستند.

سوغات یونان

۴. آلات موسیقی سنتی

اگر تحت تأثیر جادوی آهنگ‌های «ربتیکا» (Rebetika) در یونان قرار گرفتید، می‌توانید ساز «بوزوکی» (Bouzouki)، ستاره‌ی اصلی این ژانر موسیقی نوستالژیک یونانی را برای خودتان یا دوست موزیسین‌تان سوغاتی ببرید. این ساز را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که سازهای یونانی سنتی دست‌ساز می‌فروشند خریداری کنید یا به دنبال سازهایی با قیمت مناسبت‌تر به غیر از بوزوکی باشید.

سوغات یونان

۵. چشم نظر

یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌های یونان در بسیاری از فروشگاه‌ها! چشم نظر که به آن چشم شیطان می‌گویند، به شکل یک چشم آبی ساخته شده و یک شیء نمادین در فرهنگ یونان و همینطور جاهای دیگر شناخته می‌شود. یونانی‌ها آویز و زیورآلات خلاقانه‌ای با این چشم می‌سازند و معتقدند استفاده از آن چشم بد و حسادت دیگران را از انسان دور می‌کند.

سوغات یونان

۶. حوله ساحلی

یک سفر تابستانی به یونان را بدون دیدن  برترین جزایر  و سواحل شگفت‌انگیز آن به پایان نبرید و حتماً سعی کنید یکی از حوله‌های ساحلی با کیفیت یونانی را از آن‌جا تهیه کنید. برند «خورشید یک ساحل» (Sun of a Beach) در سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرده و حوله ساحلی و سایر لوازم مورد نیاز استراحت در ساحل را تولید می‌کند که طرح‌های متنوع و بامزه‌ای دارند.
سوغات یونان

۷. چای و گیاهان دارویی خشک شده

یونان پوشش گیاهی متنوعی دارد و کوه‌های آن از گیاهان و گل‌های وحشی پوشیده شده است. چای، گیاهان خشک‌شده و ادویه‌جات را می‌توان از هر خواربارفروشی یا بازار محلی خرید و به راحتی در چمدان جا کرد و با خود برد. در شهرهای بزرگ به بازار مرکزی آن بروید و حتماً یکی از چای‌های کوهستان را سوغات ببرید.
سوغات یونان

۸. محصولات چرم

چرم‌سازی سال‌ها در یونان سابقه دارد و توصیه می‌کنیم یکی از محصولات چرمی مانند صندل، کیف یا کمربند را از آن سوغات ببرید. در این بین به طور ویژه باید به صندل‌های چرم اشاره کرد که هم  مردم یونان  و هم گردشگران معمولاً به استفاده از آن علاقمند هستند. صندل‌های «آندرومدا» (Andromeda) که شرکت «مراکی» (Meraki) آن‌ها را به صورت دست‌ساز تهیه می‌کند را توصیه می‌کنیم.
سوغات یونان

۹. زیورآلات سرامیکی

زیورآلات معمولاً سوغاتی‌هایی مناسب هستند. اگر می‌خواهید به جای زیورآلات معمول یونان مانند حلقه‌های نقره و دستبند با نمادهای یونانی یا چشم نظر، چیزی جدیدتر برای خودتان خریداری کنید، می‌توانید به سراغ زیورآلات سرامیکی بروید. یک گردنبند سرامیکی یا چینی دست‌ساز سفید و طلایی استایل رسمی یا روزمره شما را دگرگون خواهد کرد.

سوغات یونان

۱۰. شمع وکس

شاید شمع در هر جایی پیدا شود و یک سوغاتی منحصر به فرد نباشد، اما این برند یونانی نظر شما را جلب خواهد کرد. برند «وکس» (Waks) در سال ۲۰۰۵ آغاز به فعالیت کرد و شمع‌هایی زیبا با رایحه‌های فوق‌العاده می‌سازد که علاوه بر اسانس‌های رایج، بوی باران، چمن تازه و آب شور را هم شامل می‌شود.

سوغات یونان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار