gardeshban.ir

بندر المپیک و ساحل بارسلونا، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر بوده و در کنار سواحل آفتابی و فوق‌العاده جذاب آن، می‌توانید در رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک و یا سایر امکانات تفریحی آن اوقات خوشی را سپری کنید.
کد خبر: ۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
همان طور که از اسم بندر المپیک بارسلون واضح است، این بندر برای بخشی از بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ ساخته شد و شاید به خاطر تأثیری که بر منظره شهری داشت بتوان آن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمانی به شمار آورد که این رویداد ورزشی از خود باقی گذاشت. مکانی که در گذشته به عنوان یک ویرانه رها شده شناخته می‌شد، امروزه یکی از مهم‌ترین مناطق شهر بوده و از جاذبه‌های اصلی آن برای بازدید به حساب می‌آید. بندر المپیک با کافه‌ها، رستوران‌ها، مجسمه‌های مدرن و امکانات تفریحی گوناگون یکی از شلوغ‌ترین نواحی بارسلون به شمار می‌رود که حتما باید در سفر به اسپانیا از آن بازدید کنید.


قسمت مرکزی منطقه، یک تفرجگاه ساحلی طبیعی مربعی شکل است که از دل مدیترانه بیرون آمده و سفیدیِ درخشان قایق‌ها و کشتی‌هایش چشم را نوازش می‌دهد. دو ساختمان مشهور شهر که به سادگی قابل تشخیص هستند نیز در کنار بندر قرار دارند. این برج‌ها یعنی «هتل آرتس» (Hotel Arts) و «مافره» (Mapfre) در واقع بخشی از دهکده المپیک بودند و برای اسکان ورزشکاران شرکت کننده ساخته شدند. امروزه این دو برج به عنوان ساختمانی اداری و هتل پنج ستاره لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. گردشگرانی که راه را گم کرده‌اند از این سازه‌ها برای پیدا کردن مسیر به راحتی کمک می‌گیرند.

جاذبه گردشگری بی نظیر ساحل بارسلونا و بندر المپیک/عکس

در زیر این برج‌ها جاذبه‌هایی مانند پارک بندر المپیک، «گران کازینو» و برج «انریک میرایِس» (Enric Miralles) وجود دارند که ارزش بازدید منطقه را بیشتر می‌کنند. البته یکی از دیدنی‌‌ترین جاذبه‌هایی که نمی‌توان آن را از دست داد، ماهی طلایی، یک مجسمه عظیم فوتوریستیک از هنرمند و معمار برجسته «فرانک گری» (Frank Gehry) خواهد بود. این معمار مشهور، طراح موزه گوگنهایم بیلبائو بوده و الگوی ماهی را در بسیاری از آثار او می‌توان رؤیت کرد.

معمولاً اکثر افرادی که به بندر بارسلون می‌آیند، به دنبال یکی از برترین دارایی‌های این شهر یعنی سواحل بی‌نظیر آن هستند. ساحل معروف «بارسلونتا» از برج‌های دوقلو به سمت جنوب کشیده می‌شود و برای کسانی که اولین بار است به اینجا می‌آیند بسیار جذاب است. اگر به سمت شمال بروید، باقی ساحل‌های بارسلون را خواهید دید که از «نوا ایکاریا» (Nova Icaria) شروع شده و بعد از آن «بوگاتِی» (Bogatell) و «مار بِیا» (Mar Bella) را خواهید یافت. ساحل «یِوان» (Llevant) نیز جزو سواحل محبوب ساکنین اسپانیایی زبان شهر است.

جاذبه گردشگری بی نظیر ساحل بارسلونا و بندر المپیک/عکس

در بین دو برج معروف این ناحیه، جاده‌ مهمی به نام خیابان «مارینا» (Marina) وجود دارد که مستقیماً شما را به سمت کلیسای مشهور ساگرادا فامیلیا هدایت می‌کند. در نتیجه اگر بین این دو سازه قرار بگیرید می‌توانید هم‌زمان سه ساختمان بلند بارسلون را تماشا کنید. لنگرگاه «گرگال» (Gregal) که ۳۰۰ متر از ساحل فاصله می‌گیرد به بازدیدکنندگان امکان قدم زدن در ۵۰۰ متر مساحت آن و تماشای افق شهر از دریا را می‌دهد. 

اگر جزو آن دسته افراد علاقه‌مند به دریانوردی هستید، مرکز دریانوردی بارسلون ابزار و وسایل لازم برای قایقرانی و سایر فعالیت‌های دریایی را به همراه مربی‌های کارکشته به شما کرایه می‌دهد. اگر هم از طرفداران جدی فیلم و سینما هستید، در مرکز خرید «سنتره دلا ویلا» (Centre de la Vila) علاوه بر مغازه‌هایی عالی برای خرید، سینماهایی وجود دارند که آخرین فیلم‌های روز سینمای جهان را به زبان انگلیسی برای شما نمایش می‌دهند. این مرکز خرید تنها اندکی با ایستگاه مترو فاصله دارد.

جاذبه گردشگری بی نظیر ساحل بارسلونا و بندر المپیک/عکس

در شب و به ویژه در طول ماه‌های گرم تابستان، بندر المپیک با رستوران‌های عالی و کافه‌های متعدد، یکی از محبوب‌ترین مناطق برای زندگی شبانه می‌شود. اگر مایل به اقامت در نزدیکی بندر هستید، هتل‌های متعددی با کیفیت‌های متنوع برای شما وجود دارند. برای اطلاعات کلی نیز می‌توانید به وب‌سایت رسمی بندر المپیک سر بزنید. برای دسترسی راحت و آسان به بندر، می‌توانید از خط ۴ مترو استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار