gardeshban.ir

ایران از روزگاران گذشته کشور کم آبی بوده اما این کم آبی مانع رشد و آبادی این کشور نشده و ایرانی ها با آزمون و خطا روش های مقابله و زندگی در چنین شرایطی را آموختند.
کد خبر: ۳۵۵۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹-1399 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
روش های متفاوتی که با آن توانستند علاوه بر ذخیره آب، آن را به مناطق دیگر منتقل کرده و روستاها و محل زندگی خود را آباد کنند.

گذشته از این روش های معماری و مهندسی، چیزی که شگفتی فراوانی به همراه دارد، باغ های ایرانی است که با روش هایی مشابه و به همان اندازه پیچیده و در عین حال ساده ایجاد شده اند. باغ هایی که بیشترشان در دل مناطق کویری ایجاد شده اند و نماد بهشت روی زمین هستند. 

باغ هایی زیبا و حیرت آور که توانستند توجه یونسکو را به خود جلب کنند و نام باغ های ایرانی( پارسی) را در بین فهرست این سازمان قرار دهند. 

گرچه فقط ۹ باغ ایرانی جزو فهرست یونسکو قرار گرفته اما در نقاط مختلف ایران باغ های فراوانی وجود دارند که به سبک خاص باغ های ایرانی احداث شده و امروزه محل زیبایی برای گشت و گذار و تفریح هستند. یکی از این باغ ها، باغ ایرانی همدان است. باغی که به نام باغ حکمتی هم شناخته می شود و با معماری سنتی و فضای سرسبز خود به یکی از دیدنی ترین نقاط همدان تبدیل شده است. از این رو اگر با خرید بلیط هواپیما به همدان سفر کردید حتما از این باغ زیبا دیدن کنید.

چرا بازدید از باغ ایرانی همدان پیشنهاد می شود؟

معماری سنتی و مننحصر به فرد باغ ایرانی

وجود گیاهان چهار فصل در باغ ایرانی

آبنماها و استخر روباز باغ ایرانی

درباره باغ ایرانی همدان

باغ ایرانی همدان که با نام پارک حکمتی هم شناخته می شود از باغ های زیبای همدان است که با روش باغ های سنتی ایرانی ساخته شده. معماری قدیمی و سنتی باغ در کنار گل ها و درختان سرسبز آن فضای بسیار زیبا و چشم نوازی را ایجاد کرده اند که علاوه بر قدم زدن، برای عکاسی هم سوژه مناسبی است. مساحت باغ ایرانی همدان حدود ۳.۵ هکتار است و معماری آن طبق معماری سنتی ای که در باغ های ایرانی به کار رفته، ساخته شده است.


یکی از وِیژگی های باغ های ایرانی حضور آب در سرتاسر آن است و در این باغ نیز می توان جوی های آب را دید که در سرتاسر باغ جاری هستند. جالب است بدانید این نحوه آب رسانی و آب نماهای باغ ایرانی همدان از باغ فین کاشان الهام گرفته شده اند. 

ویژگی دیگر باغ ایرانی همدان نوع پوشش گیاهی آن است که علاوه بر گیاهان بومی همدان، گیاهانی از سایر مناطق ایران نیز در آن وجود دارد. وجود گیاهانی از مناطق مختلف چهره همیشه سبزی به این باغ داده و گردشگران همیشه با باغی سرسبز و شاداب در تمام فصول سال مواجه خواهند شد. قدم زدن در این باغ شما را به دنیای گذشته خواهد برد و کودکان در انی باغ امکان تفریح و فعالیت خواهند داشت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ ایرانی همدان چه قدر است؟

برای بازدید از باغ ایرانی نیازی به صرف هزینه ندارید و درب های این باغ ایرانی بیست و چهار ساعته به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز است. از آن جایی که در این باغ امکانات تفریحی و امکان چادر زدن هم وجود دارد، می توانید ساعاتی را در باغ ایرانی همدان به تفریح و پیاده روی بگذرانید.

فصل مناسب برای بازدید از باغ ایرانی همدان چه زمانی است؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما همدان را دارید بهتر است بدانید بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی همدان با توجه به شرایط آب و هوایی و شلوغ بودن باغ، خرداد ماه و اوایل مهرماه است. در خرداد ماه هوا گرمای چندان زیادی ندارد و امکان پیاده روی در باغ ایرانی و تفریح در این باغ را خواهید داشت. در مهرماه و در ایام زمستان با توجه به این که هوا کمی خنک تر می شود، گردشگران کمتری در همدان هستند و باغ ایرانی همدان در این ایام نسبت به سایر روزها خلوت تر است.

چگونه به باغ ایرانی همدان برویم؟

باغ ایرانی همدان در میدان فلسطین، بلوار فلسطین قرار دارد و با استفاده از تاکسی یا خودروی شخصی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما از آن جا که پارک کردن در اطراف باغ ایرانی کمی دشوار است، بد نیست که برای رفتن به این باغ ایرانی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

در نزدیکی باغ ایرانی همدان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

آرامگاه باباطاهر: ۲ کیلومتر
گنبد علویان: ۱.۲ کیلومتر
میدان( پیاده راه) تاریخی امام خمینی همدان: ۱.۷ کیلومتر
پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه: ۲ کیلومتر
کلیسای گریگوری استیپانوس: ۲.۴ کیلومتر


چه هتل هایی در نزدیکی باغ ایرانی همدان برای اقامت وجود دارد؟

هتل سفیر: ۵۰۰ متر
هتل آپارتمان خاتم: ۶۰۰ متر
هتل باباطاهر: ۱.۷ کیلومتر
هتل یاس: ۲.۷ کیلومتر
هتل پارسیان بوعلی: ۳.۵ کیلومتر


چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ ایرانی همدان هستند؟

کباب گلپایگان: ۴۰۰ متر
فست فود بابا حاجی: ۱ کیلومتر
رستوران و کافی شاپ داره تا: ۱.۲ کیلومتر
رستوران باستان: ۱.۵ کیلومتر

باغ ایرانی همدان یکی از زیباترین باغ های سنتی ایرانی/عکس

باغ ایرانی همدان یکی از زیباترین باغ های سنتی ایرانی/عکس

باغ ایرانی همدان یکی از زیباترین باغ های سنتی ایرانی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار