gardeshban.ir

در طول پرواز این را باید بدانیم که مهمانداران هواپیما خدمتکاران ما نیستند .آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید درباره هواپیما، پرواز و به طور کلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند.
کد خبر: ۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹-1399 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

درست است که مهمانداران برای سرویس‌دهی به مسافران آن‌جا هستند، اما تعریف شغلی‌شان خیلی گسترده‌تر از این‌ها است. نگرانی اولیه‌ی خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یک مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، کمک‌های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت کند. همان‌طور که می‌بینید شغل مهمانداری آن‌قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یک مهماندار است و خدمات‌رسانی به مسافران تنها بخش کوچکی از آن است.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

خدمه پرواز گاهی از دست مسافران خیلی خسته و کلافه می شوند اما چند مورد هست که آنها را واقعا عصبانی می کند و این موارد را در این مقاله آورده ایم تا با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم ! لازم به ذکر است که این موارد از زبان یکی از مهمانداران گفته شده است .

حرکات کششی در مکان نامناسب

صندلی استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این صندلی‌های کوچک تحمل کنند، اما خواهش ما مهمانداران این است که لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن‌جا جای کش و قوس دادن و انجام حرکات کششی نیست. تمام تلاش ما این است که در هر پرواز بهترین سرویس را به ۱۰۰ مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حرکات ورزشی کف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم که کف راهرو سعی در انجام حرکات کششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می‌دانستند چه‌قدر راهرو می‌تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این کار نمی‌زدند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

پر بودن محفظه‌ بالای سر مسافران

خدمه پرواز هر زمان که یک مسافر با بدجنسی به سمت آن‌ها می‌آید و قصد توهین دارند متوجه می‌شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممکن است در یک پرواز محفظه‌ مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر شود و برای جاگذاری بار مسافرانی که در آخر سوار می‌شوند مشکل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

تماس بدنی

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش‌شان نمی‌آید زمانی که در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن‌ها دارید روی شانه‌شان بزنید یا به نحوی با آن‌ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا کنید، می‌توانیم راحت‌تر به خواسته شما رسیدگی کنیم.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

خاموش نکردن وسایل الکترونیکی

متوجه هستیم که ممکن است تماس‌های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی که به شما می‌گویند تمام لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، تماس‌های تلفنی را قطع کنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این کار را انجام دهید. زمانی که برای بررسی نهایی از راهرو عبور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سعی در مخفی کردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم‌تر هم است؛ هواپیما تا زمانی که از خاموش بودن وسایل الکترونیکی آن‌ها اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند پرواز کند. من یک بار مجبور شدم به خاطر مکالمه یک مسافر ۵ دقیقه صبر کنم تا تمام شود و سپس اعلام بریفینگ کنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینکه درب اصلی کابین بسته شود انجام می‌شود).

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

قرار دادن زباله در جیب صندلی

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند. بنابراین وقتی متوجه می‌شویم که زباله‌ای در جیب صندلی گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی که جای آن‌ها در جیب صندلی نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می‌شوند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

فشردن نابجا دکمه مهماندار

لطفا برای فشردن دکمه مهماندار عجله نکنید. مگر آنکه نیاز به کمک فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند «کی پرواز می کنیم؟»، «هوا چه‌طور است؟»، «پرواز چه‌قدر طول می‌کشد؟» دلایل قانع‌کننده‌ای برای فشار دادن دکمه مهماندار نیستند.

تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

مهمانداران بسیار متاسف می شوند که در بعضی مواقع پرواز ها با تاخیر انجام می شوند. اما لطفا آن ها را مقصر این امر ندانید، چون تاخیر در پرواز به عهدا مهمانداران نیست. آن ها هیچ کنترلی روی شرایط آب‌وهوایی یا ایرادات فنی ندارند، پس توهین به آن ها یا عصبانی بودن چیزی را حل نمی‌کند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

به محض اینکه هواپیما به زمین نشست، بلند شوید

توجه به علامت کمربند ایمنی هم زمانی که هواپیما در حال پرواز است، اهمیت دارد و هم هنگامی که به زمین نشسته است. با این وجود Boland می‌گوید اکثر مسافران این علامت را نادیده می‌گیرند و سعی می‌کنند که به محض اینکه چرخ‌های هواپیما به زمین رسید، زود بلند شوند و وسایل‌شان را صندوق بالای سرشان بردارند.

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم !

گذاشتن بچه در جایی غیرمعمول و عجیب

Boland که خلبان است و همسرش هم مهماندار، می‌گوید همسرش در پروازهای زیادی از مبدا چین کار کرده است. در این پروازها «عدم دانش کافی در مورد ضوابط و آداب سفر هوایی در میان طبقه متوسط تازه به ثروت رسیده چینی» را مشاهده کرده است. یک مثال تکان‌دهنده دیگر؟ باور کنید یا نه، در میان مسافران چینی بسیار رایج است که نوزادان و کودکان بسیار کوچک را در صندوق بالای سر مسافران قرار می‌دهند!

درست قبل از بلند شدن هواپیما، همسر Boland صدای گریه کودکی را بالای سرش شنید و خوشبختانه توانست آن را در گهواره بگذارد و به مادرش که نشسته بود، تحویل دهد. او مجبور بود به مسافران توضیح دهد که باید نوزادان را هنگام بلند شدن هواپیما در آغوش‌شان نگه دارند و گهواره را در صندوق بالای سرشان قرار دهند، البته بدون نوزاد!

توصیه ما: همیشه یک بلیط اضافی بگیرید تا فرزندتان بتواند روی آن بنشیند، نه اینکه نوزاد را در صندوق بالای سرتان قرار دهید!

با این رفتارها مهمانداران را آزار ندهیم


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار