gardeshban.ir

باغ کتاب در منطقه سوم تهران و در مکانی به مساحت ۳۷ هکتار در منطقه عباس آباد، نزدیک به بناهای مهم دیگر از جمله کتابخانه ملی ایران، مجموعه آکادمی های ایران، موزه باغ دفاع مقدس و پل طبیعت واقع شده است.
کد خبر: ۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹-1399 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ کتاب یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه کشور ساخته شده است و میزبان فضاهای نمایشگاهی با تمرکز بر نمایشگاه کتاب و سایر رسانه ها، پارک علم کودکان، گالری های هنری، تئاتر درام، سینما و سالن های نمایش، کافه ها و رستوران ها و همچنین سایر فضاهای باز است. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به پایتخت و گردش در آن را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از این جاذبه گردشگری بی نظیر را از دست ندهید.

در باغ کتاب تهران بیش از ۴۰۰۰۰۰ عنوان فقط برای کودکان در دسترس است. شما می توانید به قسمت های مختلف نمایشگاهی، خرید، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در باغ کتاب ۳ طبقه دسترسی پیدا کنید و از اوقات فراغت خود در اینجا لذت ببرید. یکی از جالب ترین مواردی که در باغ کتاب تهران پیدا خواهید کرد مجسمه ها و عناصر مختلفی است که در اطراف آن پراکنده شده اند و دنیای خیال و واقعیت را به هم نزدیک می کنند. 

به طور کلی ۸۰ مجسمه در قسمت های مختلف باغ کتاب تهران وجود دارد. مجسمه هایی مانند زورو، گروهبان گارسیا و جودی ابوت که به نوعی با کتاب و کتابخوانی ارتباط دارند و دلیل اصلی انتخاب این شخصیت ها و ساخت مجسمه های آنها ترغیب بیشتر کودکان و حتی بزرگسالان به مطالعه و غرق شدن در دنیای داستان های مختلف است. باغ کتاب تهران در ساعات شلوغی می تواند حداکثر پنج هزار بازدید کننده را در خود جای دهد.

چرا بازدید از باغ کتاب تهران پیشنهاد می شود؟

• بزرگترین کتاب فروشی ایران است.

• رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی در این مجموعه هنری، فرهنگی و علمی برگزار می شود.

• جو جذاب و دلپذیری دارد و قدم زدن در آنجا دلپذیر است.

• با باغ های علوم کودک، نوجوانان و باشگاه رباتیک و نجوم مکانی عالی برای سرگرمی و آموزش کودکان و نوجوانان است.

• یکی از جاذبه های گردشگری تهران به شمار می رود که دارای فضای خاصی است.

• در کنار خرید کتاب، می توانید به پردیس سینمایی باغ بروید و جدیدترین فیلم ها را در سالن های مجهز و با کیفیت بالا تماشا کنید.

بخش های مختلف باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران ۳ طبقه است و هر طبقه دارای بخشهای مختلف است. البته این یک بازدید طبقه به طبقه نیست بلکه بیشتر به صورت بلوک به بلوک انجام می شود. باغ کتاب دارای ۴ بلوک است. چهار بلوک معروف به بلوک A بهارستان، بلوک B خیالستان، بلوک C نگارستان و بلوک D سروستان که هر کدام دارای یک موضوع است.

باغ کتاب تهران

شمالی ترین بلوک باغ کتاب تهران بلوک A است که به بهارستان معروف بوده و مخصوص کودکان است. در طبقه زیرین این بلوک می توانید به کتابفروشی بزرگ کودک و نوجوان، اتاق مادر و نوزاد و خانه کودکان دسترسی پیدا کنید.

بلوک B یا خیالستان لذت بیشتری دارد و لذت گشت و گذار در باغ کتاب را چند برابر می کند. یک راهروی ۶۰ متری وجود دارد که دو بلوک A و C را به هم متصل می کند. در این راهرو دو راهرو نصب شده است و مردم بدون دردسر از این سو به آن سو می روند، اما این تنها یک جاذبه نیست. پرده های بزرگ اطراف پیاده رو با تصاویر و فیلم های مختلف فضایی خیالی ایجاد می کند و با آهنگ های مختلف فضای مطبوعی را به باغ کتاب می بخشد. اگر شما هم از طرفداران شبکه های اجتماعی و سلفی گرفتن هستید، این راهرو برای شما یک قسمت جالب و جذاب خواهد بود.

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران در بلوک C واقع شده است که نگارستان نام دارد و شامل ۱۰ سینما و تئاتر است. خوب است بدانید که ورودی اصلی باغ کتاب تهران نیز در این بلوک است.

بلوک D به بزرگسالان و نوجوانان اختصاص دارد و یکی از بزرگترین فروشگاههای فرهنگی کشور را در خود جای داده است. در طبقه همکف این بلوک می توانید به کتاب فروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان دسترسی پیدا کرده و کتاب های مورد علاقه خود را با موضوعات مختلف خریداری کنید.

لمکده باغ کتاب از جمله بخش هایی است که برای مطالعه و استراحت طراحی شده است. در این بخش برای بازدید کنندگان مبل و صندلی فراهم شده تا با خیال آسوده و آرامش به استراحت یا مطالعه بپردازند.

باغ کتاب تهران

پشت بام باغ کتاب: سقفی غول پیکر در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در باغ کتاب واقع در پایتخت ایران ساخته شده است. سقف باغ کتاب نیز فضای خاصی دارد و روی آن بسیار کار شده است.

بخشی از سقف به کاشت و گسترش فضای سبز اختصاص یافته است. این پشت بام برای همه باز است و از طریق فضای داخلی و بیرونی باغ کتاب قابل دسترسی است. در پشت بام رستوران ها و یک کافه وجود دارد که با منظره ای از زمین اطراف یک مکان عالی برای استراحت به شمار می رود.

تاریخچه باغ کتاب تهران

ایده باغ کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ به عنوان راهی برای تأمین علاقه مندان به نمایشگاه سالانه بین المللی کتاب در طول سال ارائه شد و در ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

معماری باغ کتاب تهران

آنچه هنگام ورود به باغ در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند، اندازه فضای داخلی و خارجی آن است. وقتی به باغ کتاب می آیید، احساس می کنید وارد یک کتابخانه کلاس جهانی می شوید، نه یک کتاب فروشی. معماری خاص، قفسه های کتاب، اندازه فضا و امکانات رفاهی موجود در هر گوشه باغ کتاب توجه شما را به خود جلب می کند. معماری این باغ کتاب تاکنون موفق به کسب دو جایزه مهم شده است.بسیاری از علاقه مندان به معماری باغ کتاب، می توانند با خرید بلیط ارزان هواپیما به تهران سفر کنند و از ساختمان باغ کتاب بازدید نمایند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

بازدید از فضا های عمومی این جاذبه گردشگری رایگان بوده و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن حدود ۳-۵ ساعت است. برای بازدید از بخش هایی مانند پردیس سینمایی، باغ علم و اتاق فرار لازم است که قبل از ورود بلیط ورودی تهیه نمایید.

نحوه دسترسی به باغ کتاب تهران

برای دسترسی به این مجموعه زیبا می توانید از مترو، تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. ایستگاه های مترو حقانی و شهید همت نزدیک باغ کتاب تهران واقع شده است. بعد از پیاده شدن از مترو می توانید یا پیاده و یا با استفاده از شاتل های برقی موجود در نزدیک مترو خود را به باغ کتاب برسانید. همچنین یک ایستگاه تاکسی ون در مقابل درب اصلی باغ کتاب قرار دارد. اگر با خودروی شخصی قصد رفتن به باغ کتاب را داشته باشید، نگران جای پارک برای خودروی خود نباشید. پارکینگ طبقاتی متروی شهید حقانی و پارکینگ عباس آباد در نزدیک ترین فاصله به باغ قرار دارند.

مکان ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی نزدیک باغ کتاب تهران

باغ هنر: ۶۰۰ متر
کتابخانه ملی ایران: ۷۰۰ متر
آسمان‌نمای گنبد مینا: ۳.۴ کیلومتر
باغ موزه دفاع مقدس: ۳.۴ کیلومتر
پارک آب و آتش: ۴ کیلومتر
پل طبیعت: ۶.۷ کیلومتر

فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی: ۷.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ کتاب تهران
هتل بزرگ ارم: ۱.۳ کیلومتر
مهمانخانه چکاد: ۴.۳ کیلومتر
هتل کوروش: ۴.۹ کیلومتر
مهمانپذیر دید: ۵.۶ کیلومتر
هتل ونوس: ۶.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ کتاب تهران

پاستا فکتوری: ۴.۳ کیلومتر
رستوران خانکوک: ۴.۵ کیلومتر
پیتزا بیژن: ۴.۶ کیلومتر
رستوران باروژ: ۴.۷ کیلومتر
رستوران کلبه ایران: ۵ کیلومتر

آشنایی با باغ کتاب تهران+تصاویر

آشنایی با باغ کتاب تهران+تصاویر

آشنایی با باغ کتاب تهران+تصاویر

آشنایی با باغ کتاب تهران+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار