gardeshban.ir

دانستن اطلاعاتی چون قوانین حمل بار، کالاهای ممنوعه و میزان بار مجاز قابل حمل می‌تواند در زمان شما به هنگام حضور در فرودگاه صرفه جویی کند.
کد خبر: ۳۵۱۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹-1399 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

دانستن اطلاعاتی چون قوانین حمل بار، کالاهای ممنوعه و میزان بار مجاز قابل حمل می‌تواند در زمان شما به هنگام حضور در فرودگاه صرفه جویی کند از این رو اگر هواپیمایی آتا را برای پرواز خود انتخاب کردید بهتر است اطلاعاتی در باره آن داشته باشید تا سفری آرام‌تر و لذت بخش‌‌تر را تجربه کنید.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

معرفی شرکت هواپیمایی آتا ایر


شرکت‌های هواپیمایی آتا به عنوان شانزدهیمن شرکت هواپیمایی ایران در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد. مقر اصلی این شرکت هواپیمایی در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی است از این رو آتا یک واژه ترکی به معنای پدر می‌باشد. شرکت هواپیمایی آتا اولین پرواز خود را همزمان با جشن‌های دهه فجر در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۸ اولین پرواز شرکت هواپیمایی آتا توسط وزیر راه و ترابری وقت در مسیر تبریز- مشهد انجام شد. و هم اکنون با گذشت یک دهه از آغاز فعالیت این شرکت هواپیمایی با وجود مشکلات داخلی و چالش‌های بین‌المللی همواره در صدد گسترش خطوط هوایی خود در داخل و به زودی در خارج بوده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

ناوگان هوایی آتا ایر


از آنجایی که یکی از اهداف این شرکت ارائه خدمات متناسب با استاندار‌های بالای بین‌المللی و جابه‌جایی امن مسافران است، معاونت این شرکت علاوه بر جذب نیرو‌های کار‌آزموده و اعزام تعدادی خلبان و کمک خلبان به کشورهای سوئد، تركيه، اكراين و بلغارستان برای فراگیری علوم روز دنیا در این عرصه اقدام به گسترش و نوسازی ناوگان هوایی خود کرده است. و همین امور باعث شده شرکت‌ هواپیمایی آتا با هفکری و همکاری بخش دولتی و خصوصی در جهت اهداف خود مانند تقويت جايگاه كشوری و منطقه ای و خطوط پروازی بين المللی قدم بردارد. در زیر می‌توانید تعداد هواپیماهای فعال این شرکت را به تفکیک مدل مشاهده کنید.
لازم به ذکر است پروازهای داخلی هواپیمایی آتا از مبداء تهران از ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می شود.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی آتا ایر


اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
شرکت‌های هواپیمایی مختلف دارای قوانین متفاوتی برای حمل بار توسط مسافرین دارند که افراد ملزم به رعایت از این قوانین هستند تا سفری امن‌تر و دلپذیرتری را تجربه کنند. این قوانین متناسب با نوع پرواز شما(داخلی و خارجی)، کلاس پروازی( فرست کلاس، بیزینس و..) و همچنین سن افراد( بزرگسال و کودک) متفاوت است که در جدول زیر به تفکیک قابل مشاهده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
همچنین علاوه بر میزان مشخص شده روی بلیط خریداری شده آتا ایرلاین امکان حمل مقداری بار به صورت دستی به داخل کابین را به مسافران خود می‌دهد که شرایط آن نیز در جدول زیر آمده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
قوانین حمل بار در پرواز های خارجی را می‌توانید به تفکیک در جداول جداگانه‌ای مشاهده کنید:
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر


اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
اگر میزان باری که در فرودگاه مبدا شما بیشتر از مقدار مجازی باشد که در بلیط شما ثبت شده باشد، تنها در صورت پرداخت هزینه‌ای به عنوان هزینه اضافه بار می‌توانید بار خود را به قسمت پذیرش جهت حمل تحویل دهید. البته به یاد داشته باشید اگر کالاهای ممنوعه به همراه داشته باشید نمی‌توانید آن‌‌‌ها را با پرداخت هزینه‌ای به عنوان جریمه با خود ببرید. بلکه قانون پرداخت جریمه تنها برای بارهای مجازی است که وزن آن از حد استاندارد تجاوز کرده است. اگرچه میزان پرداخت جریمه در ایرلاین های مختلف و با توجه به شرایط متفاوتی چون کلاس پروازی و مقصد شما متفاوت است اما می‌توان فرمول زیر را به عنوان معیار در نظر گرفت.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

کالاهای ممنوعه


به کالا هایی که حمل آن ها تهدیدی برای جان و مال مسافران، خدمه و همچنین بدنه هواپیما محسوب شود کالاهای ممنوعه می گویند از این رو با دانستن کالاهای خطرناک و ممنوعه از حمل اینگونه اقلام خودداری کنید تا علاوه بر سفری راحت تر در زمان خود صرفه جویی کنید. در جدول زیر نام تعدادی از کالاهایی که در قسمت‌‌های مختلف هواپیما مجاز و یا غیرمجاز است آورده شده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
از آنجایی که جامعه‌دان(چمدان) در طول مدت سفر در دسترس شما نیست بهتر است لوازمی که در طول مدت پرواز به آن احتیاج دارید را در ساک دستی کوچک قرار دهید و همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرید.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا ایر


اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر
هواپیمای ایرباس ۳۲۰ این ایرلاین دارای دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی می باشد و بقیه ناوگان ایرلاین آتا، کلاس اکونومی را برای مسافران خود فراهم کرده است. اگرچه پرواز‌های بیزینس دارای امکانات راحت تر و خدمات ویژه‌تری نسبت به کلاس امونومی می‌باشد اما این شرکت هواپیمایی حتی کلاس اکونومی خود را با کیفیت مطلوب و با قیمتی مناسب به مسافران خود ارائه می‌کند.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر

مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما آتا ایر


اگر مسافر به بخش پذیرش مراجعه نکند، مسافر انصرافی محسوب می‌شود و بر اساس جدول زیر مقدار درصد ذکر شده ، میزان جریمه می‌باشد که در واقع درصدی از هزینه بلیط خریداری شده می‌باشد.
همچنین لازم به ذکر است عوارض فرودگاهی و عوارض شهرداری در مسیر های استفاده نشده بطور کامل مستردد میگردد.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آتا ایر



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار