gardeshban.ir

سفیر ایران در لندن با اشاره به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس گفت که ورود مسافران از مبدأ این کشور به ایران تا اطمینان از کنترل این ویروس تعلیق خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۴۳۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹-1399 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

«حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (چهارشنبه) در پیامی توئیتری درباره شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس نوشت: به دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که تعداد مبتلایان را به حدود ۶۰ هزار نفر در روز رسانیده بود، دولت در سطح کل کشور قرنطینه عمومی و سراسری اعلام کرد و مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز عمومی را بلافاصله بعد از ایام تعطیلات سال نو برای حداقل یک ماه و نیم دیگر تعطیل کرد.

وی در توئیتی دیگر با ذکر این نکته که ایران از هفته‌ها قبل و به موقع سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از مبدأ انگلیس به مقصد ایران را به حالت تعلیق در آورد، عنوان کرد: در ایران فقط یک نفر مبتلا به این نوع ویروس جهش یافته شناسایی شده که تحت درمان است.

سفیر ایران در لندن همچنین یادآور شد: ورود مسافران از مبدأ انگلیس به ایران تا اطمینان از کنترل این ویروس در تعلیق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در پی شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که سرعت بیشتری به نوع اولیه این ویروس دارد، محدودیت های جدیدی در این کشور وضع شده و انگلیس را یک بار دیگر وارد قرنطینه سراسری کرد.بر طبق محدودیت‌های جدید، افراد تنها برای موارد ضروری همچون خرید دارو و مواد غذایی اجازه خروج از خانه دارند و افرادی که امکان دورکاری ندارند، می‌توانند از خانه خارج شوند.کلیه مدارس و دانشگاهها نیز تعطیل شده و تا اواسط ماه آینده میلادی (فوریه)، اکثر دانش‌آموزان می‌بایست به صورت آنلاین در کلاس‌ها حاضر شوند و امتحانات آخر سال نیز همچون سالهای گذشته در تابستان برگزار نمی‌شود.

علاوه بر این، مسابقات ورزشی غیرحرفه‌ای نیز طبق محدودیت‌های جدید لغو شده  اما مسابقات ورزشی حرفه‌ای همچون لیگ برتر فوتبال انگلیس به صورت بدون تماشاچی برگزار می‌شود.

نخستین بار حدود دو هفته پیش بود که وزیر بهداشت انگلیس کشف نوع جدید ویروس کرونا را اعلام کرد. او گفت که گونه جدید با سرعت بیشتری نسبت به نسخه اولیه کرونا منتشر می‌شود. 

کرونای انگلیسی تاکنون دستکم در ۱۷ کشور جهان گزارش شده و بسیاری کشورها برای جلوگیری از ورود آن، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند. با وجود این، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که ویروس کرونای جدید کشنده‌تر از گونه اولیه نیست، هر چند که جهش صورت گرفته نگرانی از احتمال بروز جهش‌های بیشتر را ایجاد کرده است.


فارس


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار