gardeshban.ir

هر شهری علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری معروف دارای جاذبه‌های ناشناخته‌ای هم است. اگرچه این جاذبه‌ها برای گردشگران و حتی مردم چندان شناخته‌شده نیستند ولی بازدیدکنندگان خود را غافلگیر می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۳۹۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

تنها گفتنِ این‌که  توکیو  پر از راز و رمز است کافی نیست؛ هر گوشه از پایتخت  ژاپن  می‌تواند شما را غافلگیر کند. به‌ دلیل همین شگفتی‌ها، توکیو به یک شهر جادویی و مرموز تبدیل شده است. چه در یک سفر چند روزه باشید چه در این شهر زندگی کنید، می‌توانید هر روز یک جاذبه‌ی جدید را کشف کنید. در ادامه با برخی از جاذبه‌های پنهان توکیو بیشتر آشنا خواهید شد.

چاتی هاتو کیساتن

پیش از این‌که استارباکس (Starbucks) و کافی‌شاپ‌های موج سوم ژاپن را قبضه کنند، کیساتِن‌ها‌ (Kissaten) در این کشور بسیار معروف و محبوب بودند. کیساتِن به قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌های سنتی گفته می‌شود که دارای فرهنگ خاص خود هستند. این قهوه‌خانه‌ها با کافی‌شاپ‌ها تفاوت زیادی دارند. همانند دیگر سنت‌های ژاپنی، مهارتِ تولید قهوه در کیساتِن بی‌نظیر و بدون رقیب است. برخلاف سرعت بالای زندگی در توکیو، این قهوه باید در آرامش و نهایت دقت خورده شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای نوشیدن قهوه‌ی کیساتِن، چاتِی هاتو (Chatei Hatou) در مرکز  شیبویا  (Shibuya) است.

جاذبه های پنهان توکیو

ماننن یو اونسن

یکی از جاذبه‌های پنهان توکیو ماننِن یو اونسِن (Mannen-yu Onsen) است که درست در مرکز شهر قرار دارد. این اونسِن یا حمام سنتی ژاپنی، که جزو معدود اونسِن‌هایی است که به مشتریان دارای خالکوبی اجازه‌ی ورود می‌دهد، تنها ۵ دقیقه از ایستگاه شین اوکوبو (Shin-Okubo)، ایستگاه بعد از شینجوکو در خطِ یامانوته (Yamanote) فاصله دارد. شین اوکوبو با نام کوریا تاون (Korea Town) یا محله‌ی کره‌ای‌ها هم شناخته می شود. در این محله‌ می‌توانید غذاهای خوشمزه و اوت‌لت‌های محصولات زیباییِ زیادی را ببینید. ماننِن یو اونسن در یک خیابان فرعی قرار گرفته است که به جنوب اوکوبو دوری (Okubo Dori) می‌رسد. زمانی‌که به داخل این اونسِن قدم می‌گذارید، با مجموعه‌ی بزرگی از حمام‌ها ازجمله حمام‌های بخار، حمام‌های بسیار داغ و یک استخر برای خنک‌ شدن روبه‌رو می‌شوید. اگر وسایل حمام همراه خود ندارید، اصلا نگران نباشید؛ در این حمام شامپو، صابون، حوله و دیگر امکانات استاندارد حمام برای شما فراهم می‌شود.

سفر به توکیو

معبد گوتوکوجی

اگر به‌دنبال محتوایی بامزه اما غیرتکراری برای صفحه‌ی اینستاگرام خود می‌گردید، حتما سری به معبد گوتوکوجی (Gotokuji) در سِتاگایا (Setagaya) بزنید. زمانی‌که در خیابان‌های توکیو قدم می‌زنید، ممکن است به مجسمه‌های کوچک گربه‌ها بر بخورید. این مجسمه‌ها با نام مانِکی نِکو (Maneki Neko) شناخته می‌شوند. مردم ژاپن معتقدند این گربه‌های کوچک برای مشتریان شانس و برای فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار اقبال خوب می‌آورند. این اعتقاد از افسانه‌های قدیمی شکل گرفته است. در یکی از این افسانه‌ها، یکی از حاکمان دوره‌ی فئودال، پس از دنبال کردن یک گربه‌ی مهربان موفق به پیدا کردن یک پناهگاه در یک معبد شد. این معبد اکنون مملو از هزاران مجسمه‌ی قرمز-صورتیِ گربه است. معبد گوتوکوجی تنها ۵ دقیقه با ایستگاه گوتوکوجی فاصله دارد. این معبد از شینجوکو و شیبویا به‌راحتی قابل دسترس است و گفته می‌شود بازدید از آن خوش‌شانسی می‌آورد.

سفر به توکیو

ماونت زین

یکی از پر اهمیت‌ترین ویژگی‌های فرهنگی توکیو بخش انتشاراتی آن است. تعداد کتاب‌فروشی‌ها، رسانه‌ها، مجلات و انتشاراتی‌هایی که دلسوزانه و به‌صورت حرفه‌ای به چاپ کتاب و مجله می‌پردازند، شگفت‌انگیز است. این بخش پرانرژی و سرزنده باعث به‌وجود آمدن افراد خلاق و نوآوران زیادی شده است. یکی از بهترین مکان‌ها برای آشناییِ بیشتر با این بخش، بازدید از ماونت زین (Mount Zine) در قلب مِگورو (Meguro) است. در این مغازه که به فروش انواع مجله و کتاب می‌پردازد، می‌توانید مجموعه‌ی بی‌پایانی از کتاب‌های کمیاب و مستقل را پیدا کنید. مجموعه‌های این کتاب‌فروشی هر شش ماه بروزرسانی می‌شود؛ بنابراین در این مکان با قفسه‌های غبارگرفته روبه‌رو نخواهید شد.

جاذبه های پنهان توکیو

آپلینک سینما

آپلینک سینما (Uplink Cinema) در خیابان‌های فرعی شیبویا، در فاصله‌ی کمی از جاذبه‌های معروفِ یویوگی پارک (Yoyogi Park) و اِن اِچ کِی استودیو پارک (NHK Studio Park) واقع شده است. در این سینما معمولا مجموعه‌ای از فیلم‌های نه‌چندان معروف به‌نمایش در می‌آید. مستندها، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های سینمای تجربه ازجمله این فیلم‌ها هستند. آپلینک سینما محلی ایده‌آل برای آشناییِ بیشتر با استعدادهای زیرزمینی و محلیِ ژاپن است. این سینما همچنین دارای کافه، و یک کتاب‌فروشی در طبقه‌ی دوم است. بازدیدکنندگان می‌توانند در کتاب‌فروشیِ این سینما با انواع کتاب‌های هنری، طراحی و کتاب‌های مرتبط با سینما خود را سرگرم کنند.

آپلینک سینما شیبویا

یک روز مخصوص بانوان در توهو سینما

همان‌طور که در خیابان‌های شینجوکو که مملو از تابلوهای نئونی است، قدم می‌زنید، با یک چهره‌ی ترسناک اما آشنایی مواجه می‌شوید. در بالای یک آسمان‌خراش، یک مجسمه‌ی عظیم‌الجثه‌ از گودزیلا قرار دارد که این گوشه از شهر را قلمرو خود می‌داند. در داخل این برج، توهو سینما (Toho Cinema) است. این مجتمع بزرگ فیلم‌های داخلی و فیلم‌های موفق بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید در این سینما یک فیلم تماشا کنید اما پول کافی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست؛ این سینما در روزهای اول و چهاردهمِ هر ماه تخفیف‌های ۱۱۰۰ ینی برای تماشای فیلم‌ها قرار می‌دهد. هر چهارشنبه، لِیدیز دِی (Lady’s Day) یا روز بانوان نامیده می‌شود. در این روز بانوان می‌توانند در هر ساعت از روز با تخفیف ویژه به تماشای فیلم دلخواه خود بنشینند.

سینمای شینجوکو توکیو

ساعت میازاکی

زمانی‌که در خیابان‌های خلوت‌ترِ ایستگاه‌های شیودومه (Shiodome) و شیمباشی (Shimbashi) قدم می‌زنید، یک ساعت برنجی و عظیم‌الجثه، که توسط مغز متفکرِ استودیو گیبلی (Studio Ghibli)، هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) طراحی شده را می‌بینید. نام اصلیِ این ساعت نیتِله اودوکِی (Nittele Oodokei) است. این ساعت ۱۰ متر ارتفاع و ۱۸ متر عرض دارد و جزئیات بی‌شماری در آن دیده می‌شود. ساعتِ میازاکی، از روی انیمیشنِ سال ۲۰۰۴ این کارگردان، قلعه‌ی متحرک آقای هاول (Howl’s Moving Castle) و همزمان با این انیمیشن ساخته شده است. زنگ این ساعت در روزهای کاری هفته، در ساعات ۱۲ ظهر، ۳ بعدازظهر، ۶ عصر و ۸ شب به صدا در می‌آید و در روزهای آخر هفته ساعت ۱۰ صبح یک جلوه‌ی دیگری را به نمایش می‌گذارد.

ساعت میازاکی توکیو

مویای، ایموجی زنده

در جنوب غربی ایستگاه شیبویا، یک مجسمه‌ی سنگی بزرگ قرار دارد که به خیابان خیره شده است. اگر این مجسمه به نظرتان آشنا می‌آید به این دلیل است که از این مجسمه برای ایموجیِ مویای (Moyai) که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد، الهام گرفته شده است. مجسمه مویای به‌عنوان هدیه‌ای از طرف دهکده‌ی نیجیما (Niijima) به مناسب ۱۰۰ سالگیِ انتصاب توکیو به‌عنوان پایتخت بنا شد. شاید این مجسمه به‌اندازه‌ی مجسمه‌ی هاچیکو (Hachiko)، سگ وفادار ایستگاه شیبویا، شهرت نداشته باشد، اما به نوبه‌ی خود بسیار خاص است.

سفر به توکیو

کافه لیتل نپ

توکیو در حال حاضر در میانه‌ی جنبش موجِ سومِ قهوه قرار دارد. این جنبش ترکیبی از مهارت‌های قدیمی و سنتیِ کیساتِن و تاثیرات دنیای مدرن و غربی است. توکیو به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا در زمینه‌ی قهوه و کافی‌شاپ شناخته می‌شود. کافه‌ی لیتِل نَپ (Little Nap) یک کافه‌ی کوچک و البته شلوغ است. این کافه در پشت یویوگی پارک (Yoyogi Park) واقع شده و در آن می‌توانید بهترین قهوه‌های توکیو را نوش‌جان کنید.

لیتل نپ کافه توکیو

سکوی بازدید کارتا شیودومه

یکی از راه‌های تماشای منظره‌ی شهر از ارتفاع، بازدید از توکیو  اسکای‌ تری  (Tokyo Skytree) در نزدیکی محله‌ی شلوغ و توریستیِ آساکوسا (Asakusa) است. اما جالب است بدانید که مکان‌های خلوت‌تر و سکوهای بازدید رایگان هم برای تماشای این منظره وجود دارند. در طبقات ۴۶ و ۴۷ کارِتا شیومدومه (Caretta Shiodome) در شیمباشی (Shimbashi) می‌توانید به یک سکوی بازدیدِ فوق‌العاده بروید و منظره‌ی پانورامای شهر توکیو را بدون هجوم جمعیت مشاهده کنید.

سفر به توکیو



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار