gardeshban.ir

در پی شیوع ویروس جدید کرونا، ویتنام پرواز هواپیما‌ها از انگلیس و آفریقای جنوبی را متوقف کرد.
کد خبر: ۳۵۳۹۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویتنام پرواز هواپیما‌ها از انگلیس و آفریقای جنوبی را متوقف کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، ویتنام در تلاش برای جلوگیری از گسترش نوع جدید و جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی پرواز‌های خود را از انگلیس و آفریقای جنوبی متوقف کرد.

وزارت بهداشت ویتنام در بیانیه‌ای گفت: خطر نفوذ و شیوع بیماری در ویتنام بسیار زیاد است؛ به ویژه از افرادی که از کشور‌های آلوده به ویروس انگلیسی وارد می‌شوند.

در ماه دسامبر، انگلیس اعلام کرد که یک نوع جدید کرونا را کشف کرده است که ممکن است سرعت انتقال آن تا ۷۰ درصد بیشتر باشد.

وزیر بهداشت انگلیس ۱۴ دسامبر اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس "سارس کووید-۲" در کشورش کشف شده است که در حال گسترش سریع‌تر از شکل اصلی‌اش است. او گفت: ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و بنابراین مسری‌تر است. ویروس جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

کارشناسان سلامت متذکر شده‌اند نوع جدید ویروس کرونا سریع‌تر از ویروسی که در حال حاضر شناخته شده در حال شیوع است، اما هنوز نمی‌توان در مورد خطر بیشتر آن صحبت کرد؛ علاوه بر این، هیچ مدرکی دال بر اینکه جهش ویروس واکنش متفاوتی نسبت به واکسن نشان دهد، وجود ندارد.

پیش از این نیز چند کشور دیگر جهان از جمله ژاپن، کره جنوبی، سوئد، استرالیا و کانادا از ورود این ویروس به کشور خود خبر داده‌اند. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از کشور‌های جهان مرز‌های خود را به روی انگلیس ببندند.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار