gardeshban.ir

جزایر وادن در شمال غربی اروپا، مجمع الجزایری را تشکیل می‌دهد که از شمال غربی هلند تا غرب دانمارک کشیده است. این جزایر مسلماً باید در لیست دیدنی‌های سفر بعدی شما جای بگیرد.
کد خبر: ۳۴۹۵۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی‌رغم اینکه «جزایر وادن» (Waden) جزو مقاصد کلاسیک تعطیلات چندین نسل از مردم هلند بوده‌اند، مسافران خارجی کمتر درباره آن‌‌ها می‌دانند که شاید به خاطر دور افتادگی‌شان از نواحی اصلی باشد. این نواحی خیره‌کننده و جذاب، به سادگی می‌توانند جزو زیباترین نقاط گردشگری  اروپا  قرار بگیرند و به خاطر سواحل صخره‌ای، پوشش جنگلی انبوه و شن‌های روانشان شهرت دارند. در ادامه با معروف‌ترین جزایر آن آشنا خواهید شد.

جزیره تسل

به خاطر اینکه «تسل» (Texel) به سادگی از  آمستردام  قابل دسترس است، شاید آن را بتوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در دریای وادن نامید. بیشتر ساحل غربی تسل به عنوان یک پارک ملی تحت حفاظت بوده و به خاطر تنوع زیستی زیبا و غنی‌اش بسیار ارزشمند است. فانوس دریایی قرمز «ایرلاند» (Eirland) که در شمالی‌ترین ساحل جزیره واقع شده، جزو نمادهای این منطقه محسوب می‌شود.

جزایر وادن در هلند

جزیره فلیلاند

قبل از سال ۱۲۸۷ «فلیلاند» (Vlieland) در واقع به قسمت اصلی سرزمین  هلند  متصل بود و بعد از یک سیل فاجعه بار که سواحل شمالی کشور را ویران کرد، از آن جدا شد. از آن زمان هم جزیره مسکونی باقی ماند اما به عنوان دومین ناحیه کم جمعیت هلند شناخته می‌شود. به دلایل روشنی، این جزیره بسیار آرام و دلپذیر است.
جزایر وادن در هلند

جزیره ترشخلینگ

طی ماه‌های گرم‌تر سال، ساحل شمالی «ترشخلینگ» (Terschelling) بسیار خیره‌کننده می‌شود و شن‌های طلایی و منظره بکر دریایی‌اش بسیار دیدنی خواهند بود. بیشتر جزیره را یک پارک ملی شناخته شده در برگرفته و شامل صدها نقطه دیدنی می‌شود. یک فستیوال هنری بین‌المللی نیز به نام «اورول» (Oerol) هر ساله در ماه ژوئن در ترشخلینگ برپا می‌گردد.
جزایر وادن در هلند

جزیره املاند

«املاند» (Ameland) در قسمت اعظم تاریخش توانست در برابر حکومت موجود در سرزمین هلند بِایستد و تا سال ۱۷۰۸ به صورت مستقل و آزاد باقی بماند. در آن سال خاندانی که جزیره املاند را اداره می‌کردند، مردند و بعد از آن این جزیره به کشور هلند پیوست. البته اینجا هنوز هم گویش محلی خود را داشته که از هلندی استاندارد بسیار فاصله دارد. این جزیره هم مانند سایر جزایر وادن به طرزی باورنکردنی زیبا و دیدنی است.
جزایر وادن در هلند

جزیره اسخیرمونیکوخ

در «اسخیرمونیکوخ» (Schiermonnikoog) تنها یک دهکده وجود دارد که آن هم کمتر از ۹۰۰ ساکن دائمی داشته و به خاطر اندازه و صافی‌اش، دوچرخه راه اصلی حمل و نقل در آن به شمار می‌آید. در این جزیره تنها ۲۰۰ خودروی ثبت شده وجود دارد. شن‌های ساحلی اسخیرمونیکوخ جزو گنجینه‌های ملی هلند به شمار رفته و هر ساله در فصل تعطیلات هزاران گردشگر را به سمت خود می‌کشانند.
جزایر وادن در هلند



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار