gardeshban.ir

شاید تصور نکنید قدیمی‌ترین شهربازی دنیا در دانمارک به این تاریخ قدمت داشته باشد و هنوز هم بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.
کد خبر: ۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر  کپنهاگ ، پایتخت  دانمارک  را در برنامه سفر خود دارید، توصیه می‌کنیم کمی مسیر را به سمت ساحل کج کنید تا لذت قدیمی‌ترین شهربازی دنیا به نام «بکن» (Bakken) را تجربه کنید. بکن در سال ۱۵۸۳ ساخته شد و قدمت آن حدود ۲۰۰ سال بیشتر از دومین پارک تفریحی قدیمی دنیا در  وین  است. با وجود داشتن ریشه‌های قدیمی، این پارک را مدرن و سرگرم کننده می‌بینید. بهترین نکته در مورد این پارک شاید «رایگان» بودن آن است. البته فقط ورودی پارک رایگان است و این‌جا هم باید برای استفاده از سواری‌ها و خوراکی‌ها هزینه کنید؛ اما اگر فقط بخواهید به داخل پارک بروید و گشت و گذار کنید نیازی به هزینه‌ کردن ندارید. برای استفاده از سواری‌ها می‌توانید از گیشه‌ی مربوط به آن بلیت خریداری کنید یا در ورودی پارک یک مجموعه کوپن کتابی یا دستبند بخرید.

شهربازی بکن کپنهاگ

قدیمی‌ترین سواری در پارک، ترن هوایی چوبی است که در سال ۱۹۳۳ ساخته شد؛ البته نگران نباشید. برخلاف تصورتان کاملاً ایمن است. این ترن هوایی در طول سال‌ها بازسازی شده تا از ایمنی آن اطمینان حاصل شود. اگرچه قدیمی‌ترین ترن هوایی جهان در  تیوولی  (Tivoli) در مرکز کپنهاگ قرار دارد، اما این سواری ارزش امتحان کردن را دارد.

شهربازی بکن کپنهاگ

همه امکانات تفریحی پارک قدیمی نیستند؛ مثلا «تورنادو» (The Tornado ride) یکی از جدیدترین وسایل بازی است که شما را در همه‌ی جهت‌های ممکن می‌چرخاند. اگر برایتان مهم نیست که کمی خیس شوید، یا باران زودتر این زحمت را کشیده باشد، پس «کُنده سواری» (The Log ride) را امتحان کنید. در تبلیغات آن نوشته شده است که شما چندان خیس نخواهید شد اما این حرف را فقط در مقایسه با پریدن در استخر شنا می‌توان گفت. این سواری مفرح حتماً با خیس شدن همراه خواهد بود.

شهربازی بکن دانمارک

در مجموع ۳۳ سواری و ۷۸ جاذبه دیگر در این شهربازی وجود دارد که سنین و سلیقه‌های مختلف را راضی خواهد کرد. همچنین رستوران‌ها، بوفه‌ها و سایر غرفه‌های دیگر که معمولاً در پارک‌های تفریحی می‌بینید هم در این‌جا وجود دارند. یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای بکن، بوف برگر (Bøf Burger) است که هنوز هم برگرهای آن طرفداران خود را دارد و البته بسیار ارزان قیمت است. رفتن به شهربازی بدون تنقلات لذت نخواهد داشت. پس در بکن سری به بستنی فروشی مخصوص آن بزنید و بستنی خانگی با طعم عالی، اسانس‌های بسیار متنوع، تزئین جذاب و پر از شکلات که هوش از سر شما می‌برد را امتحان کنید.

شهربازی بکن دانمارک

شهربازی بکن در پایین پارک گوزن‌ها واقع شده که حیات وحش ۲۵۰۰ هکتاری این موجودات است و ده کیلومتر از شمال شهر کپنهاگ را در بر می‌گیرد. برای رفتن به بکن می‌توانید با ماشین یا مترو سفر کنید. ایستگاه مترو شما را به غرب پارک گوزن‌ها می‌رساند و چند دقیقه پیاده تا ورودی بکن فاصله خواهید داشت. پارک تفریحی بکن از تاریخ ۱۷ مارس تا ۴ سپتامبر باز است. با روشن شدن چراغ‌ها پارک تماشایی‌تر می‌شود و می‌توانید از ساعت شب برای بازدید استفاده کنید؛ به علاوه در تابستان‌های دانمارک غروب‌های تماشایی را هم تجربه خواهید کرد.

شهربازی بکن دانمارک


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار