gardeshban.ir

کاخ دوک‌های بریتانی (بریتنی)، یکی از بناهای تاریخی اصلی نانت در فرانسه است. این بنا، سمبل تاریخ این شهر به حساب می‌آید و امکان بازدید از ساختمان‌های زیبا و سلطنتی داخل آن نیز وجود دارد.
کد خبر: ۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
قبلاً در مکان فعلی «کاخ دوک‌های بریتِنی» (Castle of the Dukes of Brittany)، قصری به نام «نیو تاور» (The New Tower) قرار داشته که در قرن 13 ساخته شده بود. دو قرن بعد تصمیم گرفته شد تا در این ناحیه، قلعه‌ای برای آخرین دوک بریتانی یعنی «فرانسوای دوم» (Francois II) بسازند و در اطرافش، یک خندق و چندین دژ محکم در نظر گرفتند تا در مقابل حملات، مقاوم باشد. در طول تاریخ، این قلعه محل زندگی خانواده‌ی سلطنتی و «ملکه آن» (Queen Anne) بوده که تا قبل از 25 سالگی‌اش، دو بار ملکه‎ی بریتانی شده بود؛ یک بار، بعد از ازدواج با «شارل هشتم» و بار دیگر، بعد از ازدواج با «لویی دوازدهم». 

همچنین از این قلعه به عنوان دژ نظامی نیز استفاده می‌شد. از پلِ روی خندق و دریچه‌ی متحرک آن که عبور کنید، یک منبع آب هشت ضلعی مزین می‌بینید و از آنجا به بعد می‌توانید از 7 بنای مختلف دیدن کنید.


ابتدا به سوی «لُو گراند لُوژی» (Le Grand Logis)، به معنی «خانه‌ی بزرگ»، حرکت کنید. اگر زیرزمین را هم حساب کنیم، این ساختمان شش طبقه دارد. فرانسوای دوم ساختش را شروع کرد و دخترش، ملکه‌ی بریتِنی، آن را به اتمام رسانید. سپس به طرف «ساختمان بزرگ دولت» (Le Grand Gouvernement) بروید که قبلاً با نام «قصر دوک» (Ducal Palace) شناخته می‌شد و محل زندگی فرمانروایان بود. این بنا، راه پله‌هایی متقارن دارد و بعد از آتش‌سوزی قرن 17 و بازسازی‌اش، نشان سلطنتی لویی چهاردهم را بالای درب ورودی آن قرار دادند. 

«ساختمان کوچک دولت» (Le Petit Gouvernemet)، ساختمان ساده‌ای بوده که با نام «خانه‌ی پادشاه» (Logis du Roi) نیز شناخته می‌شد. این بنا که قدمتش به قرن 16 برمی‌گردد، همان عمارتی است که هنری چهارم در آن، عهدنامه‌ای را امضا کرد تا به جنگ‌های مذهبی فرانسه خاتمه بدهد. البته برای دیدن این موافقت‌نامه، باید به گراند لوژی یا ساختمان بزرگ دولت بروید.

بنای دیدنی بعدی طبقه‌ی بالای برج 30 متری «گلدن کراون تاور» (The Golden Crown Tower) است که به «ملکه آن» اختصاص داشت و به «رودخانه‌ی لوآر» (Loire River) مشرف بود. این برج، گراند لوژی و ساختمان بزرگ دولت را به هم متصل می‌کند. در همان نزدیکی ساختمان متقارن «لو هارناشمان» (Le Harnachement را می‌بینید که به عنوان انبار مهمات از آن در قرن 18 استفاده می‌شد. امروزه در این بنا، نمایشگاه‌های موقت مختلفی را برگزار می‌کنند. 


همچنین از ساختمان «لو ویه دانژان» (Le Vieux Donjon)، متعلق به قرن 14 میلادی هم دیدن کنید. البته کاربری این بنا کمی خلاف انتظار می‌باشد. امروزه اگر به داخل این ساختمان بروید، می‌توانید از کافه رستوران جدید آن استفاده کنید! علاوه بر آن، امکان استفاده از میزهای پیک‌نیک هم وجود دارد که در حیاط کناری این ساختمان قرار داده شده‌اند.کاخ دوک های بریتنی نانت

«موزه تاریخ مدنی» (The Museum of Urban History) نیز در این قلعه قرار دارد که شما می‌توانید از وسایلی دیدن کنید که تاریخ شهر نانت را به خوبی به نمایش می‌گذارند. برای مثال، امکان بازدید از جایگاه ویژه‌ی دوک‌های بریتانی وجود دارد؛ شهری که مرکز اوامر تجاری و صنعتی کشور بوده است. برای به نمایش گذاشتن کلکسیون این موزه، از وسایل گوناگونی کمک گرفته می‌شود. مثلاً از نقشه، الگو، مجسمه، نقاشی و نرم‌افزارهای موبایل جالبی استفاده می‌کنند که به کمک آن‌ها می‌توانید به دستگاه خودتان وصل شوید. همچنین می‎توانید یک آی‌پد لمسی نیز از موزه قرض بگیرید و بعد از تمام شدن بازدیدتان، به آن‌ها پس بدهید.

کاخ دوک های بریتنی نانت

حقایقی که راجع به این قلعه نمی دانستید

کاخ دوک‌های بریتانی، در قرن 18 تغییر شکل پیدا کرد تا یک زندان و سربازخانه نیز به آن اضافه شود.

به دنبال یک آتش‌سوزی و انفجار، به بعضی از ساختمان‌های این قلعه آسیب وارد شد.

خوشبختانه، توانستند از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند و این کاخ در نهایت در سال 1862، در شمار بناهای تاریخی قرار گرفت.

بازسازی این قلعه انجام شد و در سال 1924، یک موزه‌ی تاریخی نیز در آن ساختند.

متأسفانه طی جنگ جهانی دوم، دوباره به قسمت‌های قدیمی این کاخ، صدمه‌های بیشتری وارد شد.
در قرن 20، آن را به طور کامل بازسازی کردند تا عمرش افزایش پیدا کند.

نشان خانوادگی لویی دوازدهم که به شکل خارپشت است و علامت مخصوص «ملکه آن»، یعنی سگ تازی را در ساختمان لو گراند لوژی قرار داده‌اند که نشانه‌ی اتحاد بین پادشاهان فرانسه و دوک‌های بریتانی می‌باشد.

انبار اسلحه و مهمات این کاخ در سال 1800 منفجر شد و ساختمان‌های اطرافش را خراب کرد.

بهتر است حداقل 2 تا 3 ساعت را به بازدید از این قلعه اختصاص دهید. برای رفع خستگی نیز می‎توانید از کافه رستوران داخل کاخ یا رستوران‌های بی‌شمار خیابان اصلی آن استفاده کنید.

کاخ های بریتانی، اقامتگاه خانواده های سلطنتی/عکس

کاخ های بریتانی، اقامتگاه خانواده های سلطنتی/عکس

کاخ های بریتانی، اقامتگاه خانواده های سلطنتی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار