gardeshban.ir

در این گزارش برخی از جاذبه‌های گردشگری جزایر «ناز» را بیان کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۵۲۴۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
هرمزگان استانی گرم و ساحلی در جنوب ایران است که ۱۴ جزیره‌ی بزرگ و کوچک دارد. یکی از منطقه‌های زیبای آن، جزایر «ناز» است که به عنوان عجایب هفتگانه قشم مشهور است. این منطقه در فاصله ۳۲ کیلومتری قشم به سمت جنوب قرار گرفته. نکته جالب اینکه این جزایر، ساحل شنی ندارد؛ به این ترتیب که دو جزیره کوچک را شامل می‌شود و بومی‌های منطقه به آن دوکرده می‌گویند.

چطور به این منطقه شگفت انگیز برویم؟

برای رفتن به جزیره ناز را‌های مختلفی وجود دارد، اما به دلیل فاصله کم آن با جزیره قشم، توصیه می‌شود بعد از بلوار آزادگان به سمت جنوب بروید و در انتهای بلوار وارده جاده دریا شوید؛ پس از ساحل طلایی در سمت راست پارکینگ ساحل ناز را می‌بینید.

بهترین ساعت رفتن به جزایر ناز

شاید باور کردن آن کمی سخت باشد که در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس منطقه‌ای وجود دارد که می‌توانید بر روی آب راه بروید. در این منطقه هنگام جزر دریا به اندازه یک کیلومتر در دریا پیاده روی کنید و تا بلندی‌های جزایر ناز را بدون آن که خیس شوید، تماشا کنید.  همچنین چیزی که باعث جذابیت هرچه بیشتر این جزیره شده این است که هنگام جذر و مد آب دریا مسیر ناپدید می‌شود.

در طول شبانه روز ۲ بار می‌توانید به این جزایر بروید. یکی از این دوبار در تاریکی شب است. بنابراین فقط یکبار در طول روز فرصت را دارید که با پای پیاده به سمت آن حرکت کنید.

فاصله بین جزر و مد دریا حدود ۶ ساعت است که ۳ ساعت بعد از جزر می‌توانید بروید و یک ساعت بعد از مد برگردید. پس در کل ۴ ساعت وقت دارید که کنار ساحل باشید.

تفریحات جزایر ناز

یکی از زیبایی‌های جزایر ناز چشم انداز آن منطقه است. از روی صخره‌های جزایر ناز می‌توانید ساحل قشم، خلیج فارس، تنگه هرمز و جزیره لارک را از زاویه متفاوت ببینید و عکس برداری کنید. علاوه بر آن امکاناتی مانند شتر سواری، پالاگرایدر، جت اسکی، قایق سواری و غیره نیز وجود دارد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار