gardeshban.ir

جنگل های ارسباران از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا در آذربایجان شرقی است که از جایگاه ویژه ای برخوردار است و سالانه هزاران مسافر برای دیدن جنگلهای ارسباران به این منطقه سفر می کنند.
کد خبر: ۳۵۴۹۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹-1399 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

امروز در این مطلب قصد داریم هتلهایی که نزدیک جنگلهای ارسباران هستند را معرفی کنیم . اول از همه باید بدانیم که جنگلهای ارسباران کجا هستند و چه ویژگی هایی دارند.ایران مملو از پوشش های گیاهی ویژه است و هر کدام از مناطق این کشور طبیعتی ویژه مختص به خود دارد. 

ارسباران که در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است، از دیرباز مورد توجه سلاطین بوده است و امروز تبدیل به یکی از بکر ترین و زیباترین مناطق برای گردشگران داخلی و خارجی شده است. یکی از ویژگی های ارسباران، کوه های پوشیده از درخت آن است. به غیر از بناهای باستانی که در جنگل های ارسباران دیده می شود، تمام قسمت های دیگر این منطقه را درختان و گیاهان به رنگ سبز درآورده اند و حتی کوچک ترین قسمتی را ناکارآمد و خالی از حضور طبیعت نمی بینید.


هتلهایی که نزدیک جنگلهای ارسباران هستند

هتلهایی که نزدیک جنگلهای ارسباران هستند


این مخلوط شگفت انگیز از طبیعت و حضور پادشاهان باستانی، مخلوطی سحر انگیز را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد که شاید در هیچ کجای دنیا نتوان چنین ادغامی را تجربه کرد. بسیاری برای اقامت در این منطقه به دنبال هتل های نزدیک به جنگل ارسباران هستند و برای یافتن اطلاعات دقیق تر از شرایط و امکانات بومی این منطقه بهتر است بدانیم که ارسباران را به نام های قره داغ، آرازبار و قراچه داغ نیز معروف است. 

جدا از گردشگران و مسافران، عکاسان معروفی از نقاط مختلف جهان هم به جنگل های ارسباران سفر می کنند و از طبیعت بی نظیر این منطقه عکس می گیرند. البته به غیر از طبیعت، سوژه اصلی عکسانی که پا به این منطقه می گذارند، سیاه چادرهای عشایر ارسباران و صنایع دستی و نوع زندگی آن ها است. 

عشایر غیور منطقه ارسباران هزاران سال است که از مرزهای شمال شرقی کشور محافظت می کنند و در عین حال که با دشمنان مرز و بوم ایران دشمن هستند، اگر به عنوان میهمان، پا به سایه چادرهای شان بگذراید، چیزی برای پذیرایی از شما کم نمی گذارند. فرهنگ کوچ نشینی عشایر این منطقه را می توان در ییلاق ایل بسطاملو، ییلاق کلیبر و آقداش مشاهده کرد و حرکت منظم این ارسباران نشیانان را در فصول مختلف تماشا کرد و از فعالیت و تلاش آن ها درس های بسیاری آموخت.

هتلهایی که نزدیک جنگلهای ارسباران هستند

متاسفانه در زمانی زندگی می کنیم که بالاترین تهدیدات متوجه زیست بوم ها و مناطق جنگلی است و جنگل های ارسباران از این قاعده مستثنی نیست. البته لازم به ذکر است که جنگل های قره داغ یا همان ارسباران نیز مانند بسیاری دیگر از پوشش های گیاهی و جانوری ایران، تحت حفاظت شدید سازمان جنگل ها و مراتع کشور است و این رصد و رسیدگی باعث شده تا دست شکارچیان و قاچاق چی های سودجو از جنگل های ارسباران کوتاه شود و این طلای سبز برای گردشگران همچنان پا برجا بماند. 

طبیعت بکر و آثار باستانی که در اهر، هریس، کلیبر، ورزقان و خداآفرین تا جلفا و مغان اردبیل، همگی قسمت هایی از جنگل ارسباران به حساب می آیند و هر کدام از این نواحی تحت نظارت است. البته این بدان معنی نیست که هیچ واحد اقامتی در این مناطق برای اقامت راحت مسافران و گردشگران این منطقه وجود نداشته باشد. هتل های نزدیک به جنگل ارسباران این امکان را برای گردشگران واقعی به وجود آورده تا با آسودگی در میان انبوهی از زیبایی های طبیعی این منطقه اقامت داشته باشند.

ارسباران

خوشبختانه، برای بسیاری که در زمان سفر به جنگل ارسباران برای اقامت دچار مشکل شده اند، خبر خوبی وجود دارد و این خبر این است که در پارک جنگلی مکیدی کلیبر چندین هتل چند ستاره وجود دارد که می توان برای اقامت در هتل های نزدیک به جنگل ارسباران این واحدهای اقامتی را انتخاب کرد.

هتل برزگ کلیبر

این هتل دو ستاره در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل از ساختمانی دو طبقه با ۲۱ باب واحد اقامتی تشکیل شده است و حضور کارکنان بومی و مجرب در هتل بزرگ کلیبر این امکان را برای مسافران آذربایجان شرقی ایجاد می کند تا در میان هتل های نزدیک به جنگل ارسباران، آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در فهرست خود قرار دهند.

هتل های نزدیک به جنگل ارسباران

هتل آپارتمان آنزا کلیبر

هتل آپارتمان آنزا کلیبر در میان هتل های نزدیک به جنگل ارسباران است. این هتل آپارتمان ۳ ستاره در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. نمای زیبا و شسته رفته آن برای مسافران مشکل پسند، گزینه خوبی به حساب می آید. هتل آپارتمان آنزا کلیبر، هتلی ۵ طبقه با ۲۳ واحد اقامتی است و فضایی باز و آرام را با این نوع معماری برای مسافران خود فراهم کرده است.

هتل های نزدیک به جنگل ارسباران

هتل پارادایس کلیبر

این هتل در خیابان فرمانداری و در ابتدای جاده جانانلو قرار گرفته است. هتل پاردایس کلیبر که از هتل های نزدیک به جنگل ارسباران است در سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرد و در حال حاظر با ۴۲ واحد اقامتی، سکون آرامی را برای میهمانان خود فراهم کرده است. کارکنان مجرب هتل پاردایس نیز به طور کامل مسلط به منطقه هستند و برای مسافران و گردشگران ماجراجو می توانند راهنماهای محلی حرفه ای به حساب بیایند.

هتل های نزدیک به جنگل ارسباران


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار