gardeshban.ir

دبی چهارمین شهر پربازدید جهان و یکی از شهرهای پرطرفدار ایرانیان برای دریافت ویزای دبی است.
کد خبر: ۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای دریافت ویزای توریستی دبی نیاز به مراجعه به سفارت امارات نیست و به راحتی میتوان از طریق آژانس های گردشگری اقدام نمود. 

معرفی شهر دبی و آشنایی با انواع ویزای دبی:

یکی از بزرگترین شهر های امارات متحده عربی دبی است که در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. زبان رسمی مردم و ساکنین دبی عربی می باشد و واحد پول آنها درهم است.

پیشرفت چشمگیر اقتصادی امارات در چند دهه اخیر باعث شده است که این کشور به عنوان نگین خاورمیانه به حساب بیاید و تعدادی از کسب‌ و کارهای ایرانی با افتتاح نمایندگی در امارات فعالیت اقتصادی خود را گسترش می‌دهند.

از لحاظ گردشگری نیز امارات به طور قطع یکی از مقاصد اصلی گردشگران از سرتاسر دنیا به حساب می‌آید. دبی پس از بانکوک، لندن و پاریس چهارمین شهر پربازدید دنیا در سال ۲۰۱۹ بوده است.

هر ساله بسیاری از متقاضیان کار از خارج از کشور به دبی می آیند تا بتوانند فرصت های شغلی جدیدی پیدا کنند، به تحصیل بپردازند و یا از سفر توریستی خود لذت ببرند.

در ادامه این مقاله با بیتوته همراه باشید تا با انواع ویزای دبی و شرایط اخذ آن ها آشنا بشیم.

انواع ویزای دبی ( امارات ):
- ویزای توریستی دبی

- ویزای ترانزیت دبی

- ویزای تحصیلی دبی

- ویزای کاری دبی

- ویزای تجاری دبی

ویزای توریستی دبی:
 
جهت درخواست ویزای توریستی دبی باید از یک آژانس گردشگری اقدام شود

جهت درخواست برای ویزای توریستی دبی از ایران، می‌بایست از یک آژانس گردشگری یا شرکت خدمات گردشگری اقدام شود. هر کدام از این مراکز گردشگری با یک کارگزار در دبی قراردادی تنظیم می‌کنند تا مسافر خود را تضمین نمایند. بنابراین، هیچ فردی از درون خاک ایران به‌تنهایی و بدون کارگزار نمی‌تواند به طور مستقیم از اداره مهاجرت امارات ویزای توریستی دبی را اخذ نماید.

انواع ویزای توریستی دبی

1. ویزای توریستی عادی: با اخذ این نوع ویزای دبی، شما می‌توانید کمتر از 15 روز در دبی اقامت داشته باشید. مدت اعتبار این ویزا 58 روز است.  به این معنا که از زمان صدور ویزا، مسافر می تواند طی ۵۸ روز به خاک امارات ورود کرده و از آن تاریخ ۱۴ روز اقامت داشته باشد. این ویزا نیز تنها به صورت سینگل صادر می‌شود و  قابل تمدید به حداقل یک ماه دیگر خواهد بود.

2. ویزای توریستی یک‌ماهه سینگل: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید از 1 تا 30 روز در دبی  به صورت پیوسته در دبی اقامت داشته باشید.مدت اعتبار این ویزا نیز 58 روز است و با صرف هزینه داخل کشور امارات قابل تمدید است.

3. ویزای توریستی یک‌ماهه چند بار ورود یا مولتی: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید در طول یک‌ماه هر چند بار که بخواهید به دبی رفت و آمد داشته باشید. اعتبار این ویزا دبی نیز 58 روز است که مجموع مدت اقامت فرد طی هر چند بار ورودش نباید بیش از ۳۰ روز شود. این ویزا را می‌توان به مدت حداقل یک ماه دیگر در خاک امارات تمدید نمود.

4. ویزای توریستی سه‌ماهه: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید از 1 تا 90 روز به صورت پیوسته در دبی اقامت داشته باشید. یعنی مدت اعتبار و اقامت این نوع ویزای توریستی دبی یکسان است. با پرداخت هزینه و در داخل کشور امارات می‌توان این ویزا را تمدید نمود.

5. ویزای توریستی سه‌ماهه چند بار ورود: با اخذ این نوع ویزا شما می‌توانید در طول سه ‌ماه هر چند بار که بخواهید به دبی رفت و آمد داشته باشید. فرد دارای این ویزای دبی می‌تواند طی چند بار ورود در بازه زمانی ۳ ماهه در مجموع ۹۰ روز را در کشور امارات حضور داشته باشد. در صورت تمایل، این نوع ویزا را نیز می‌توان با صرف هزینه تمدید کرد.

برای دریافت ویزای دبی نیاز به ترجمه مدارک نیست

مدت جوابدهی به درخواست دریافت ویزای دبی 

ویزای دبی به ۲ صورت عادی و فوری درخواست می‌شود. مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای فوری دبی، ۳ روز کاری و مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای عادی دبی، ۷ روز کاری می‌باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی دبی

برای اخذ ویزای توریستی دبی مدارک ذیل مورد نیاز می‌باشد:

• فرم درخواست ویزای امارات

• ارائه اصل پاسپورت متقاضی به همراه حداقل ۷ ماه اعتبار

• عکس ۳ *۴ با پس زمینه سفید

• کپی پشت و روی کارت ملی متقاضی

• کپی از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی

• واچر هتل محل اقامت

• بلیط رفت و برگشت هواپیما

• ارائه چک و ضمانت نامه بازگشت (در صورتی که درخواست ویزای انفرادی داشته باشید)

دقت داشته باشید نیازی به ترجمه مدارک ویزای دبی نیست و ارائه اصل آن‌ها کفایت می‌کند.


شرایط اخذ ویزای دبی به شرح زیر می‌باشد:
 
ویزای توریستی دبی برای مدت زمان ۱۴ روز معتبر است

۱. دختران زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.

۲. آقایان زیر ۱۸ سال برای اخذ ویزای انفرادی امارات، حتما باید شناسنامه پدر و مادر خود را نیز ارائه کنند.

۳. اگر از هر فرودگاهی غیر از دبی (ابوظبی، شارجه و غیره) وارد امارات می‌شوید، باید در فرم درخواست ویزای امارات این نکته را به افسران ویزا اطلاع دهید.

۴. با توجه به اینکه ویزای توریستی دبی برای مدت زمان ۱۴ روز معتبر است، اگر به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز اقامت داشته باشید باید جریمه نقدی پرداخت کنید و یا حتی به زندان بروید!

شرایط دریافت ویزای کاری دبی:

ویزای کاری دبی بخشی از خدمات ویزای طلایی امارات می‌باشد که توسط آن افراد خارجی می‌توانند ویزای بلندمدت برای خود و خانواده خود اخذ نمایند.

متخصصان هر کشور با تجربه شغلی مفید و کافی در کارآفرینی شرایط درخواست این ویزا را خواهند داشت. یک کارآفرین واجد شرایط کسی است که قادر است کسب‌وکار مربوط به تخصص خود را تأسیس نموده و تمایل دارد آن را در کشور امارات ادامه دهد.

برای دریافت ویزای کاری دبی می‌بایست:

- مدارک لازم برای اثبات اینکه یک کارآفرین موفق هستید را دارا باشید؛

- صاحب اکثریت سهام یک استارت‌آپ بوده یا مدیریت بخش مهمی از آن را برعهده داشته باشید.

- تمایل داشته باشید به کشور امارات نقل‌مکان کرده و در یکی از مناطق این کشور کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید؛

- دارای یک ایده یا طرح تجارتی باشید که آن را در امارات به واقعیت تبدیل کنید.

در ضمن، متقاضیان در نهایت باید شرایط مورد نیاز اداره مهاجرت امارات را که شامل سابقه امنیتی و بررسی سلامت است را فراهم آورند.

در صورتی که متقاضی شرایط فوق را اثبات کند، اداره مهاجرت امارات پس از بررسی‌های لازم برای وی دعوتنامه‌ای ارسال نموده تا متقاضی در سایت این اداره باقی مراحل را تکمیل نماید.

در صورت موافقت با شرایط توسط دولت امارات، برای افرادی که خارج از این کشور اقامت دارند ویزای ۶ ماهه صادر خواهد شد. این ویزا موقتی بوده و متقاضی باید با ورود به کشور امارات و پیش از زمان انقضای ویزا، آن را تبدیل به اقامت موقت نماید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در دبی:

دانشگاههای معتبر دبی مکان شرایط مناسبی برای دریافت ویزای تحصیلی در دبی ایجاد کرده اند

دبی در زمینه اموزش و پرورش پیشرفت چشمگیری داشته است و دانشگاه های معتبری را دارد. زبان تدریس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی میباشد و برای دریافت ویزای تحصیلی دبی باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید البته اگر هم به زبان انگلیسی مسلط نباشید درکالج های دبی میتوانید زبان خود را تقویت کنید.

دانشگاه ولنگونگ از معتبر ترین دانشگاه های دبی میباشد که دانشجویان زیادی را از سراسر جهان در خود جای داده است و مدرک این دانشگاه از اعتبار بین المللی برخوردار است.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی دبی :

- پاسپورت با حداقل اعتبار 7 ماه 

- ریز نمرات بعلاوه اخرین مدرک تحصیلی

- مدرک زبان

- عکس 3*4

- پشتوانه مالی معتبر

ویزای ترانزیت دبی:

این نوع از ویزای دبی برای افرادی صادر می گردد که مدت زمان کوتاهی برای سفر بعدی خود در امارات متحده عربی (دبی) توقف خواهند داشت و اعتبار این نوع از ویزا 96 ساعت است.

متقاضی می بایست بلیط سفر بعدی و پاسپورت خود را جهت اخذ این نوع از ویزا به مامورین مربوطه ارائه دهد.

قیمت ویزای دبی:

با توجه به درخواست انواع ویزای دبی، هزینه متفاوتی باید پرداخت کنید. مثلا قیمت ویزای دبی ۱۴ روزه عادی با هزینه ویزای ۱۴ روزه فوری متفاوت است. همچنین قیمت ویزای دبی یک ماهه مولتیپل و ویزای یک ماهه سینگل نیز با هم تفاوت دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار