gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی داماددوا، در شمار 3 فرودگاه اصلی کشور روسیه قرار دارد و دومین فرودگاه پررفت و آمد آن نیز به حساب می‌آید که همچنان برنامه‌های بسیاری را برای گسترش آن ترتیب دیده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۲۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
«فرودگاه داماددوا مسکو» (Moscow Domodedovo Airport) یا «فرودگاه دوموده‌ دوو»، فرودگاهی بین‌المللی است که در منطقه‌ی «دوموددوفو» و 42 کیلومتری جنوب شرقی شهر مسکو قرار دارد. 

این فرودگاه به همراه «فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو» (Sheremetyevo International Airport) و «فرودگاه بین‌المللی ونوکووا» (Vnukovo International Airport) جزو 3 فرودگاه اصلی کشور روسیه به شمار می‎رود. فرودگاه داماددوا، تنها فرودگاه این کشور است که مالکی خصوصی دارد و از نظر جابه‌جایی مسافر توانسته عنوان دومین فرودگاه شلوغ این کشور را به خود اختصاص بدهد.


تاریخچه

این فرودگاه، نام خود را از منطقه‌ای می‌گیرد که در آن واقع شده است. مرحله‌ی اول ساخت فرودگاه داماددوا در سال 1951 شروع شد، اما کار خود را به طور رسمی در سال 1962 شروع کرد. بعد از بازسازی و گسترش تجهیزات و بخش‌های گوناگون آن، فرودگاه داماددوا روند روبه رشد سریعی را پیش رو داشته و البته همچنان نیز برای پیشرفت آن برنامه‌هایی دارند. در سال 2004 برای گسترش بیشتر تاکسی‌وی‌ها و باندهای آن برنامه‌ریزی کردند تا بتوانند اجازه‌ی پرواز هواپیماهای بزرگی همچون ایرباس A380 را به دست بیاورند و درنهایت نیز به این هدف رسیدند. همچنین این فرودگاه توانست در سال 2009 توجه خطوط هوایی «بریتیش ایرویز»، «سوئیس اینترنشنال ایرلاینز»، «آسترین ایرلاینز»، «خطوط هوایی ژاپن» و «ویتنام ایرلاینز» را به سمت خود جلب کند و اخیراً «ایژین ایرلاینز» هم به آن‌ها اضافه شده است.فرودگاه داماددوا مسکو

ترمینال ها

فرودگاه دوموده‌دوو، یک ساختمان ترمینال اصلی دارد که 2 کنکورس پروازهای داخلی و بین‌المللی را دربرمی‌گیرد و هر کنکورس، بخش‌های جداگانه‌ی مخصوص به خود را شامل می‌شوند. فروشگاه‌های دیوتی فری متعددی را در هر 2 کنکورس A و B ایجاد کرده‌اند که با توجه بین‌المللی بودن کنکورس A، تعداد و تنوع آن‌ها در این بخش بیشتر است. علاوه بر آن، یک هتل نیز در سال 2017 به این فرودگاه اضافه کردند و این موضوع، فرودگاه دوموده‌دوو را به اولین فرودگاه کشور روسیه تبدیل کرده که ترمینال آن شامل یک هتل نیز می‌شود.

 همچنین به دلیل میزبانی روسیه از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، مرحله‌ی اول ساخت ترمینال 2 این فرودگاه را به پایان رسانده‌اند که به پروازهای بین‌المللی اختصاص دارد. کل مساحتی که برای این بخش درنظر گرفته‌اند، دو برابر مساحت ترمینال 5 فرودگاه هیترو در لندن است. یعنی تقریباً به بزرگی 61 زمین فوتبال! پیش‌بینی می‌شود ساخت تمام قسمت‌های این ترمینال به طور کامل در ماه آگوست 2018 به پایان برسد. بعد از تمام شدن کار این بخش، قرار است پروژه‌ی ساخت ترمینال 3 را کلید بزنند که ظاهراً حتی از ترمینال 2 آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود.فرودگاه داماددوا مسکو

دسترسی به مرکز شهر

برای دسترسی به مرکز شهر می‌توانید از «ایستگاه متروی فرودگاه» (Aeroexpress) استفاده کنید که از سال 2002 درحال فعالیت است و به سمت «ایستگاه متروی پاولتسکایا» (Paveletskaya railway station) حرکت می‌کند و حدوداً 45 دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر مسکو برسد. علاوه بر آن، اتوبوس‌های خط 308 و مینی‌بوس‌های فرودگاه هم آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم هستند و اتوبوس‌های محلی خط 11 و 26 و 30 به شهرهای نزدیک این فرودگاه حرکت دارند. 

اتوبوس خط 999 نیز فرودگاه دوموده‌دوو را به شهرهای «برونیتسی» (Bronnitsy)، «کولومنا» (Kolomna) و «ریازان» (Ryazan) متصل می‌کند. همچنین تاکسی‌های فرودگاه، شما را به هر منطقه‌ای که در مسکو بخواهید، می‌رسانند یا اگر مایل باشید می‌توانید کارهای اجاره‌ی یک اتومبیل را در همان فرودگاه انجام دهید و خودتان هرجا که می‌خواهید بروید.

فرودگاه داماددوا، دومین فرودگاه شلوغ روسیه+عکس

فرودگاه داماددوا، دومین فرودگاه شلوغ روسیه+عکس

فرودگاه داماددوا، دومین فرودگاه شلوغ روسیه+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار