gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه شیرینی ترکی قرابیه را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
قرابیه پرتقالی شیرینی ترکی ساده‌ای است که بافت بسیار نرمی دارد. طعم پرتقالی این شیرینی آن را برای کسانی که عاشق این طعم هستند، جذاب‌تر می‌کند. شیرینی شباهت‌های زیادی به کیک پرتقالی دارد. کوکی‌های قرابیه پرتقالی فقط یک خوراکی ساده نیستند. این کوکی‌ها به دلیل طعم عالی و همینطور مواد اولیه کم هزینه قطعاً انتخاب فوق العاده برای همه مخصوصاً کودکان هستند. طرز تهیه شیرینی کوکی قرابیه پرتقالی به همراه فوت و فن‌هایش به عنوان یک شیرینی خانگی برای عید نوروز را در ادامه بخوانید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ: ۳ عدد

کره: ۲۵۰ گرم

شکر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

آب پرتقال: ۱ قاش غذاخوری

پوست پرتقال رنده شده: ۱ قاشق مربا خوری

به کینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

وانیل: ۸/۱ قاش چای خوری

اسانس پرتقال: ۱ قطره

آرد: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل و دستور تهیه کوکی قرابیه پرتقالی ترک دار

شیرینی خانگی کوکی‌های ترک خورده با طعم پرتقال به عنوان یک شیرینی خانگی برای عید نوروز به سادگی آماده می‌شوند. برای شروع کار باید همه مواد به جز آردی که الک کرده‌اید را در ظرفی گود و بزرگ بریزید. این مواد را به خوبی با یک چنگال یا لیسک مخلوط کنید.

حالا زمان اضافه کردن آرد کم کم و به آرامی رسیده است. خمیر را به خوبی ورز دهید و این کار را تا زمانی که خمیر به دست نچسبد، ادامه دهید. اما توجه داشته باشید که نباید آرد بیشتری از میزان تعیین شده در مواد اولیه به این ترکیب اضافه کنید. اگر خمیر به دست شما چسبیده، آن را با یک قاشق یا لیسک جدا کنید.

روی خمیر را با یک کیسه مناسب بپوشانید و آن را برای مدت حدوداً ۳۰ دقیقه یا بیشتر برای استراحت کردن در یخچال قرار دهید. زمانی که مطمئن شدید خمیر فرم گرفته، می‌توانید آن را از یخچال خارج کنید.

در مرحله چهارم، از خمیری که دوباره آن را ورز داده‌اید، به اندازه یک نارنگی بردارید و آن را رول کنید. خمیر رول شده را با پودر قند بپوشانید و روی سینی فر که البته با کاغذ روغنی آن را پوشانده‌اید، قرار دهید. رول کردن کوکی‌ها را تا زمانی که خمیر تمام شود، ادامه دهید.

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و در نهایت پیش از قرار دادن این کوکی‌های ترک دار در فر، دوباره روی آن‌ها را با پودر قند بپوشانید. قرابیه پرتقالی لذیذ و خوشمزه شما بعد از ۱۵ دقیقه آماده سرو است. من مطمئنم که شما این کوکی پرتقالی را دوست خواهید داشت. بافت نرم قرابیه ترکی همان چیزی است که خیلی‌ها به دنبالش هستند.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی کوکی قرابیه پرتقالی نرم و مجلسی

* برای اینکه بافت این کوکی‌ها نرم و لطیف باشد، نباید آن را بیشتر از ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر نگه دارید.

* قبل از سرو قرابیه ترکی، حتماً به آن در یخچال استراحت دهید.

* زمانی که کوکی‌ها در فر ترک می‌خورند، یعنی آماده خارج شدن هستند.

* اضافه کردن آرد بیشتر به مواد در صورتی که به دست شما می‌چسبد، باعث سفت شدن بافت قرابیه ترکی و در نهایت حذف ویژگی خوشمزه بودن آن می‌شود.

* فر را پیش از آماده شدن قرابیه روشن و گرم کنید.

* اگر علاوه بر پرتقال عاشق طعم شکلات هم باشید، می‌توان برای تزئین قرابیه از شکلات تخته‌ای پرتقالی و شکلات تلخ استفاده کنید.

* برای فوق العاده‌تر شدن طعم این کوکی‌ها هیچ محدودیتی ندارید. می‌توانید علاوه بر اسانس و پوست رنده شده پرتقال از پودر نارگیل هم استفاده کنید.

* گردو و فندق هم می‌توانند به عنوان چاشنی‌های کوکی قرابیه پرتقالی استفاده شوند.

* برای تزئین قرابیه می‌توانید از برش‌های حلقه‌ای پرتقال استفاده کنید. حتی تصورش هم جذاب است.

* بعد از آماده شدن کوکی‌ها دوباره روی آن‌ها را با پودر قند بپوشانید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای درست کردن این کوکی‌ها آن را به شکل حلزونی قالب بزنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار