gardeshban.ir

برای سرگرم شدن در سفر زمستانی به اسپانیا و شهر زیبای مادرید ، گزینه‌های زیادی پیش روی گردشگران وجود دارد.
کد خبر: ۳۵۲۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

مادرید یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای بازدید در فصل زمستان است؛ آسمان در این ماه‌ها هم صاف و آفتابی باقی می‌ماند ولی هوا سرد و گزنده می‌شود. در این راهنما از تمام فعالیت‌های کریسمسی تا گرم شدن با شکلات و چوروس افسانه‌ای را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا با تمام تفریحاتی که در زمستان مادرید در اختیار دارید آشنا شوید.

سوار اتوبوس های کریسمس شوید

هر دسامبر مادرید «نوی‌بوس» (NaviBus) یا اتوبوس‌های مخصوص کریسمس را به راه می‌اندازد تا مسافران را به گردشی در جشن‌های نورانی و زیبای کریسمس در شهر ببرند. لباس گرم خود را به تن کنید و روی یکی از صندلی‌های طبقه بالا بنشینید و خود را برای نمایش‌های خلاقانه این جشن‌ها آماده کنید. این اتوبوس‌ها از اول دسامبر تا ششم ژانویه فعالیت می‌کنند و باید حتماً از قبل به صورت آنلاین بلیطشان را رزرو کنید. آن‌ها مسیرشان را از «خیابان سرانو» (Calle Serrano) آغاز می‌کنند.

زمستان مادرید

به سمت پیست های اسکی بروید

مادرید به رشته کوه «سیِرا د گواداراما» (Sierra de Guadarrama) بسیار نزدیک است و می‌توانید در پیست اسکی «پوئرتا د ناواسرادا» (Puerta de Navacerrada) یک هیجان حسابی را تجربه کنید. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید به سادگی از مادرید به اینجا برسید و در کمتر از چند ساعت به دامنه‌های کوه بروید. گزینه جایگزین هم سپری کردن شب در کوهستان و اسکی در صبح روز بعد خواهد بود.

زمستان مادرید

در بازار کریسمس پلازا مایور خرید کنید

بهترین بازار کریسمس مادرید در « پلازا مایور » برپا می‌شود و در آن غرفه‌هایی گوناگون به فروختن انواع محصولات از شخصیت‌های بومی گرفته تا کلاه‌گیس و عینک‌های بامزه می‌پردازند. این بازار جذاب از ۲۸ دسامبر برپا شده و مخصوص «روز بی‌گناهان» یا همان نسخه اسپانیایی «روز ایپریل فول» (April Fool) است.

زمستان مادرید

از یک پیاده روی عالی در پارک لذت ببرید

« پارک رتیرو » یکی از نقاط زیبای شهر مادرید در زمستان است: مسیرهای پیاده روی پر درخت آن پر از دوچرخه سواران، اسکیت بازان و کسانی می‌شود که مشغول پیاده روی هستند. بازدیدکنندگان هم می‌توانند قایق اجاره کنند و در دریاچه آن کمی سرگرم شوند. پارک بزرگ‌تر «کازا د کامپو» (Casa de Campo) هم باغ وحش، تم پارک و یک تله‌کابین را در بر می‌گیرد. همچنین دریاچه‌ای محصور با رستوران‌های مختلف هم در آن پیدا می‌کنید که برای یک ناهار آرام و دلچسب ایده آل خواهند بود.

پارک رتیرو مادرید در زمستان

خود را غرق شکلات و چوروس کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای گرم شدن در سرمای گزنده زمستان، لذت بردن از یک فنجان شکلات داغ به همراه چوروس‌های لذیذ انگشتی است. این خوراکی محبوب را اغلب در شکلات فرو می‌کنند و می‌خورند. «سان خینس» (San Ginés) معروف‌ترین شکلاتریای مادرید بوده و از سال ۱۸۹۴  بهترین شکلات و چوروس‌ها  را به مشتریانش عرضه کرده است. بعد از ساعت‌های شام معمولاً مردم بومی جلوی اینجا صف می‌بندند پس پیشنهاد می‌کنیم شما هم مانند آن‌ها عمل کنید و یک چوروس آخر شبی را در تجربیات خود بگنجانید.

چوروس در مادرید

از موزه های مادرید دیدن کنید

از آثار استادان دوره طلایی در « موزه پرادو » تا شاهکارهای مدرنیستی « ملکه سوفیا »، بزرگ‌ترین موزه‌های مادرید جایی عالی برای گرم شدن در روزهای زمستان هستند. می‌توانید با برخی گوهرهای پنهان شهر هم آشنا شوید و به «بنیاد تلفنیکا» (Telefónica Foundation) در  گران ویا  با نمایشگاه‌های موقتی رایگانش نیز سر بزنید. «تاباکالرا» (Tabacalera) هم یک کارخانه تنباکو را تغییر کاربری داده و آثار جالب توجهی از هنر مدرن منطقه را به نمایش در می‌آورد.

موزه پرادو در مادرید

به سینما پناه ببرید

می‌توانید خود را در یک صندلی گرم و نرم در «سینه دوره» (Cine Doré) فرو کنید. این سینما که در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد، امروزه یک فیلموتک اسپانیایی را در بر گرفته و فیلم‌های کلاسیک اسپانیایی را به نمایش می‌گذارد. این سینما فیلم‌های خارجی هم پخش می‌کند و حتی دوره‌هایی را به یک بازیگر یا کارگردان خاص اختصاص می‌دهد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار