gardeshban.ir

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی حدود ۲۰۰ روستای این استان را مسدود کرد که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
کد خبر: ۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسن جهانیان افزود : با باز  شدن محورهای اصلی به جز ساری- سمنان و خروج سامانه بارشی از این استان ، تمام تجهیزات و ماشین آلات راهداری زمستانی مستقر در محورهای اصلی شامل هراز ، سوادکوه و کندوان  به طور موقت برای بازگشایی محورهای روستایی به این مناطق منتقل شدند.

وی محدودیت تجهیزات زمستانی ،گستردگی راه های برفگیر و ارتفاع بارش برف در مناطق روستایی را دلیل اصلی تاخیر بازگشایی محورهای روستایی استان اعلام کرد و گفت : ارتفاع برف در برخی مناطق استان از جمله بلده نور به حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد.

معاون راهداری مازندران بیشترین راه روستایی مسدود شده را مربوط به شهرستان های بهشهر ، نکاء ، گلوگاه، میاندرود و ساری اعلام و اضافه کرد : حدود یک سوم از راه های روستایی مسدود شده در استان مربوط به این شهرستان ها است.
وی گفت : در غرب مازندران نیز هم اکنون مناطق روستایی اشکورات رامسر، بلده نور و روستاهای بخش نمارستاق آمل مسدود است و گروه های راهداری در این مناطق نیز سرگرم بازگشایی هستند. 
این مسئول افزود : ۲۲ راهدارخانه در محورهای مازندران دایر است که تنها ۲ راهدارخانه مربوط به محورهای روستایی است که یکی در منطقه اشکورات رامسر و دیگر در هزار جریب شهرستان نکاء مستقر است و بقیه راهدارخانه ها در محورهای اصلی استقرار دارند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر محور اصلی و فرعی دارد که هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل می دهد.

زمستان سال جاری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری با ۳۰۰ راهدار به مناطق برفگیر استان اعزام شدند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار