gardeshban.ir

سینمای کشورمان را می‌توان از یک زاویه بسیار متفاوت نیز تماشا کرد
کد خبر: ۳۵۳۷۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

همه ما کمابیش عاشق رفتن به سینما و تماشای فیلم‌های سینمایی جذاب و دیدنی هستیم. فیلم‌هایی که گهگاه تماشای آنها حتی خاطراتی از گذشته‌های دور را برای ما زنده می‌کنند. اما جالب است بدانید که سینمای کشورمان را می‌توان از یک زاویه بسیار متفاوت نیز تماشا کرد. زاویه‌ای که فرصت آشنایی با تاریخ غنی و میراث فرهنگی بسیار بزرگ سینما را به ارمغان می‌آورد. کسانی که به موزه سینما تهران رفته‌اند به خوبی می‌دانند از چه مکان زیبا و جذابی سخن می‌گوییم. موزه سینما تهران که یکی از منحصر به فردترین موزه‌های کشور است که می‌توانید برای بازدید از این مکان و جاهای گردشگری این شهر می‌توانید تور تهران را رزرو کنید.
موزه سینما تهران

چرا بازدید از موزه سینما تهران پیشنهاد می‌شود؟


موزه سینما تهران در محیط سرسبز و زیبای باغ فردوس واقع شده است.
اسناد، عکس‌ها، اطلاعات، جوایز و بسیاری از موارد تاریخی و مهم در این موزه نگهداری می‌شوند.
دیدنی‌های بسیار زیادی در نزدیکی موزه سینما تهران قرار دارند.
دسترسی به موزه سینما تهران با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سرعت انجام می‌پذیرد.
موزه سینما تهران

تاریخچه موزه سینما تهران


طبق شنیده‌ها، موزه سینما تهران در محلی واقع شده که قبلا دبیرستان شاپور در آن فعالیت می‌کرد. شهریور ۱۳۷۳ بود که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تصمیم به راه اندازی این موزه گرفت. این موزه که در محوطه باغ فردوس تهران واقع شده است، در فاز نخست، در خیابان لاله زار تشکیل شده بود، اما از سال ۱۳۸۱ به محل کنونی خود منتقل شد. پیشرفت‌های موزه سینما تهران در سال‌های اخیر همواره به صورت مستمر ادامه داشته است. برای مثل در سال ۱۳۸۹ نمایشگاه‌های نام آوران و اتاق فرهاد به محیط آن اضافه شد. لازم به ذکر است که عزت الله انتظامی اولین مدیر عامل موزه سینما تهران بود و بعد از وی نیز معمولا اشخاص سرشناسی در راس مدیریت این موزه قرار گرفته‌اند.
موزه سینما تهران

معماری موزه سینما تهران


موزه سینما تهران دارای عمارتی چشم نواز و زیبا و چندین تالار و نمایشگاه مختلف است. از تالارهای معروف این موزه می‌توان به پیشگامان، میانی و بین الملل و از نمایشگاه‌هایش به نمایشگاه ارامنه، نام آوران و دوبله و صدا اشاره کرد. سه سالن سینما با ظرفیتی بالغ بر ۳۵۰ نفر در مجموع نیز دیگر بخش مهم موزه سینما تهران را تشکیل می‌دهند. شاید بارزترین ویژگی‌ معماری عمارت موزه سینما تهران، گچبری‌های چشم نوازی باشد که بر روی ستون‌های آن می‌توان دید. گچبری‌هایی که آمیخته‌ای از معماری ایرانی، رومی و یونانی بوده و به دست معماران زمان‌های قدیم خلق شده‌اند. البته خیلی از این گچبری‌ها به دلیل فرسودگی در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته اند.
موزه سینما تهران

امکانات موزه سینما تهران


موزه سینما تهران گنجینه عظیمی از تاریخ سینمای کشور را در خود جای داده است. ۲۵۰۰ ، بیش از ۲۵ هزار قطعه عکس فیلم و ۱۱۰۰ فیلم در کنار ۲۵۰۰ عنوان پوستر، ۳۰۰۰ قطعه سند، ۵۰۰۰ جلد نشریه، ۸۰۰۰ جلد کتاب و ۳۰۰ دستگاه و ابزار قدیمی سینماتوگراف تنها بخشی از دارایی‌های این موزه ارزشمند محسوب می‌شوند. ضمنا، به این موارد می‌توان جوایز داخلی و خارجی، اعلان‌ها و نمونه‌های متنوعی از لباس، دکور و گریم‌های مختلف را نیز اضافه کرد. موزه سینما تهران دارای ۲ کافه نیز هست که برای استراحت و گذراندن اوقات می‌توان به آنها مراجعه کرد.
موزه سینما تهران

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه سینما چه قدر است؟


قیمت بلیط ورودی موزه سینما معمولا بسیار ارزان بوده است. نکته جالب در اینجاست که با این ورودیه می‌توانید وارد سالن‌های سینمای این موزه نیز بشوید و به تماشای فیلم بپردازید. بسته به تعداد فیلم‌هایی که مایل به تماشای آنها هستید و فرصتی که در اختیار دارید، به نظر می‌رسد بین ۳ تا ۵ ساعت زمان برای بازدید از موزه سینما و محیط باغ فردوس بسیار خوب باشد.
موزه سینما تهران

فصل مناسب برای بازدید از موزه سینما چه زمانی است؟


تمام فصل‌ها و روزهای سال برای بازدید از موزه سینما می‌تواند مناسب باشد اما با توجه به اینکه این موزه در باغ فردوس قرار گرفته، به نظر می‌رسد که فصل بهار و علی الخصوص ماه اردیبهشت، بهترین زمان برای لذت بردن از فضای اطراف موزه سینما تهران باشد. ضمنا، در این فصل، بنای خود موزه نیز تمیزتر و شیک‌تر از ایام دیگر سال دیده می‌شود.
موزه سینما تهران

چگونه به موزه سینما تهران برویم؟


دسترسی به موزه سینما تهران بسیار آسان بوده و با استفاده از مترو به راحتی امکان پذیر می‌شود. برای این کار کافیست سوار مترو خط یک تهران شوید و پس از پیاده شدن از مترو در ایستگاه تجریش، با انجام ۱۵ دقیقه پیاده روی آرام و لذت بخش در شمال شهر تهران به عمارت باغ فردوس و موزه سینما برسید. ضمنا، استفاده از تاکسی و همچنین اتوبوس‌های بی آر تی نیز برای رفتن به موزه سینمای تهران بسیار مناسب خواهد بود. اگر مایل به استفاده از اتوبوس هستید، بهتر است از سوار اتوبوس‌های تجریش-راه آهن شوید و در ایستگاه باغ فردوس از اتوبوس پیاده شوید.

در نزدیکی موزه سینما از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


مجتمع تجاری ارگ: ۱.۷ کیلومتر
موزه تماشاگه زمان: ۲.۳ کیلومتر
دکتر حسابی: ۲.۴ کیلومتر
کاخ سعد آباد: ۲.۹ کیلومتر
بوستان ساسان: ۳.۵ کیلومتر
دربند: ۳.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه سینما برای اقامت وجود دارد؟


هتل سپهر تهران: ۱.۵ کیلومتر
هتل ویستریا تهران: ۱.۷ کیلومتر
هتل دیاموند تهران: ۲.۹ کیلومتر
هتل آسا تهران: ۳.۷ کیلومتر
هتل آپارتمان جام تهران: ۴.۸ کیلومتر
هتل پارسیان اوین تهران: ۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه سینما هستند؟


کافه کباب هیوا: ۱.۱ کیلومتر
کافه رستوران دژاوو: ۳.۲ کیلومتر
رستوران روبل: ۳.۳ کیلومتر
رستوران شاندیز گالری: ۳.۴ کیلومتر
رستوران ریواس: ۴ کیلومتر
رستوران نایب: ۴.۱ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار