gardeshban.ir

شمال ایران با جنگل های سرسبز و دریای خزر از پرطرفدارترین مناطق ایران برای سفر و گشت و گذار و خرید بلیط هواپیما است.
کد خبر: ۳۴۸۹۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرگان مرکز استان گلستان یکی از سه استان کناره دریای خزر است که از متنوع ترین شرایط محیطی را دارد. در همین شهر می توانید زیباترین جاذبه های طبیعی مثل کوه، بیابان، دریا، رودخانه، زمین کشاورزی، جنگل، تالاب، دشت و چمنزار را ببینید.

جاذبه های طبیعت گردی گرگان+عکس

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه یکی از جاذبه های طبیعت گردی گرگان در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی این شهر در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه قراردارد. جالب است بدانید که آبی که از آبشار باران کوه سرازیر می شود از چشمه ها و غارهای کوچک، باریک و طویل اطراف تامین می شوند. به دلیل ریزش مداوم آب و صخره‌های سبز شبیه چتر های زیبا چشم انداز خارق العاده ای را این منطقه بخشیده است. بهتر است بدانید که مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر به جاهای بکر و دست نخورده باعث شده است که آبشار باران کوه یکی از محبوب ترین مکان های طبیعی گرگان باشد.

پارک جنگلی ناهار خوران

پارک جنگلی ناهارخوران در واقع نام جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود ۳۰۰ هکتار وسعت با طبیعت دلنشین و زیبا است. بد نیست بدانید که قدمت جنگل ناهار خوران به ۴۰ میلیون سال برمی گردد. بهتر است اطلاع داشته باشید که پارک جنگلی ناهار خوران امکانات رفاهی مختلف و مناسب از جمله پارکینگ، آلاچیق، رستوران و زمین بازی‌ دارد. جالب است بدانید که در داخل پارک آبشار مصنوعی ساخته شده است که جذابیت این پارک را دو چندان کرده است. اگر می خواهید که یک روز خاطره انگیز با آب و هوای تمیز و لذت بخش را تجربه نمایید، حتما به پارک جنگلی ناهار خوران که یکی از جاذبه های طبیعت گردی گرگان محسوب می شود سری بزنید.

جاذبه های طبیعت گردی گرگان+عکس

باغ گلبن

باغ گلبن، روستایی در دهستان استرآباد جنوبی و در ۷ کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار گرفته است. بد نیست بدانید که باغ گلبن از شمال به روستای نصر آباد از جنوب به روستای زیارت از شرق به روستای نومل واز غرب به نهارخوران متصل می شود. بهتر است بدانید که روستا باغ گلبن جایی است که در سال۱۹۱۲ میلادی مسابقات اسب دوانی با مقامات استراباد و در سال ۱۳۸۱ محل اجرای جشنواره رویا های دهکده دانشجویان شمال کشور بوده است. روستای باغ گلبن را به خاطر فضای سبز و زیبا جنگل انبوه و آب و هوای دلپذیر از دیگر جاذبه های طبیعت گردی گرگان است.

پارک جنگلی رنگو

پارک جنگلی رنگو یا جنگل زیبای رینگو از جاذبه های طبیعت گردی گرگان که در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. راه رسیدن به پارک جنگلی رنگو روستای توشن است. شما باید حدود دو کیلومتر از مسیری خاکی از میان بوته های تمشک و درختان بلند عبور کنید. بعد از این مسیر به رودخانه با آب زلال که از ارتفاعات جنگل رنگو سر چشمه می گیرد خواهید رسید، شست و شوی دست ها با این آب شفاف حس و حال تازگی را به هرکسی القا می کند.

در ادامه مسیر رودخانه، دره ای با ارتفاع بیش از پنجاه متر که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند را مشاهده خواهید کرد.

جاذبه های طبیعت گردی گرگان+عکس

جنگل النگدره

جنگل النگدره که به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری و یکی از بهترین جاذبه های طبیعت گردی گرگان، در بلوار ناهارخوران گرگان قرار گرفته است. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد. جالب است بدانید که سه چشمه با چشم انداز خاص و منحصر بفرد در نزدیکی این رودخانه وجود دارند. 

برق‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی، جاده آسفالت، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزش، ساختمان‌ های نگهبانی و منطقه کمپینگ از جمله امکانات موجود در پارک جنگل النگدره هستند. بهتر است بدانید که پوشش گیاهی موجود در جنگل النگدره از را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل شده اند.

آبشار شصت کلاته

آبشار شصت کلاته یا همان فیروزمحل از دیگر جاذبه های طبیعت گردی گرگان در استان گلستان است. بهتر است بدانید که آبشار شصت کلانه در انتهای جنگل شصت کلاته در ۲۲ کیلومتری جنوب غرب گرگان واقع شده است. 

برای دسترسی با آبشار کلاته باید از میان جنگل شصت کلاته زیبا عبور کنید. جالب است بدانید که رودخانه شصت کلاته با طول تقریبی ۴۳ کیلومتر از دامنه‌ های شمالی کوه قل بلاغ سرچشمه می گیرد و در مسیر خود آبشارهایی چون باران کوه و شصت کلاته را بوجود آورده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار