gardeshban.ir

شکی نیست که برج ایفل در فصل‌های توریستی بسیار شلوغ می‌شود؛ اما به جای صرف نظر کردن از بازدید از این بنا در سفر بعدی خود به فرانسه ، با رعایت 10 نکته‌ی کلیدی می‌توانید بازدیدی کم‌ دردسرتر از برج ایفل داشته باشید.
کد خبر: ۳۵۳۱۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

برج ایفل ، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری  پاریس  به حساب می‌آید و به همین دلیل معمولاً برای بازدید از آن باید مدت طولانی در صف منتظر بمانید. شاید عده‌ای به شما بگویند که این بنا چندان هم ارزش دیدن ندارد و اگر برج ایفل را از لیست بازدیدهایتان حذف کنید هم اتفاق مهمی نخواهد افتاد. پس چرا 7 میلیون نفر در سال برای بازدید از این برج 324 متری هزینه می‌کنند و از آن بالا می‌روند؟ بعید است تک تکِ این 7 میلیون نفر فریب حرف‌های کلیشه‌ای را خورده یا این موضوع به ذهنشان نرسیده باشد که بهتر است قید بازدید کردن از برج ایفل را بزنند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بازدید خود از این جاذبه‌ی معروف را طوری برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید مشکلات مرتبط با شلوغی آن را به حداقل برسانید.

بلیط را آنلاین خریداری کنید

می‌توانید بلیط خود را تا 2 ماه جلوتر، از وب سایت برج ایفل تهیه کنید که در این صورت، شما را به سمت صف «دارندگان بلیط» راهنمایی می‌کنند که نسبت به صف معمولی آن بسیار کوتاه‌تر است. از طرفی اگر مشکلی برایتان پیش بیاید یا به هر دلیل دیگری نتوانید در روز مقرر به این مکان بروید، راهی برای تعویض بلیط وجود ندارد؛ زیرا هنگام خرید بلیط باید روز و ساعت مشخصی را برای بازدید انتخاب کنید. همچنین یادتان باشد اگر بیشتر از 30 دقیقه تأخیر داشته باشید، ممکن است به شما اجازه‌ی ورود ندهند. بنابراین تاریخ بازدید خود را به دقت انتخاب کرده و وقت‌شناس باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

بلیط برج ایفل

از بلیط های ترکیبی کمک بگیرید

دفتر گردشگری شهر پاریس   به منظور کمک به گردشگران و پایین آوردن هزینه‌های سفر آن‌ها، پکیج‌هایی را تحت عنوان پاری پَسلیب (Paris Passlib) تدارک دیده که گزینه‌های متنوعی را برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان در برمی‌گیرد. پکیج بزرگسال آن از 40 یورو برای یک روز شروع شده و تا 155 یورو برای 5 روز ادامه پیدا می‌کند. پکیج اولی شامل یک ساعت گشت و گذار بر روی رود سن و گشت یک روزه به دور شهر با تور اتوبوسی می‌شود. اگر 15 یورو بیشتر هزینه کنید، می‌توانید گزینه‌ی بازدید از برج ایفل (تا طبقه‌ی دوم آن) را به هر نوع پکیجی اضافه کنید که در دست دارید. البته این ارقام ممکن است بنا به شرایط مختلف تغییر کند؛ بنابراین مبلغِ به روز آن را از وب سایت مربوطه به‌صورت آنلاین چک کنید.

بلیط ایفل

از گشت با راهنما استفاده کنید

مکان‌هایی که تورهای خصوصی برگزار می‌کنند، معمولاً گزینه‌ی خوبی برای رهایی از صف های طولانی جاذبه ها  به‌شمار می‌روند. از طریق این تورها می‌توانید نهایت استفاده را از زمان خود ببرید و قطعاً می‌توانید تورهایی را پیدا کنید که بلیط‌ ورود به برج را برایتان تهیه می‌کنند تا در صف آن گیر نیفتید. برای مثال تور اسکیپ د لاین (Skip the Line) به شما این امکان را می‌دهد تا بدون انتظار در صف از هر 3 طبقه‌ی این بنا بازدید کنید. همچنین سیتی واندرز (City Wonders)، توری به نام «گشت برج ایفل با راهنما» ارائه می‌دهد که همراه یک راهنمای محلی می‌توانید از جمعیت عبور کرده و مستقیم به اول صف بروید.

تورهای ایفل

در فصل های غیرتوریستی از برج ایفل دیدن کنید

فصل سفر به پاریس  نیز در میزان شلوغی صف‌ جاذبه‌های آن تأثیر به سزایی دارد. شلوغ‌ترین زمان سال برای بازدید از برج ایفل، از اواسط ماه ژوئیه تا اواخر ماه اوت است. در مقابل، این شلوغی در فصل زمستان کمتر می‌شود و البته در این زمان هم بهتر است بازدیدتان را برای روزهای آخر هفته نگذارید. همچنین به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم در ساعت‌های اولیه‌ی روز به دیدن برج ایفل بروید؛ زیرا هرچه دیرتر شود، شلوغی نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند.

برج ایفل

در رستوران برج ایفل برای خود میز رزرو کنید

رستوران «58 برج ایفل» در طبقه‌ی اول و رستوران «ژول ورن» در طبقه‌ی دوم این بنا قرار گرفته است. اگر قصد صرف غذا در برج ایفل را دارید، بهتر است یک میز را از قبل برای خود در یکی از این رستوران‌ها رزرو کنید و از این طریق نیز از ایستادن در صف خلاص شوید.

رستوران ژول ورن ایفل

از پله ها استفاده کنید

حتی اگر بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید، همچنان باید کمی در صف آسانسور انتظار بکشید. به جای آن می‌توانید از 704 پله‌ی آن بالا رفته و خودتان را به طبقه‌ی دوم برسانید و از آنجا با آسانسور آن تا طبقه‌‌های بالاتر بروید. برای پایین آمدن نیز بهتر است از پله‌ها استفاده کنید که خلوت‌تر هستند و در عین حال می‌توانید از چشم‌انداز زیبای اطراف در کمال آرامش لذت ببرید.

پله های ایفل

اپلیکیشن برج ایفل را دانلود کنید

اپلیکیشن برج ایفل، فایل صوتی یک ساعته‌ای را در برمی‌گیرد که از 30 بخش تشکیل می‌شود و اطلاعات مفیدی را درباره‌ی تمامی جنبه‌های تاریخی این بنا در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه هم با سیستم عامل اندروید و هم با گوشی‌های آیفون سازگاری دارد و علاوه بر برج ایفل، جاذبه‌های گردشگری معروف اطراف آن همچون کلیسای ساکره کور ،  شانزلیزه  و  گران پَله  را نیز به شما معرفی می‌کند.

هنگام پایین آمدن نیز باید در صف بایستید

فرار از صف‌های شلوغ برج ایفل هنگام ورود می‌تواند بسیار در وقتتان صرفه‌جویی کند؛ اما هنگام پایین آمدن با آسانسور، متأسفانه راهی برای فرار از صف آن پیش رویتان نیست. در هر طبقه فقط یک صف برای استفاده از آسانسور وجود دارد و در این میان، صف بالاترین طبقه‌ی آن طولانی‌تر از سایر طبقه‌ها است. البته می‌توانید در طبقه‌ی دوم و اول از راه پله‌ها کمک بگیرید و زمان خود را برای استفاده از آسانسور تلف نکنید. یادتان باشد بعد از خروج از برج، دوباره نمی‌توانید وارد آن شوید. بنابراین عجله نکنید و از وقت خود نهایت استفاده را برده و دورنمای تماشایی شهر پاریس از بالای برج ایفل را در ذهن خود به ثبت برسانید.

برج ایفل

ایستگاه های مترو گزینه خوبی برای عکس گرفتن از برج هستند

اگر می‌خواهید قبل از بالا رفتن از برج ایفل از خودتان یا برج عکس بگیرید، ایستگاه متروی تروکادِرو (Trocadéro) یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این کار است. البته این ایستگاه در فصل تابستان و 9 صبح به بعد فوق‌العاده شلوغ می‌شود و گردشگران و دست‌فروش‌های بسیاری را در این مکان خواهید دید. ایستگاه متروی بیر حکیم (Bir-Hakeim) نیز به مناظر زیبایی از رود سن اشراف دارد و بعد از استفاده از آن در فیلم «اینسِپشن»، این ایستگاه بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

مترو پاریس

دو بار از برج ایفل دیدن کنید

اگر هنگام روز از برج ایفل بازدید کردید، بهتر است یک بار دیگر نیز در شب به دیدن آن بروید. نورافشانی این برج هنگام غروب اتفاق می‌افتد و هر یک ساعت به مدت 5 دقیقه ادامه دارد. این برنامه تا ساعت 1 یا 2 صبح طول می‌کشد و با روشن شدن 20،000 چراغ برج ایفل، این بنا در نور می‌درخشد.

برج ایفل



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار