gardeshban.ir

باغ انگلیسی، پارک زیبایی در ژنو است و جاذبه‌های تماشایی مختلفی همچون یادبود ملی و ساعت گل را در برمی‌گیرد که مورد آخر را برای گرامیداشت تاریخچه‌ی پر افتخار شهر ژنو در زمینه ساعت‌سازی بنا کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۳۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
حدود 20% از شهر ژنو را پارک‌ها تشکیل می‌دهند که در این میان، «باغ انگلیسی» (Jardin Anglais) یکی از معروف‌ترین پارک‌های این شهر است و وسعت آن به بیش از 25،000 متر مربع می‌رسد. 

این پارک، در سال 1854 میلادی تأسیس شد و در کنار یکی از دریاچه های معروف ژنو، یعنی «دریاچه‌ لمان» قرار دارد و برای طراحی آن از مدل باغ‌های انگلیسی الهام گرفته‌اند. «بنای یادبود ملی» و چندین مجسمه در باغ انگلیسی ژنو واقع شده و مهم‌تر از همه، «ساعت گل» (L'horloge fleurie) است که شهرت بیشتری نسبت به سایر جاذبه‌های داخل پارک دارد. 

اگر بین ماه جولای و آگوست به این شهر سفر کنید، باغ انگلیسی به یکی از مراکز اصلی «جشن تابستانی ژنو» (Fêtes de Genève) تبدیل می‌شود و علاوه بر طبیعت زیبای پارک می‌توانید نمایش آتش‌بازی آن را نیز تماشا کنید.


شهر ژنو با هنر ساعت‌سازی‌اش در جهان معروف شده و به نوعی، مرکز ساعت‌های باکیفیت و گران‌قیمت دنیا به حساب می‌آید. برای تشکر از نسبت دادن چنین نام و افتخاری به ژنو، آن‌ها در سال 1955 میلادی تصمیم گرفتند تا بزرگ‌ترین ساعت دنیا را بسازند که صفحه و اعداد آن با گل پوشانده شده است. این ساعت، خیلی زود به یکی از نمادها و مقاصد دیدنی اصلی این شهر تبدیل شد و در سطح جهانی نیز به شهرت دست پیدا کرد. 

البته ساعت گل را فقط برای دکور نساخته‌اند و می‌تواند ساعت دقیق را نشان دهد. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی این ساعت این است که همیشه ظاهری متفاوت دارد؛ زیرا برای ساخت آن از گل‌های متنوعی استفاده شده که هر کدام در فصل خاصی از سال شکوفه می‌دهند و به این ساعت بزرگ، طراوتی دوباره می‌بخشند.


«بنای یادبود ملی» (Monument National)، به طور رسمی در سال 1869 میلادی افتتاح شد تا یادگاری از پيوستن ايالت ژنو به کنفدراسیون سوئيس باشد. همچنین باغ انگلیسی، 3 مجسمه‌ی نیم‌تنه را در برمی‌گیرد که آن‌ها را به منظور بزرگداشت 2 تن از نقاشان معروف اهل کشور سوئیس، یعنی «الکساندر کالام» (Alexandre Calame) و «فرانسوا دیدِی» (François Diday) و همچنین «رودو» (Rodo) مجسمه‌ساز بنا کردند. از دیگر بخش‌های تماشایی این باغ می‌توان «فواره‌ی چهار فصل» (Fontaine des Quatre-Saisons) را نام برد که آن هم ارزش دیدن دارد.باغ انگلیسی در ژنو

برای رفع خستگی نیز می‌توانید از کافه-رستوران واقع در مرکز باغ انگلیسی، به نام «پوتینیر» (La Potinière Restaurant) کمک بگیرید که در زبان فرانسوی به معنی «غیبت کردن» می‌باشد و همانطور که از اسمش مشخص است، می‌توانید برای گپ و گفتگو با دوستانتان روی آن حساب باز کنید. اگر خواستید، سری هم به رستوران معروف «بتو ژنو» (Bateau Genève) بزنید که داخل قایق قرار دارد. این قایق، در سال 1898 میلادی و زمانی به شهرت رسید که «ملکه سی‌سی» (Empress Sissi) به دست یک آنارشیست ایتالیایی خنجر خورد و به سمت این قایق دوید. 


ملکه بعد از رسیدن به قایق، بر روی عرشه‌ی آن نقش بر زمین شد و یک ساعت بعد از دنیا رفت. امروزه این قایق به کسانی که احتیاج داشته باشند، مشاوره و غذای رایگان می‌دهد؛ اما گردشگران هم می‌توانند برای ناهار یا شام به این مکان بروند. اما اگر این 2 گزینه مورد پسندتان واقع نشد، رستوران آرمور را به شما پیشنهاد می‌کنیم که فاصله‌ی کمی با پارک دارد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران های شهر ژنو به شمار می‌رود.

باغ انگلیسی و ساعت گل در ژنو/عکس

باغ انگلیسی و ساعت گل در ژنو/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار