gardeshban.ir

در سال های اخیر سبک های جدیدی از سفر و به خصوص طبیعت گردی رایج شده اند که آفرود سواری یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین آن هاست.
کد خبر: ۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹-1399 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
همیشه خرید بلیط هواپیما و سفر به دوردست ها خاطره انگیز نیست بلکه شادی و نشاط حاصل از رانندگی روی شن های طلایی براق یا صخره های سخت دامنه کوه ها هم می تواند به خاطره انگیزترین ماجراجویی زندگی هر کسی تبدیل شود؛ یک تجربه بسیار متفاوت از آزادی در رانندگی، بدون اینکه در بند محدودیت های قوانین رانندگی باشید یا نگران سرعت، تابلوها، چراغ راهنما و مسیر عابر پیاده ای باشید، اما عدم آمادگی و برنامه ریزی خطرناک است و خاطره ای تلخ از این تجربه به جای می گذارد. 

تضمین ایمنی خود و همراهانتان به همان اندازه در تجربه شما از این سفر مهیج تاثیر دارند که مهارت و تجربه تان. با مجهز بودن و آمادگی لازم می توان با خوی وحشی طبیعت جنگید و این ورزش پرخطر را با خاطرات خوشی به پایان رساند. در این مقاله ما قصد داریم تجهیزات ضروری آفرود را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.


تجهیزات ضروری آفرود

برای اینکه از موانع طبیعت بگذرید و گشت و گذاری به یاد ماندنی داشته باشید باید خودرویی مناسب آفرود و با تجهیزات کامل داشته باشید. هر خودرویی که مثل خودروهای اسپورت چهارچرخ تمامی ویژگی های یک آفرودر را داشته باشد و کمربند ایمنی، ترمزها، قلاب جلو و عقب، چراغ های خودرو و برف پاکن آن کاملا سالم باشند. کارت ماشین، گواهینامه معتبر، بیمه نامه خودرو، جعبه کمک های اولیه و کیسه زباله هم از دیگر لوازمی هستند که باید به همراه داشته باشید.

لاستیک مناسب و یدک

لاستیک های خودرو آفرود از طریق اصطحکاک و انتقال قدرت از چرخ ها به زمین اساسی ترین نقش را در آفرود سواری ایفا می کنند و با لاستیک های معمولی تفاوت زیادی دارند و مقاومت آن ها در شرایط سخت بالاست. پس باید در انتخاب آن ها دقت کنید و لاستیک هایی پهن، عاج داری که بر اساس معیارهای مختلفی مثل وزن خودرو طراحی شده اند، بخرید و حتما یک یا ۲ لاستیک زاپاس هم به همراه داشته باشید.

باربند

یکی از ضروری ترین لوازم آفرود یک باربند مناسب است که فضای داخل خودرو را برای شما خلوت تر می کند و برای جا دادن وسایل اضافه، زاپاس و آب استفاده می شود. این باربند باید استحکام کافی داشته باشد.


پمپ باد یا کمپرسور باد

برای تنظیم باد تایرهای خودرو وجود پمپ باد یا کمپرسور باد ضروری است چون باد تایرها بعد از مدتی آفرود سواری و در هنگام عبور از برخی از مسیرهای سخت، کم می شوند.

وینچ

حتی پرقدرت ترین و بهترین خودروهای آفرود هم ممکن است در گل یا شن گیر کنند و در چنین حالتی داشتن یک وینچ می تواند شما را از کلافگی نجات دهد. برای استفاده از وینچ باید زنجیر آن را به نزدیک ترین درخت یا خودرو متصل کنید و خودروی خود را بیرون بکشید ولی حتما یکی از قدرتمندترین نوعشان یعنی وینچ های گیربکسی را خریداری کنید.

وافل برد

یکی دیگر از تجهیزاتی که هنگام گیر کردن خودرو در گل یا شن، عبور از گودال ها و بالا بردن میزان چسبندگی لاستیک در سطوح لغزنده به دردتان می خورد، وافل برد یا همان تخته های مخصوصی است که زیر تایرها قرار می دهند. وافل بردها نوعی پل مخصوص آفرود هستند که در ابعاد و جنس های مختلفی به فروش می رسند و باید یکی مناسب وزن خودرو و سایز لاستیک تهیه کنید.

سایه بان

در آفرود سواری همه وقتتان در خودرو سپری نمی شود و بعد از رانندگی در مسیرهای سخت و ناهموار به تجدید انرژی نیاز خواهید داشت و وجود یک چادر یا سایه بان در چنین مواقعی ضروری است. سایه بان های مختلفی در بازار هستند که برخی از آن ها بر روی خودرو نصب می شوند و نیازی به تکیه گاه ندارند.

جامپ استارتر

اگر با افراد زیادی به این سفر رفته باشید ممکن است هنگام خالی شدن باتری خورو نیازی به جامپ استارتر نداشته باشید یا باتری خودروی دیگری به کارتان بیاید اما اگر چنین امکانی وجود نداشت، یک جامپ استارتر می تواند شما را از این موقعیت نجات دهد.

کپسول آتش نشانی

هنگام شروع هر نوع سفری به خصوص سفرهای طبیعت گردی باید آینده نگری داشته باشید و خود را برای مقابله با هر اتفاقی آماده کنید. در تورهای آفرود احتمال آتش سوزی جزئی یا شدید وجود دارد و داشتن کپسول های آتش نشانی برای چنین موقعیت های کاملا ضروری است.

لوازم دیگری که هنگام آفرود سواری نیاز خواهید داشت:

لوازم یدکی
جعبه کمک های اولیه
جعبه ابزار خودرو
کیت های پنچرگیری
کیت چراغ مه شکن
کیت چراغ رانندگی
جک
گالن آب و بنزین
طناب یدک کش
دستکش کار
چراغ آفرودی
کیسه خواب
بیل
زنجیر چرخ
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار