gardeshban.ir

شهر سنت پترزبورگ پر از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی بسیار شگفت انگیز و دیدنی است. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای هم برای آشنایی با غذاهای روسی در آن پیدا خواهید کرد؛ اما در این مقاله به معرفی غذاخوری‌های به سبک غذاهای خیابانی پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹-1399 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

برخلاف بسیاری از کشورها که غذای خیابانی بخش عمده‌ای از فرهنگ شهرهایش را شکل می‌دهد، در روسیه این قاعده خیلی صدق نمی‌کند. شاید یکی از دلایل این امر، زمستان‌های سخت این سرزمین باشد. البته امروزه بسیاری از کارآفرینان جوان، تأسیساتی در زمینه غذای خیابانی به راه انداخته‌اند که مشتریان بتوانند غذایشان را سفارش داده و بیرون ببرند یا همان جا به خوردنش مشغول شوند. در این مقاله به معرفی برخی از غذاخوری‌های سنت پترزبورگ که به سبک خیابانی کار می‌کنند پرداخته‌ایم.

۱. کارتوفیلس گریبانی

درب اصلی «کارتوفیلس گریبانی» (Kartofel’s Gribami) به نشانی جادویی مزین شده که روی آن نوشته «غذای خیابانی». غذای اصلی این کافه کوچک، «کاپشالون» (kapsalon) هلندی، یک غذای تهیه شده از گوشت، سیب زمینی، پنیر و سالاد تازه است. جدای از دستور پخت کلاسیک که با مرغ درست می‌شود، جایگزین‌های دیگری چون سالمون، علف دریایی و آووکادو هم وجود دارند. در گزینه‌های گیاهی، بادمجان و کدوی سبز هم دیده می‌شود. این غذای خیابانی خوشمزه بسته‌ بندی‌ای مناسب بیرون بردن دارد که شبیه به جعبه‌های نودل چینی سنتی هستند.

غذاهای خیابانی سن پترزبورگ - روسیه

۲. بورو بورگری

این مکان کوچک به خاطر برگرهای عالی‌اش شهرت دارد. در «بورو بورگری» (Buro Byrgery) می‌توانید نان خود را به همراه یکی از ۱۰ گزینه که شامل گوشت بره تا سالمون می‌شود را انتخاب کنید. نوشیدنی‌های تازه و گوارای این غذاخوری هم بسیار عالی بوده و شامل لیموناد خیار و کارامل‌های زرشک می‌شود. قطعاً برگرها زمانی که برای خوردن غذا عجله دارید گزینه مناسبی هستند؛ اما تخصص ویژه بورو بورگری در سوپ تند گوجه با پستو و ریحان است که با دقت داخل فنجان سوپ ریخته می‌شوند. شاید اگر دنبال جایگزین سالم‌تری هستید این غذا برایتان ایده آل باشد. هر غذای بیرون بر با ۱۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود.

غذاهای خیابانی سن پترزبورگ - روسیه

۳. پیتاس

این رستوران کوچک به خاطر سقف کوتاه و لامپ‌های نئونی شناخته شده است. اگرچه در ابتدا این رستوران به ارائه غذاهای خیابانی می‌پرداخت اما امروزه نمی‌توانید از آن انتظار هات داگ داشته باشید! سر آشپز «پیتاس» (Pita’s) از زاویه‌ دیگری به آماده سازی غذا نگاه می‌کند. فلافل‌های کلاسیک این روزها با «شاوارما»، یک غذای بومی سنت پترزبورگ رقابت می‌کنند. در نتیجه این سرآشپز یاد گرفت که چگونه با ادویه‌جات ایتالیایی و ترشی‌های مختلف و پنیر این غذا را تنوع بدهد. ساندویچ‌های فلافل پیتاس غذاهای لذیذ و منحصر به فردی هستند که می‌توانید در پارکی در همان نزدیکی از خوردنش لذت ببرید.

غذاهای خیابانی سن پترزبورگ - روسیه

۴. اوبد بوفت

«اوبد بوفت» (Obedbufet) در طبقه پنجم مرکز خرید «استوکمان» (Stockmann) قرار داشته و ایده‌ای غیرمعمول را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می‌کند. می‌توانید در اینجا بعد از یک خرید خوب، به استراحت و صرف غذایی سبک بپردازید. در منوی اوبد بوفت تمام غذاهای خیابانی معروف مانند سالادها، سوپ‌ها، پیتزا و سوشی گردآوری شده است. حتی در آن می‌توانید ست‌های مخصوص پیک نیک را هم سفارش دهید که شامل بشقاب پنیر، کرفس، هویج یا سالاد میوه‌های تازه و آبدار می‌شود. اگر دنبال رژیمی سالم‌ هستید، نوشیدنی‌های زنجبیل و نارگیل خانگی یا حتی کفیر هم پیدا می‌کنید.

غذاهای خیابانی سن پترزبورگ - روسیه

۵. کافه رستوران لاس وگیز

«لاس وگیز» (Las Veggies) درهای خود را به روی عاشقان غذای سالم باز کرده و برای غذاهای بیرون بر هم تخفیف در نظر می‌گیرد. منوی این کافه کوچک ۴ نوع بوریتوی گیاهی با مواد گوناگون را به شما پیشنهاد می‌کند. گزینه‌های کلاسیک‌تری مانند فلافل با ترشی چغندر و بروکلی یا توفوی منحصر به فرد و انبه هم می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

غذاهای خیابانی سن پترزبورگ - روسیه


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار