gardeshban.ir

شاخص بازنشستگی جهانی سالانه، مکان‌های برتر برای بازنشستگی را بررسی می‌کند. اما فکر نکنید این فهرست فقط به بازنشستگان محدود می‌شود! بلکه برای افرادی هم که می‌خواهند به جایی بروند که هزینه زندگی بسیار ارزان‌تر باشد، کارآمد است.
کد خبر: ۳۵۰۸۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹-1399 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

در واقع آنقدر ارزان که شاید مجبور به کار کردن نباشید! با استفاده از شاخص بازنشستگی جهانی سالانه، سردبیران International Living به طور سیستماتیک فرصت‌های جهانی را جمع‌آوری می‌کنند. این اطلاعات از طریق مقایسه، تقابل و رتبه‌بندی یافته‌ها، به مهاجران بالقوه کمک می‌کنند بهترین مقصد را در سراسر جهان مشخص کنند. هیچ مقصدی وجود ندارد که به طور کامل همه مولفه‌های موردنظر را داشته باشد، اما با جمع‌آوری دیدگاه‌ها و اطلاعات خاص خبرنگاران در سراسر جهان، قادر به مقایسه جزبه‌جز کشورهای رتبه‌بندی شده در گروه‌هایی مانند هزینه‌های زندگی، بهداشت، ویزا و اقامت و… خواهیم بود.

۱٫ پرتغال

پرتغال یکی از دوستانه‌ترین، راحت‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است که در رده نخست بازنشستگی جهانی سالانه قرار دارد. یکی از خبرنگار بین‌المللی ساکن در پرتغال می‌گوید: بعد از بیش از هفت سال زندگی در اینجا، بارها از من سوال شده که چرا پرتغال را برای زندگی انتخاب کرده‌ای؟ آب‌وهوای معتدل، ایمنی بالا و غذا و نوشیدنی‌های عالی. اما دلیل واقعی آن، احساس رفاه کاملی است که ما در اینجا تجربه می‌کنیم. زیبایی جغرافیایی طبیعی کشور، با معماری دوره‌های مختلف آن، از هزاره‌های قبل، ترکیب می‌شود تا حسی ماندگار ایجاد کند. وقتی مهربانی و اصالت مردم پرتغال را به آن اضافه کنید، متوجه می‌شوید این بهترین ترکیب برای زندگی است.

ارزانترین کشور برای زندگیاگر دنبال موزه‌های زیبا، مسیرهای پیاده‌روی، سواحل موج‌سواری، بناهای تاریخی و آثار باستانی یا مکان‌هایی برای بازی گلف هستید، یافتن آنها در پرتغال آسان است. در بیشتر مناطق پرتغال، در طول سال آب‌وهوای مطبوعی وجود دارد. اگر سبک زندگی شهری می‌خواهید از لیسبون، قدیمی‌ترین شهر در اروپای غربی، یا پورتو، دومین منطقه بزرگ شهری، دیدن کنید.

برای یک زندگی آرام‌تر، شهرهایی مانند ماروائو، بلندترین دهکده در پرتغال، و کستلو دو ویده مناسب هستند. این شهرها فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و چشم‌اندازی عالی از کوه دارند. مهاجران انگلیسی و سایر مهاجران اروپایی سالهاست که در الگاروه اقامت دارند. همچنین اگر برای خود یا فرزندتان قصد تحصیل دارید، کویمبرا یک شهر دانشگاهی پرجنب‌وجوش است.

پرتغال یکی کشورهای لیست ارزانترین کشور برای زندگی و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپای غربی است و مهاجران آمریکایی معمولا می‌دانند که هزینه‌های آنها حدود یک سوم هزینه ایالت‌ها است. در لیسبون پایتخت این کشور، یک زن و شوهر می‌توانند با هزینه‌ای در حدود ۲۲۰۰ دلار در ماه راحت زندگی کنند و این هزینه برای یک فرد مجرد بسیار کمتر است.

در شهرهای کوچک‌تر و دهکده‌ها، بودجه یک زوج حدود ۱۷۰۰ دلار در ماه خواهد بود. مناطقی وجود دارد که هزینه شما حتی کمتر از این هم می‌شود، مانند پنیچ، در ساحل نقره‌ای پرتغال که می‌توانید با هزینه کمتر از ۱۴۰۰ دلار در ماه در آنجا زندگی کنید. مثال دیگر ماروائو است، جایی که شما می‌توانید در یک پارک ملی کوهستانی فقط با ۴۰۰ دلار در ماه صاحب یک خانه تاریخی شوید. با حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از کاستلو دو ویده، می‌توانید خانه‌هایی را که نیاز به بازسازی دارند با حداقل ۱۰،۰۰۰ یورو پیدا کنید.

پرتغال ارزان و ساده

اجاره در شهرهای کوچک پرتغال، آپارتمان یک تا دو خوابه در حدود ۳۷۵ دلار در ماه به بالا است. اجاره در لیسبون، برای محله‌هایی با فاصله نیم‌ساعته از محوطه‌های گردشگری مرکزی، از ماهانه حدود ۶۵۰ دلار شروع می‌شود. اجاره خانه یک یا دو خوابه راحت در محله‌هایی که مرکزیت دارند، حداقل ۱۰۰۰ دلار در ماه است. اجاره در محله آلفاما، قدیمی‌ترین لیسبون، می‌تواند تا حدودی پایین‌تر باشد. اما تپه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش آن ممکن است برای همه مهاجران مناسب نباشد.

بهترین جاهای دیدنی پرتغال که حتما باید بشناسید

اگر دنبال خرید هستید، می‌توانید آپارتمان‌های راحتی در دهکده با قیمت کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار برای فروش پیدا کنید. حتی در لیسبون می‌توانید در محله‌های دور افتاده املاک کوچکی در حدود قیمت ۱۵۰،۰۰۰ دلاری بیابید. هزینه‌ عقد قرارداد برای فروش املاک در پرتغال حدود ۱۰ درصد از قیمت خرید را شامل می‌شود.

هزینه‌های غذا به طور کلی کم است. بسیاری از شهرهای پرتغال از جمله لیسبون، بازارهای سنتی بزرگ و پررونق و همچنین سوپرمارکت دارد. بودجه موادغذایی یک زوج بسته به انتخاب آنها می‌تواند در حدود ۲۰۰ دلار در ماه باشد. برخی اقلام محلی ارزان هستند.

ارزانترین کشورر برای زندگی پرتغال

وعده‌های غذایی نیز گران نیستند. پراتو دیای پرتغالی (ویژه ناهار) که یک وعده غذایی کامل است، به طور کلی ۸ تا ۱۱ یورو (حدود ۹ تا ۵/۱۲ دلار) برای هر نفر هزینه دارد. شام برای دو نفر، همراه با نوشیدنی، می‌تواند در حدود ۲۹ دلار باشد.

پرتغال ارزانترین کشور برای زندگی است و تسهیلات از جمله برق، گرمایش، آب و جمع‌آوری زباله، برای یک آپارتمان میان‌رده می‌تواند به طور متوسط ​​حدود ۸۰ دلار در ماه باشد. شاید لازم باشد در زمستان نسبتا معتدل پرتغال، آپارتمان خود را گرم کنید. اگر در جنوب پرتغال زندگی می‌کنید، احتمالا در ماه‌های گرم تابستان تهویه مطبوع می‌خواهید که باعث افزایش قبض برق شما می‌شود.

اما بیشتر از همه، در پرتغال از مردم صمیمی، سبک زندگی اوقات فراغت، هوای مطبوع، حومه زیبا و سواحل فراوان لذت خواهید برد.

هزینه‌ها بر حسب دلار آمریکا

مجردزوج
مسکن (اجاره آپارتمان مبله دو خوابه برای زوج – یک خوابه برای مجرد)۴۲۵ دلار۶۹۰ دلار
برق

۲۰۰ دلار

۴۶ دلار
آب۲۳ دلار
گاز/ روغن داخلی۳۵ دلار
بسته اینترنت شامل تلفن‌های همراه و تلویزیون۶۹ دلار
حمل زباله/ سطل زباله۰ دلار۰ دلار
کمک خانگی (خدمتکار دو بار در ماه، سه ساعت در روز)۵۲ دلار
بیمه درمانی  (فیدلیداد/ بیماری شدید و بیمارستان)۴۰-۹۲ دلار۱۱۲ دلار
حمل‌ونقل: هزینه‌های عمومی یا اتومبیل از جمله عوارض ۱۵۰۰ کیلومتر۲۱۰ دلار۲۰۰ دلار
مواد غذایی (سوپرمارکت‌ها و بازارهای کشاورزی)۴۰۰ دلار۴۶۰ دلار
سرگرمی (یک بار در هفته غذا خوردن/ فیلم دو بار در ماه بیرون)۱۲۰ دلار۲۹۰ دلار
هزینه‌های اتفاقی۲۳۰ دلار۲۳۰ دلار
مجموع ماهانه۱۵۲۱-۱۵۵۵ دلار۲،۲۰۷ دلار

۲٫ پاناما

پاناما کشوری گرمسیر با واحد پول دلار آمریکا است و هزینه‌های مالیاتی کمی دارد. جمعیت انگلیسی زبان بسیاری از جمله پزشکان زبردست، در این کشور زندگی می‌کنند. اینترنت پرسرعت، پوشش مخابراتی، برق و آب و… اینجا کیفیت قابل توجهی دارند. پانسون معروف کشور، Pensionado، اقامت آسان را برای مهاجران فراهم می‌کند. پاناما در گروه ارزانترین کشور برای زندگی است.

پاناما سیتی، یک پایتخت فرهنگی نیز است. شهر پاناما میزبان جوامع فعال و پرجنب‌وجوش از سراسر جهان است و هر نوع هنر در اینجا جشن گرفته می‌شود. این کشور تا حدی پیشرفته است که بازدیدکنندگان انتظارش را ندارند. بسیاری آنها از مدرنیته پاناما و آسمان خراش‌هایی که خط افق شهر پاناما را تعریف می‌کنند، شوکه شده‌اند. کلیه امکاناتی که فرد می‌تواند آرزو کند به راحتی در دسترس است.

ارزانترین کشورر برای زندگی پاناما

پاناما تقریبا به ایالات متحده نزدیک است. میامی با هواپیما حدود سه ساعت از پایتخت فاصله دارد. این شهر از لحاظ مساحت، تقریبا به اندازه کارولینای جنوبی و دسترسی به کوه‌ها‌، سواحل و شهرها آسان است. بیشتر مردم به پاناما سیتی، پایتخت بین‌المللی، جذب می‌شوند. بزرگراه پن-آمریکن که به خوبی نگهداری می‌شود، طول کشور را طی کرده و رفت و آمد را آسان کرده است. ال‌واله، یک محله آرام است که به فاصله دو ساعت رانندگی، از شهر پاناما واقع شده و به سواحل اقیانوس و جذابش، شناخته می‌شود. پس از آن پداسی در انتهای شبه جزیره آزورو در استان لوس سانتوس در اقیانوس آرام، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای اقامت است.

با مهاجرت به پاناما، از مزایای اقتصاد در حال توسعه برخوردار خواهید شد. جایی که هنوز می‌توانید با یک یا دو دلار تاکسی بگیرید یا با چند دلار مدل مو خود را تغییر دهید. یک شام برای دو نفر در بهترین رستوران‌های شهر پاناما ۳۰ دلار هزینه دارد.

هزینه‌‌های یک زوج در پاناما سیتی به عنوان یکی از کشورهای ارزانترین کشور برای زندگی ماهانه حداقل ۱۷۰۰ دلار است. این بودجه برای یک مجرد حدود ۲۰-۳۰ درصد کمتر است. اگر پاناما سیتی را ترک کنید، هزینه‌های زندگی حتی مقرون‌به‌صرفه‌تر هم می‌شود. در ولکان، یک زوج می‌توانند با بودجه ماهانه ۱۵۰۰ دلار زندگی آرامی داشته باشند. اینجا اگر درآمد خود را در کشورهای دیگر به دست آورید، مالیات بر درآمد نخواهید داشت.

هزینه زندگی در پاناما

قبض برق در پاناما به محل زندگی شما بستگی دارد. در شهرهای کوهستانی مانند کرو آزور، ممکن است از برق کمتری استفاده کنید. چون در شرایط آب‌وهوایی خنک‌تر به تهویه هوا نیازی نیست. مقاصدی هم‌سطح با دریا، مانند پاناما سیتی بسیار گرم هستند و اکثر مهاجران در این شهر از تهویه مطبوع استفاده می‌کنند. از طرف دیگر شهر دیوید که بالاتر از سطح آب نیست، به عنوان گرم‌ترین شهر پاناما شناخته می‌شود.

قیمت مواد غذایی برای اقلام وارداتی از ایالات متحده، کانادا و اروپا متفاوت است. بعضی از آنها ارزان‌تر از ایالات متحده و برخی دیگر گران هستند. میوه‌های بومی مانند انبه، پاپایا، پشن فروت، آناناس و موز، فراوان و به طرز حیرت‌انگیزی ارزان هستند. برخی از سوپرمارکت‌ها سیب، گیلاس و بلوبری وارداتی را می‌فروشند که بسیار گران است. بهترین محصولات تازه را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجلل مانند «ریبا اسمیت» و «ال‌ری» و همچنین دکه‌ها و فروشگاه‌های ویژه خواهید یافت. سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای سوپر۹۹ پاناما برای مشتری‌های کم‌درآمد مناسب است.

ارزانترین کشور برای زندگی

مانند بسیاری از مهاجران، می‌توانید برای انجام کارهای خانه، از خدمتکار کمک بگیرید. پیدا کردن خدمتکار در پاناما آسان است. یک خدمتکار تمام وقت می‌تواند ماهیانه حدود ۲۵۰ دلار هزینه داشته باشد، در حالی که اگر نیمه‌وقت به کمک نیاز داشته باشید، برای هر جلسه کار، ۱۵ دلار دستمزد باید بپردازید.

صرف نظر از سلیقه و بودجه شما، متوجه خواهید شد که پاناما شرایط و گزینه‌های با کیفیت زیادی برای زندگی ارائه می‌دهد.

هزینه‌ها بر حسب دلار آمریکامجردزوج
اجاره یا رهن آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر پاناما۶۵۰-۱۲۰۰ دلار۹۰۰-۱۵۰۰ دلار
برق (بسته به استفاده از تهویه هوا)۴۰-۱۰۰ دلار۶۰-۱۵۰ دلار
آب۱۲ دلار۱۲-۲۵ دلار
گاز برای پخت‌وپز، بخاری آب گرم، خشک‌کن و…۲ دلار۰-۱۰ دلار
سوپرمارکت (ترکیبی از غذاهای محلی و وارداتی/ لوازم خانگی)۴۰۰ دلار۴۰۰-۵۰۰ دلار
سرگرمی (فیلم دو بار در ماه، از جمله میان‌وعده‌ها، نوشیدنی‌ها و شام چهار بار در ماه)۱۸۰ دلار۱۵۰-۴۰۰ دلار
تلفن (خط تلفن، بیشتر استفاده محلی)۳۰ دلار۱۳-۲۰ دلار
اینترنت پرسرعت۴۰-۹۲ دلار۲۰-۳۵ دلار
تلویزیون کابلی یا ماهواره‌ای۷-۵۰ دلار۳۵-۵۰ دلار
حمل‌ونقل (تاکسی یا سوخت، تعمیر و نگهداری یک ماشین جمع‌وجور)۵۰-۲۰۰ دلار۷۵-۲۰۰ دلار
مجموع ماهانه۱۳۹۱-۲۲۰۹ دلار۱۷۶۵-۲۸۹۰ دلار

۳٫ کاستاریکا

کاستاریکا هر ساله رقیب اصلی لیست ارزانترین کشور برای زندگی بعد از بازنشستگی است. دلایل زیادی برای دوست داشتن این گوهر زیبا و خیره‌کننده آمریکای مرکزی وجود دارد. مراقبت‌های پزشکی مقرون‌به‌صرفه، اقلیم مناسب، طبیعت فراوان، افراد محلی گرم، روند اقامت مستقیم به علاوه پیشگامانی که قبلا راه را هموار کرده‌اند. کاستاریکا همچنین از تجمل حسرت‌برانگیز صلح و ثبات برخوردار است، که برای بسیاری از کشورهای منطقه غیرمعمول است. این کشور در سال ۲۰۲۰، جشن ۷۱امین سال لغو ارتش را برگزار می‌کند. این کشور بزرگترین دموکراسی بدون نیروی نظامی است.

کاستاریکا تقریبا به اندازه ویرجینیا غربی است، اما مناظر و آب‌وهوای بسیار متنوعی است. جنگل‌های بارانی، روستاهای ساحلی و شهرهای کوهستانی، می‌توانید یکی را برای زندگی انتخاب کنید. در سن خوزه، پایتخت کاستاریکا، و اطراف دره مرکزی (مجموعه‌ای از شهرهای مرکزی کاستاریکا)، آب‌وهوایی معتدل را خواهید یافت که به «بهار ابدی» معروف است. گواناکاست به دلیل سواحل گرم و خشک خود شناخته شده است. در اطراف دریاچه بکر آرنال، مهاجران در تپه‌هایی با منظره دریاچه زندگی می‌کنند.

ارزانترین کشور برای زندگی

اکثر مهاجران آمریکایی، کانادایی و اروپایی در کاستاریکا هزینه‌های کمتری نسبت به کشور‌های خود دارند. از بسیاری جهات کاستاریکا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از وطنشان است.

در دره مرکزی که محل زندگی تقریبا دو سوم جمعیت کاستاریکا است، یک فرد مجرد می‌تواند با ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار در ماه زندگی کند. بسیاری از زوجین گزارش می‌دهند که با درآمد ۲۰۰۰ دلار در ماه زندگی خوبی دارند. می‌توان با احتساب تمام هزینه‌ها، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، میزان بودجه خود را به ۱،۵۸۵ دلار در ماه کاهش دهید. شما می‌توانید فقط با ۴ یا ۵ دلار در یک رستوران محلی غذا بخورید و مراجعه به پزشک ۵۰ دلار یا کمتر برای شما هزینه بردار است.

ارزانترین کشور برای زندگی

مراقبت‌های پزشکی کیفیت بالا و هزینه کمی دارد، به طوری که برای مهاجران مقیم قانونی، مراقبت‌های بهداشتی دولتی موسوم به «کاجا» ارائه می‌شود. با پرداخت هزینه ماهانه کم بر اساس درآمد، ویزیت پزشک، نسخه، جراحی و هرگونه مراقبت موردنیاز به صورت رایگان انجام می‌گیرد. اگر پول نقد بپردازید، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز بخشی از هزینه‌های درمان را می‌گیرند و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

در این کشور که در لیست ارزانترین کشور برای زندگی قرار دارد، برای افرادی که به داروهای تجویز شده نیاز دارند، داروهای رایج را می‌توان به راحتی در یکی از چندین داروخانه یافت که برای بسیاری از آنها نسخه لازم نیست. برای بیماری‌های شایع، می‌توانید از پزشک مقیم در داروخانه، راهنمایی بخواهید و سپس داروی توصیه شده را خریداری کنید.

وقتی نوبت غذا می‌رسد، هزینه خرید و غذای بیرون، مانند هزینه وعده غذایی در خانه است. فریا یا بازار هفتگی کشاورزان در فضای باز، تقریبا در هر شهر یا روستای کاستاریکا برقرار است. در این بازار مردم محلی می‌توانند میوه‌های تازه، سبزیجات و انواع ادویه مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات تازه مزارع، غذاهای دریایی، گوشت گاو و مرغ، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، نان، قهوه و موارد دیگر پیدا خواهید کرد. می‌توانید یخچال خود را با حدود ۳۰ دلار در هفته برای یک زوج پر کنید.

راهنمای سفر به کاستاریکا : سفری رویایی به کشور صلح و زیبایی

غذای رستوران‌های کاستاریکا خوشمزه، ساده و مقرون‌به‌صرفه است. یک نوشابه محلی، یک وعده غذایی گوشت، برنج، لوبیا، سالاد و سبزیجات را با قیمت ۵/۴ دلار به مشتریان خود عرضه می‌کنند. اگر غذای بدون گوشت بخورید، این مبلغ به ۶/۳ دلار می‌رسد.

به خاطر بسپارید که زندگی در بسیاری از مقاصد ساحلی که مورد علاقه گردشگران هستند، گران‌تر خواهد بود. همچنین به دلیل شرایط آب‌وهوایی، از تهویه مطبوع استفاده خواهید کرد که باعث افزایش قبض برق شما می‌شود؛ اما در هر کجا از کاستاریکا  که باشید، روش‌های زیادی برای پس‌انداز وجود دارد.

هزینه زندگی در کاستاریکا

قیمت گوشت خوک یا گوشت گاو برای هر پوند وزن، کمی بیش از ۳ دلار و برای مرغ ۲ دلار است. یک قرص نان گندم کامل ۸۰/۱ دلار، هر دوجین تخم مرغ ۶۳/۱ دلار و کیک شکلاتی فقط ۲۶/۱ دلار قیمت دارد. میوه و سبزیجات تازه را در بازار کشاورزان صبح جمعه می‌توان با کمتر از ۲۰ دلار خریداری کرد. این شامل چندین آناناس بزرگ با قیمت هرکدام ۶۳/۱ دلار است.

یک سفر کوتاه تاکسی در حدود ۸۵/۱ دلار و یک سفر یک روزه به پارک ملی مانوئل آنتونیو با استفاده از دو اتوبوس (یک ساعت و نیم تا دو ساعت) حدود ۷ دلار هزینه دارد. بعضی اوقات می‌توانید با یک اتوبوس محلی (حدود ۵۰ سنت) به یک فروشگاه مواد غذایی که کاملا به سبک آمریکای شمالی است، بروید. اما اگر در فروشگاه‌های محلی مواد غذایی و محصولات محلی، به مراتب ارزان‌تر است.

برای سرگرمی، موج سواری، پیاده‌روی یا دویدن در ساحل‌ و بسیاری از رستوران‌های عالی با هر محدوده قیمتی وجود دارد. همچنین می‌توانید فیلم‌هایی را که به تازگی اکران شده، با پرداخت ۵ دلار در سینما تماشا کنید.

هزینه‌ها بر حسب دلار آمریکازوج
مسکن (اجاره یک آپارتمان مبله، دو خوابه)۷۰۰ دلار
برق (با استفاده از سیستم تهویه هوا بسیار متفاوت است)۵۰ دلار
هزینه سوخت (نیازی نیست که خانه خود را با CR گرم کنید)۰ دلار
جمع‌آوری زباله۰ دلار
آب۱۰ دلار
خدمتکار خانگی (هفته‌ای ۱ بار)۴۰ دلار
اینترنت۳۰ دلار
تلفن همراه۳۰ دلار
تلویزیون کابلی۶۰ دلار
بهداشت و درمان (چهار ویزیت ۵۰ دلاری سالانه برای دو نفر به پزشک + پرداخت ماهانه کاجا)۱۵۰ دلار
حمل و نقل (داشتن ماشین)۱۳۰ دلار
غذا و مواد غذایی (شامل نوشیدنی)۴۰۰ دلار
لباس۵۰ دلار
سرگرمی (دو نفر ماهانه هشت بار در رستوران های محلی یا سرگرمی‌های دیگر مانند فیلم و کنسرت)۲۵۰ دلار
مالیات (شامل نرخ اجاره)۰ دلار
متفرقه ( هزینه‌های غیر منتظره)۱۰۰ دلار

۴٫ مکزیک

مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا، سواحل خیره‌کننده، مناظر فرهنگی پرجنب‌وجوش و هزینه‌های پایین، مکزیک را در لیست ارزانترین کشور برای زندگی قرار داده است. این کشور برای هر سلیقه‌ای، چیزی برای عرضه دارد. اقیانوس‌های زیبا و گرم، دریاچه‌های گرمسیری کاملا شفاف، زمین‌های زراعی حاصلخیز، کوه‌های معتدل و با شکوه، بیابان‌های بسیار زیبا، شهرهای کوچک یا سطح بالا و کاملا راحت.

به دلیل تنوع جغرافیایی، هر اقلیمی را در مکزیک پیدا خواهید کرد. از گرم و خشک تا گرم و مرطوب. دمای هوا در بلندی‌های کولونیال در کل سال مانند بهار است. از مناطق محبوب می‌توان به منطقه دریاچه چاپالا و سن‌ میگوئل دآلهنده اشاره کرد که مهاجران زیادی در آن ساکن هستند.  از دیگر مکان‌ها برای بررسی می‌توان شهر ساحلی بوسریاس در ساحل اقیانوس آرام را نام یرد که رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و نانوایی‌های عالی دارد. تولوکا که بیشترین موزه را در مکزیک دارد، با اتوبوس تنها یک ساعت تا مکزیکو سیتی فاصله دارد.

ارزانترین کشور برای زندگی

هزینه زندگی در مکزیک بسیار کم است. در واقع، بسیاری از مناطق در کشور وجود دارد که می‌توان با درآمد چک تامین اجتماعی، ماهانه زندگی شگفت‌انگیزی داشت. هنگامی که نرخ ارز رایج را از دلار به پزو تبدیل کنید، این وضعیت حتی بهتر هم می‌شود. یک زوج بسته به موقعیت مکانی، از جمله اجاره و مراقبت‌های بهداشتی، می‌توانند ماهیانه با هزینه‌ای معادل ۱۵۰۰ دلار در ماه زندگی کنند. به عنوان مثال، در تولوکا،اجاره خانه‌ای با حیاط، ماهیانه کمتر از ۵۰۰ دلار هزینه دارد. یک رستوران شیک برای دو نفر ۲۰ دلار و تاکسی اوبر، هر کجا که بروید حدود ۱ تا ۲ دلار است.

شما می‌توانید یک خدمتکار با حدود ۳ دلار در ساعت و یک باغبان با دستمزد ۵/۳ دلار استخدام کنید. مانیکور، پدیکور و آرایش مدل مو کمتر از ۶۰ دلار هزینه دارد. برای یک خانه کوچک می‌توانید انتظار داشته باشید که مالیات سالانه شما بیش از ۲۰۰ دلار نباشد. هزینه قبض برق احتمالا بین ۲۵ تا ۵۰ دلار در ماه خواهد بود، مگر اینکه زیاد از تهویه هوا استفاده کنید. گاز حدود ۲۵ دلار، تلویزیون کابلی حدود ۳۰ دلار و خدمات تلفن پایه حدود ۲۰ دلار در ماه است. شما می‌توانید در یک رستوران زیبا تنها با پرداخت ۱۵ دلار برای هر نفر، غذا بخورید. یک ناهار سریع در یک کوکینای محلی با قیمت ۳ تا ۷ دلار است.

زندگی در مکزیک

برای میوه‌های تازه مانند انبه یا پرتقال حدود ۱ دلار برای هر کیلو خواهید پرداخت. یک کیلو آووکادو به قیمت حدود ۱٫۲۵ دلار فروخته می‌شود.

کلید خرید هوشمند در مکزیک خرید محلی است. درحالی که احتمالا برای یک نام تجاری هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد؛ اما در بازارهای تولید محلی و فروشگاه‌هایی که مردم محلی خرید می‌کنند، مطمئنا هزینه کمتری برای کالاهای مورد نیاز خود پرداخت خواهید کرد.

در مکزیک بسته به نیاز یا استفاده از تهویه هوا، هزینه‌های برق متفاوت خواهد بود. برق در مکزیک نسبتا گران است و استفاده از تهویه مطبوع می‌تواند هزینه را به چند برابر افزایش دهد.

در این کشور که در فهرست ارزانترین کشور برای زندگی قرار گرفته، گاز به طور کلی برای گرم کردن آب، پخت‌وپز و احتمالا برای خشک کردن لباس استفاده می‌شود. در بسیاری از مناطق مکزیک بسیاری از مردم آبگرمکن خورشیدی نصب می‌کنند. بخاری خورشیدی می‌تواند میزان مصرف گاز را به یک سوم یا کمتر کاهش دهد.

ارزانترین کشور برای زندگی

مکزیک ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و تلفنی مختلفی دارد. از شرکت‌های تلفن گرفته تا ارائه‌دهندگان تلویزیون کابلی که اینترنت نیز ارائه می‌دهند. بسته‌های اینترنت پرسرعت به‌علاوه خدمات ثابت از حدود ۲۰ دلار در ماه شروع می‌شوند.

۱۳ تجربه عالی در سفر به مکزیکبیشتر بخوانید: 

۱۳ تجربه عالی در سفر به مکزیک

شرکت‌های زیادی در مکزیک تلویزیون کابلی را با قیمت ۳۵ تا ۴۵ دلار در ماه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. تلویزیون‌های ماهواره‌ای یا دیگر برنامه انگلیسی، بیشتر از این مقدار هزینه دارد. با این حال، با توجه به قابلیت اطمینان و سرعت اینترنت در مکزیک، بسیاری از مهاجران و همچنین افراد محلی برنامه‌های خود را از طریق خدماتی مانند Netflix مشاهده می‌کنند که اشتراک ماهیانه آن ۱۰ دلار است.

اگر ویزای اقامت معتبری دارید، می‌توانید در یکی از سیستم‌های بهداشت ملی مکزیک ثبت نام کنید. با استفاده از IMSS، هزینه مراقبت‌های بهداشتی شما حدود ۵۰۰ دلار در سال یا کمتر خواهد بود. برای افراد ۶۰ سال به بالا که ویزای اقامت معتبری دارند، سیستم ملی Seguro Popular رایگان است. ار بیمه درمانی خصوصی می‌تواند چندین هزار دلار به هزینه‌های سالانه یک زوج (شاید ۳۰۰ دلار در ماه) اضافه کند.

خرج زندگی در مکزیک

حمل‌ونقل عمومی در مکزیک ارزان است. قیمت کرایه‌های اتوبوس ۳۰ تا ۴۰ سنت برای مسافرت است. در حالی که تاکسی‌ها در اکثر شهرها بسته به مسافت، فقط ۲ تا ۴ دلار هزینه دریافت می‌کنند. تعمیر و نگهداری، سوخت و بیمه یک اتومبیل می‌تواند به طور متوسط ​​حدود ۱۵۰ دلار در ماه باشد.

سرگرمی شامل مواردی مانند وعده‌های غذایی بیرون، فیلم، تئاتر و کنسرت است. بلیط‌ سینما برای هر نفرحدود ۵ دلار و بلیط کنسرت‌ها ۵ دلار به بالا است. ناهار می‌تواند ۳ تا ۱۵ دلار و شام به طور متوسط ​​برای هر نفر ۱۵ تا ۲۵ دلار هزینه در بر دارد. به طور میانگین، یک زوج هر ماه سه بار به سینما و هفته‌ای یک بار به کنسرت یا تئاتر می‌روند. آنها هفته‌ای دو بار بیرون ناهار می‌خورند و هفته‌ای یک بار برای یک شام خوب بیرون می‌روند.

بودجه ماهیانه ۱۰۰ دلار برای لباس، می‌توان دو شلوار یا سه جفت کفش و صندل، یا دو تا چهار پیراهن یا بلوز خریداری کرد. این میزان بسته مارک و کیفیت آن می‌تواند تغییر کند.

هزینه‌ها بر حسب دلار آمریکازوج
اجاره (منزل مبله/ دو خوابه)۷۵۰ دلار
برق۳۰ دلار
آب۱۵ دلار
بنزین۳۰ دلار
کمک خانگی (خدمتکار، سه بار در هفته)۱۳۵ دلار
اینترنت۲۰ دلار
تلفن همراه۱۰ دلار
تلویزیون کابلی و پولی۳۵ دلار
بهداشت و درمان (IMSS یا Seguro محبوب برای دو نفر)۸۵ دلار
حمل و نقل (نگهداری ماشین/ حمل و نقل عمومی)۳۰ دلار
غذا و مواد غذایی (شامل نوشیدنی)۳۵۰ دلار
سرگرمی (صرف غذا و سایر فعالیت‌ها)۲۵۰ دلار
متفرقه ( هزینه‌های غیر منتظره)۱۵۰ دلار
مجموع ماهانه۱۸۹۰ دلار

۵٫ کلمبیا

کلمبیا ستاره در حال ظهور آمریکای جنوبی است. برای چندین سال گذشته به دلیل هزینه پایین زندگی، در رتبه‌بندی بالایی از فهرست ارزانترین کشور برای زندگی قرار گرفته است. مناظر خیره‌کننده، مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی، نزدیکی به ایالات متحده و مردم گرم و خوش‌برخورد کلمبیایی از مزایای زندگی در این کشور است.

یکی از مهم‌ترین موارد جذب این کشور زیبا، آب‌وهوای آن است. کلمبیا دومین تنوع زیستی در جهان را دارد. به این معنی که شما می‌توانید هر آب‌وهوایی را که بخواهید، پیدا کنید. سواحل کارائیب گرمسیری است. یک چشمه ابدی در پایین کوه‌های آند وجود دارد و کوه‌های بالایی خنک‌تر هستند. به علاوه، از آنجا که درست بالای خط استوا قرار دارد، آب‌وهوای کلمبیا در تمام طول سال ثابت است.

هزینه‌ها در اینجا بسیار ارزان‌تر از ایالات متحده است. می‌توانید بیرون بروید و صبحانه یا ناهار خود را با ۴ دلار، یا یک شام خوب را با ۸ دلار بخورید. گرفتن ویزای بازنشستگی برای زندگی در کلمبیا نیز بسیار آسان است. برای یک زوج ماهانه ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار نیاز است، این مبلغ برای یک فرد مجرد کمتر است.

ارزانترین کشور برای زندگی

هزینه زندگی در کلمبیا به عوامل مختلفی از جمله شهر و محله‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در شهرهای بزرگ، مانند مدلین و بوگوتا، اجاره یک آپارتمان سه خوابه در محله مجلل ال‌پوبلادو، ماهیانه حدود ۱۲۵۰ دلار هزینه دارد. با این حال طیف بسیار گسترده‌ای از قیمت در سراسر شهر وجود دارد که از حدود ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. برای یک خانه بزرگ دو طبقه، ال‌پوبالادو می‌توانید ۱ میلیون دلار یا بیشتر بپردازید. یک خانه قابل‌مقایسه در شهرهایی مانند مانیزالس یا پریرا ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد. خانه‌های متوسط در ​​روستاها و شهرهای کوچکتر ارزان‌ترند.

هزینه خدمات شهری از جمله برق، گاز طبیعی ، آب و خدمات تلفن و اینترنت از یک سیستم طبقه‌بندی شده به نام استراتو استفاده می‌کند. این سیستم به میانگین ​​درآمد ساکنان آن محله‌ها بستگی دارد. هنگام جستجوی خانه‌ای برای خرید یا اجاره، انتخاب یک استراتوی سطح متوسط ​​تا پایین می‌تواند پس‌انداز زیادی در ماه ایجاد کند.

تهیه وعده‌های غذایی خود با استفاده از غذاهای محلی و تازه از فروشگاه‌های اطراف قطعا هزینه‌های شما را پایین نگه می‌دارد. با این وجود نیازی به صرفه‌جویی برای صرف غذا در بیرون از منزل نیست. در اکثر شهرها به طور متوسط ​​حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار درماه برای غذا و خوراکی هزینه پرداخت می‌کنید.

ارزانترین کشور برای زندگی

قیمت بنزین در کلمبیا بالاست و به طور متوسط ​​هر گالن ۷۵/۲ دلار قیمت دارد. با این حال، در اکثر شهرها شما نیازی به ماشین ندارید. در شهرهای بزرگ، مانند مدلین، بوکارامانگا و بوگوتا، برای اتوبوس محلی کمی کمتر از یک دلار پرداخت خواهید کرد. تاکسی به‌ویژه در شهرهای متوسط ​​کاملا ارزان و حداقل کرایه تاکسی حدود ۳ دلار است. در مانیزالس می‌توانید با پرداخت زیر ۵ دلار از این طرف شهر به آن طرف شهر تاکسی بگیرید. کرایه اتوبوس بین شهرها بسیار متفاوت است، اما در مقایسه با هزینه حمل‌ونقل در بسیاری از کشورهای دیگر همچنان پایین است. بلیط اتوبوس از بوکارامانگا به بوگوتا برای یک سفر ۱۱ ساعته حدود ۲۵ دلار هزینه دارد.

هزینه‌های ورزش و اوقات فراغت نیز مناسب است. شهریه باشگاه‌های تناسب‌اندام در شهرهای بزرگ ماهیانه حدود ۵۰ دلار است. با این حال، برخی از ورزشگاه‌ها امکانات ورزشی خصوصی با پیشنهادات عالی را ارائه می‌دهند.

انتخاب یک صندلی لوکس در قسمت صندلی‌های برگزیده سینما حدود ۴ تا ۵ دلار هزینه دارند. هزینه بلیط‌های کنسرت برای دیدن یک گروه محلی یا منطقه‌ای ۵ تا ۱۰ دلار است و بسیاری از ارکسترهای شهر به طور منظم کنسرت رایگان برگزار می‌کنند. بیشتر موزه‌های بزرگ، هزینه ورودی را بین ۵/۱ تا ۵ دلار می‌گیرند و در بسیاری از آنها یکشنبه‌ها ورودی رایگان است.

ارزانترین کشورر برای زندگی

هزینه‌های لباس معمولا در کلمبیا بسیار زیاد است. به عنوان مثال، یک شلوار جین Levi’s حدود ۸۰ دلار برای شما خرج دارد. تقریبا دو برابر مبلغی که در بسیاری از فروشگاه‌های ایالات متحده پرداخت می‌کنید. با این حال، بعضی چیزها کمی ارزان‌تر هستند. به خصوص کالاهای چرمی ساخت کلمبیا. یک کیف چرمی در Arturo Calle، محبوب‌ترین فروشگاه مردانه کلمبیا، حدود ۷۵ دلار قیمت دارد. قیمت همان کیف در ایالات متحده ۱۲۰ دلار یا بیشتر است. با این حال باز هم کلمبیا در لیست ارزانترین کشور برای زندگی قرار دارد.

هزینه‌ها بر حسب دلار آمریکازوج
اجاره (دو خوابه/ دو حمام)۳۲۵-۱۳۰۰ دلار
برق۳۵-۱۰۰ دلار
آب و فاضلاب۱۵-۳۰ دلار
گاز (پخت‌وپز و گرم کردن)۱۰-۲۰ دلار
جمع‌آوری زباله۵-۲۰ دلار
اینترنت۱۵-۲۰ دلار
تلفن – تلفن ثابت (بدون مسافت طولانی)۱۵-۲۰ دلار
تلویزیون کابلی (بسته اصلی)۱۰-۳۰ دلار
تلفن همراه۱۵-۳۰ دلار
سرویس خدمتکار (یک بار در هفته)۴۰-۶۰ دلار
بهداشت و درمان۴۰-۸۰ دلار
داروها (هزینه پولی برای طبقه متوسط)۱۰-۲۵ دلار
حمل و نقل (اتوبوس، تاکسی، اوبر، مترو)۴۰-۷۵ دلار
مواد غذایی (ترکیبی از محلی و وارداتی، بدون الکل)۲۵۰-۴۰۰ دلار
سرگرمی  (فیلم، تئاتر، کنسرت ۲ بار در هفته)۲۰-۶۰ دلار
لباس (مارک‌های محلی اصلی)۶۰-۱۰۰ دلار
متفرقه (هزینه‌های غیر منتظره و مراقبت‌های شخصی)۲۵-۵۰ دلار
مجموع ماهانه۱۰۳۰-۲۷۲۰ دلار

در این مقاله، باهم ۵ کشور ارزان دنیا را برای زندگی، بررسی کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای مهاجرت و یا استراحت دوره بازنشستگی داشته باشید. 


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار