gardeshban.ir

اگر با فرهنگ مردم فیلیپین آشنا نیستید و قصد سفر به این کشور را دارید، خواندن این مقاله قطعا کمک کننده خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹-1399 October 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

 سفر به هر گوشه‌ی جهان و آشنایی با فرهنگ و خلق‌وخوی مردم هر سرزمین، بخشی از جذابیت‌های سفر است. این بار به سراغ فیلیپینی‌ها رفته‌ایم تا درباره‌ی فرهنگ، علایق و سلایق این مردمان سخت‌کوش، کمی بیشتر بدانیم.

چه ویژگی‌هایی فیلیپینی‌ها را از بقیه دنیا متمایز می‌کند؟ خب، یک دلیل مشخص آن می‌تواند فرهنگ مردم  فیلیپین  باشد. در این مقاله قصد داریم ۱۱ مورد از وجه تمایزهای فرهنگی مردم این کشور را به شما معرفی کنیم که آن‌ها را از دیگر ملت‌ها متفاوت می‌سازد.

فرهنگ مردم فیلیپین

فیلیپینی ها مردمانی سخت‌ کوش و بردبار هستند

فیلیپینی‌ها همیشه در اوج سختی و مصیبت می‌توانند بر مشکلات فائق آیند. این مردم به‌جای تسلیم شدن، می‌ایستند و لبخند می‌زنند.

فرهنگ مردم فیلیپین

مردم فیلیپین به خانواده اهمیت می دهند

در فیلیپین خانواده در اولویت است؛ بنابراین چه از اعضای درجه‌ی یک خانواده باشید، چه از نسل سوم یا چهارم، با شما مثل یکی از افراد خانواده رفتار می‌شود. مردم این سرزمین حتی دوستان نزدیک را هم عضوی از خانواده‌ی خود می‌دانند.

فیلیپینی ها مردمانی مذهبی هستند

به هر گوشه‌ی خانه‌ی یک فیلیپینی نگاه بیندازید، شمایلی برنجی از صلیب یا دیگر نمادهای مذهبی را پیدا می‌کنید. آن‌ها هر یکشنبه یا گاهی حتی دو الی سه بار در هفته به کلیسا می‌روند و مراسم دینی خود را به‌جای می‌آورند.

فرهنگ مردم فییپین

ادب و احترام در فرهنگ مردم فیلیپین حائز اهمیت است

یک فیلیپینی از زمانی که متولد می‌شود، می‌آموزد چطور با گفتن تکیه‌کلام‌های ساده‌ای مثل پو (po) و آپو (opo) در انتهای جملات خود به بزرگ‌ترها احترام بگذارد. در این سرزمین سنتی به نام پاگمامانو (pagmamano) رواج دارد که بنا بر آن کوچک‌ترها پشت دست بزرگ‌ترها را به نشانه‌ی احترام به پیشانی خود فشار می‌دهند.

فرهنگ مردم فیلیپین

فیلیپینی ها روحیه همکاری و کمک به یکدیگر دارند

فیلیپینی‌ها بنا بر سنتی که به «بایانیهان» شهرت دارد، بدون هیچ چشم‌داشتی به یکدیگر کمک می‌کنند؛ ‌طوری که بر عهده گرفتن کارها و مسئولیت‌های خطیر خیلی آسان‌تر و کم زحمت‌تر می‌شود. به این سنت «روح جامعه» هم می‌گویند.

فرهنگ مردم فیلیپین

فرهنگ و آداب ‌و رسوم برای مردم فیلیپین بسیار ارزشمند است

سنت‌های متداول در خانه یا خانواده برای فیلیپینی‌ها اهمیت زیادی دارد. آن‌ها معمولاً یک روز ویژه را به برپایی جشن‌های بخصوصی مثل فستیوال‌ها، جشن تولد، دور همی‌ها و غیره اختصاص می‌دهند و البته در هر دورهمی برای درست کردن غذای خوب از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

فیلیپینی ها عاشق مهمانی و برگزاری جشن های رنگارنگ هستند

بله، فیلیپینی‌ها عاشق برپایی جشن و فستیوال هستند. هر شهری جشنواره‌ی مخصوصی دارد برای مثال شهر باکلد جشنواره‌ی ویژه‌ی خود به نام ماسکارا را برپا می‌کند و در شهر داوائو جشنواره‌ی کادایاوان و در شهر ماریندوک، فستیوال موریونز برگزار می‌شود.

فرهنگ مردم فیلیپین

یکی از طولانی ترین جشن های کریسمس در فیلیپین برپا می شود

حتی از ماه آگوست، می‌توانید سرودهای کریسمس را در رستوران‌ها و مراکز خرید فیلیپین بشنوید. هم‌زمان با نزدیک شدن کریسمس و آغاز خرید سال نو، شور و نشاط و حال و هوای جشن را می‌توان به‌خوبی در فیلیپین احساس کرد. جشن‌های کریسمس تا اولین یا دومین هفته‌ی ژانویه طول می‌کشد.

مردم فیلیپین عاشق غذا هستند

فیلیپینی‌ها علاوه بر صبحانه، ناهار و شام توانسته‌اند میان وعده‌های کوچکی را هم در بین وعده‌های اصلی خود بگنجانند. مردم این کشور اگر هر ساعت یا هر سه ساعت غذا بخورند، بازهم لقمه‌های خود را مزه مزه می‌کنند و از خوردن آن لذت می‌برند. ضمناً آن‌ها طرفدار پروپاقرص بوفه‌های غذا هم هستند.

فرهنگ مردم فیلیپین

مردم فیلیپین آواز خواندن ا بسیار دوست دارند

مردم این کشور آواز خواندن را دوست دارند، به همین دلیل کارائوکه تا به این حد در این سرزمین رواج پیدا کرده است. فیلیپینی‌ها به‌عنوان بخشی از تفریحات و سرگرمی‌های خود، زمان ویژه‌ای را به سپری کردن در کنار خانواده و دوستان و خواندن ترانه‌های جدید و قدیمی اختصاص می‌دهند.

فیلیپینی ها به هنر و معماری بسیار علاقه مند هستند

تنها کافی است به ساختمان‌های برافراشته و عظیم در جای‌جای این سرزمین نگاهی بیندازید تا علاقه‌ی فیلیپینی‌ها به توسعه‌ی هنر و معماری را درک کنید. آن‌ها تفکر و طراحی خلاقانه را دوست دارند و اشتیاق زیادی نسبت به آموختن چیزهای متفاوت و منحصربه‌فرد نشان می‌دهند.

فرهنگ مردم فیلیپین



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار