gardeshban.ir

پرتغال کشوری در اروپای جنوبی است که در حاشیه غربی شبه‌جزیره ایبری قرار گرفته و هم‌مرز با کشور اسپانیا است.
کد خبر: ۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

پرتغال  کشوری نسبتا کوچک است و همین امر گردش در این کشور را بسیار آسان کرده، تا حدی که می‌توان مسافتی از شمال این کشور در نزدیکی اسپانیا به سمت منطقه آلگاروه (Algarve) جنوبی را در سفر جاده‌ای یک روزه پیمود. وسائل نقلیه عمومی برای سفر به تمامی مناطق آن وجود دارد، به همین خاطر چندان نیازی به اجاره ماشین نیست.

سفر با هواپیما

پرتغال سه فرودگاه اصلی دارد: فرودگاه  پورتو  در شمال، فرودگاه لیسبون  پورتلا برای سفر به مناطق مرکزی و فرودگاه فارو در آلگاروه. فرودگاه لیسبون اولین فرودگاه پروازهای خارجی برای ورود به پرتغال است اما گاها برخی از پروازها در فرودگاه پورتو هم فرود می­‌آیند.

وسایل نقلیه پرتغال

خطوط هواپیمایی بین‌المللی تپ ایر پرتغال (TAP Air Portugal) در کنار پروازهایی با قیمت‌های پایین و پکیج‌های متنوع پرواز برای سفر به پرتغال از کشورهای خارجی، قیمت‌های خوبی هم برای سفرهای داخلی در نظر گرفته است. طرح استاپ اُوِر (Stopover) یکی از همین پکیج‌هاست که به مسافران این اجازه را می‌دهد تا با توقفی مجانی در پرتغال (حداکثر تا ۵ روز در میانه­‌ی راه) از  آمریکا ،  کانادا  و  برزیل  به  اروپا  سفر کنند. رایان ایر (Ryanair) و ایزی جت (EasyJet) دو گزینه کم هزینه‌ی دیگر برای سفر به (و داخل) پرتغال هستند.

حتی برای سفر به جزایری نظیر آزور (Azores) و مادیرا (Madeira) هم پروازهایی وجود دارد و فرودگاه لیسبون ساده‌ترین مبدا برای پرواز است. پروازها مستقیما از لیسبون به پونتا دلگادا (سائو میگل)، لاجِس (ترسیِرا)، هورتا (فایال) و سانتا کروز می‌روند. بسته به جزیره مقصد زمان پرواز می‌تواند چیزی بین ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت به طول بینجامد.

هواپیماهای پرتغال

سفر با قطار

سرزمین اصلی پرتغال سیستم حمل و نقل ریلی فوق العاده‌ای دارد که روزانه به چندین نقطه از این کشور و در بین محدوده‌ی شهری آن سفر می­‌کند. ایستگاه‌های اصلی لیسبون شامل اورینت (Oriente)، سانتا آپولونیا (Santa Apolonia) و کایز دوسودره (Cais do Sodré) هستند؛ مسافران از طریق این ایستگاه‌ها از پایتخت به دیگر نقاط کشور سفر می‌کنند. مسافرانی که قصد سفر به  سینترا  را دارند باید سوار قطاری از ایستگاه زیبای  روسیو  شوند که در ایستگاه مترو  رستاورادوریس  (Restauradores) واقع شده است.

ساعات حرکت قطارها را می‌توان در سی‌پی.پی‌تی (Cp.pt) مشاهده و یا به صورت آنلاین خریداری کرد. راه دیگر برای خرید بلیط، در ایستگاه پیش از حرکت قطار است. در برخی موارد هم می‌توان بلیط را به هنگام سوار شدن، به‌طور مثال در مناطق روستایی، خرید. قیمت بلیط‌ها در پرتغال نسبت به جنوب اروپا در حد متوسط بوده و هزینه رفت و آمد درون کشور چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ یورو است (قیمت بلیط قطارهای پرسرعت بیشتر است). برای سفرهای درون شهری قیمت بلیط یک طرفه ۲ یورو می‌باشد.

سفر با قطار در پرتغال

سفر با اتوبوس

بازدید از شهر با اتوبوس ارزان‌ترین گزینه بوده و زمان طی شده چندان تفاوتی با سفر با قطار ندارد (گاهی اوقات اتوبوس از قطار هم سریع‌تر است). سفر با اتوبوس راه ساده‌تری برای رسیدن به مراکز روستایی و دهکده‌های کوچک است.

وب سایت اصلی برای پیدا کردن مسیرهای حرکت اتوبوس‌ها، ریده اکسپرسوس (Rede-Expressos) است. ایستگاه‌های اتوبوس اغلب باجه‌ای برای فروش بلیط دارند اما گاهی اوقات می‌توان بلیط را از راننده هم خریداری کرد. بهترین کار این است که وقتی به ایستگاه رسیدید از شخصی محل باجه بلیط فروشی را بپرسید (که به آن بیلهِتاریا (bilhetaria) گفته می­ شود). اگر به تنهایی سفر می‌کنید حتما نیاز نیست که به زبان پرتغالی مسلط باشید اما بهتر است چند عبارت کلیدی را یاد بگیرید.

سفر با اتوبوس در پرتغال

سفر با تراموا

اگر در لسیبون یا پورتو هستید سفر با تراموا تنها یکی از گزینه‌های پیش‌رو، اما مطمئنا راهی فراموش نشدنی برای بازدید از شهر (و پرهیز از بالا رفتن از سربالایی تپه‌ها) است. از کارت مترو هم می‌توان برای سوار شدن به اتوبوس‌های شهری یا تراموا استفاده کرد.

سفر با تراموا در پرتغال

سفر با ماشین

اجاره‌ی ماشین همواره یکی از گزینه‌ها برای گردش محسوب می‌شود (مگر اینکه اهل پرتغال بوده و ماشین شخصی داشته باشید). اجاره ماشین، زمانی که از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر سفر می­‌کنید به خصوص با حساب کردن هزینه‌های عوارض بین شهری (اطمینان حاصل کنید که سکه به همراه داشته باشید) پرهزینه‌ترین گزینه برای گردش است. اما با این وجود گزینه‌ای است که برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا دیدنی‌های بیشتری را ببینید.

هر شهر، شرکت‌های تاکسی‌رانی مخصوص خود را دارد که در نزدیکی مناطق مرکزی همچون ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، مسافران را سوار می‌کنند. همچنین، برنامه‌هایی مانند کبیفای (Cabify)، درخواست ماشین (معمولا ارزانتر از تاکسی) را امری ساده‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر کرده است.

سفر با ماشین به پرتغال



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار