gardeshban.ir

بابلسر از شهرهای ساحلی ایران در استان مازندران است که آب‌و‌هوایی گرم و معتدل دارد. این شهر که مابین دریای خزر و رشته کوه‌های البرز قرار گرفته، دارای طبیعتی بکر و سرسبز است.
کد خبر: ۳۵۴۹۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹-1399 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
دیدنی های بابلسر سبب شده این شهر یکی از مقاصد محبوب بین تورهای ایرانگردی و گردشگران داخلی به شمار رود. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی بابلسر بیشتر آشنا شوید.

بابل‌رود
 

بابل‌رود یا رودخانه بابلسر درست از میان این شهر عبور می‌کند. این رودخانه که از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌رود، دارای امکانات تفریحی مناسبی همچون قایق‌سواری است که آن را به مقصدی محبوب بین گردشگران و حتی خود مازندرانی‌ها تبدیل کرده است. این رود پرآب و زیبا از ارتفاعات البرز در سوادکوه سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از بابلسر و تقسیم آن به دو بخش غربی و شرقی به دریا می‌ریزد. اسکله ساحلی این رود نیز محبوبیت بسیاری در میان مسافران دارد که دارای موج‌شکن‌های سنگی است.

پل معلق بابلسر
پل معلق بابلسر در زمان پهلوی اول با طولی بالغ بر ۸۰ متر، ارتفاعی برابر با ۱۶ متر و عرض ۸ متر  توسط مهندسان آلمانی و سوئدی روی رودخانه بابل‌رود احداث شد. این پل معلق در گذشته اولین پل ماشین‌رویی بوده که بخش شرقی و غربی این شهر را به یکدیگر متصل می‌کرده است. پل معلق بابلسر که به‌عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باغ‌وحش بابلسر
 

باغ‌وحش بابلسر که از حیوانات متعددی همچون گوش سیاه، خرس، میمون، چهار قلاده شیر، شتر، چهار گرگ بالغ و… نگهداری می‌کند در خیابان دریا واقع شده است.

سد لاستیکی


سد لاستیکی بابلسر که سد لاستیکی عرب خیل نیز شهرت دارد، دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است. این سد لاستیکی در بهنمیر واقع شده و به یکی از تفرجگاه‌های زیبا و محبوب این منطقه مبدل شده است. آب این سد توسط رودخانه‌ «تالار» صورت می‌پذیرد که از رشته‌کوه البرز سرچشمه گرفته و با عبور از شهرهای قائمشهر، کیاکلا و سوادکوه، به سد عرب خیل در بهنمیر سرازیر شده و پس از طی کردن بخش‌های غرب، شرق و جنوب بهنمیر، در ساحل میرود وارد دریای خزر می‌شود.

منطقه گردشگری میرود
 

منطقه گردشگری میرود و روستا کهنه محله میرود یکی از روستاهای گردشگری و جذاب بابلسر محسوب می‌شود که دارای طبیعتی بکر و چشم‌اندازی منحصر‌به‌فرد است. این روستا که مناظر زیبایی از ساحل دریا، رودخانه و جنگل‌های توسکا دارد، هرساله مورد استقابل گردشگران بسیاری واقع می‌شود. میرود عنوان منطقه‌ نمونه‌ گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده و دارای امکانات گردشگری و تفریحی مناسب بسیاری همچون لاچیق‌ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان است.

منطقه گردشگری کرفون
 

منطقه گردشگری کرفون در فاصله‌ ۱۳ کیلومتری از جاده‌ ساحلی بابلسر به ساری واقع شده است که منظره‌ایی زیبا از برخورد ساحل با دریا و آرامش بی‌نظیر صدای موج‌ها را برای گردشگران فراهم می‌کند.

روستا گالشکلا


روستا گالشکلا که بهشت دامداران نیز شهرت دارد، طبیعتی بکر و سرسبز، آب‌و‌هوایی مطبوع و مناظر زیبای جنگلی بسیاری دارد که طبیعت‌دوستان را به خود جذب می‌کند.

امام‌زاده ابراهیم (ع)


امام‌زاده ابراهیم (ع) که ابوجواد نیز شناخته می‌شود، بنایی هشت ضلعی است که گنبد آن به‌شکل هرمی با عظمت روی بنای بقعه سوار شده است. قدمت این امام‌زاده تاریخی را متعلق به قرن نهم هجری می‌دانند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار