gardeshban.ir

سال‌هاست که نام استانبول با میدان تکسیم عجین شده و این میدان یادآور خاطرات خوش گردشگرانی ست که به استانبول سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۵۳۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹-1399 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
سال‌هاست که نام استانبول با میدان تکسیم عجین شده و این میدان یادآور خاطرات خوش گردشگرانی ست که به استانبول سفر کرده‌اند. اما چه چیز میدان تکسیم را یک سر و گردن بالاتر از سایر مناطق تفریحی استانبول قرار داده و آن را به منطقه‌ای همیشه بیدار با حال و هوای شاد تبدیل کرده است؟ در ادامه می‌خوانیم.

در تمام شهرهای توریستی و بزرگ دنیا منطقه‌ای وجود دارد که نقطه عطف شهر به شمار رفته و نیمی از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی را در خود جای داده است. در شهر استانبول بار این وظیفه بر دوش میدان تکسیم است. میدانی که ارزش ویژه‌ای در بین ساکنان شهر دارد و به دلیل داشتن معروف‌ترین رستوران‌ها، مراکز خرید لوکس و تفریحات مدرن گردشگران تور استانبول را به سوی خود می‌کشاند.

خیابان استانبول، جذاب‌ترین خیابان میدان تکسیم

خیابان‌های سنگ فرش شده در تمام دنیا از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند. شهر استانبول نیز به داشتن خیابان استقلال با پیاده‌روهای سنگ فرش شده افتخار می‌کند.

استقلال یکی از شلوغ‌ترین، پرجنب و جوش‌ترین و البته زیباترین خیابان‌های میدان تکسیم برای یک استانبول‌گردی جذاب است. البته این خیابان علاوه بر داشتن جذابیت جیبهایتان را هم خالی می‌کند چرا که کمتر کسی می‌تواند در برابر اجناس رنگارنگ فروشگاه‌های خیابان استقلال مقاومت کند.

قدم زدن در خیابان و گوش دادن به موسیقی خیابانی از دیگر جذابیت‌های خیابان استقلال هستند.

بنای یادبود جمهوری و داستان‌های زیبایش

مجسمه کمال آتاتورک همراه با سربازان ترک در میدان تکسیم، این میدان را به محلی سمبلیک تبدیل کرده‌اند. این بنای زیبا نماد جمهوری مدرن ترکیه است که توسط مجسمه ساز معروف ایتالیایی به مناسبت پنجمین سالگرد استقلال ترکیه به رهبری کمال آتاتورک ساخته شد.

بسیاری از افراد سرشناس در سفر به استانبول به این میدان آمده و با قرارگرفتن در مقابل مجسمه به کمال آتا ترک ادای احترام می‌کنند. همچنین بیشتر گردهمایی‌های اعتراضی در این مکان برگزار می‌شود.

تفریحات میدان تکسیم استانبول

فروشگاه‌های رنگارنگ محلی

مغازه‌های محلی با سوغاتی‌های زیبا و لذیذ ترکی رنگ و لعابی خاص به میدان تکسیم بخشیده‌اند. فروشگاه‌های کوچکی که گردشگران را سر ذوق آورده و وسایل دکوری زیبایی را در ویترین خود جای داده‌اند.

با قدم زدن در میدان تکسیم می‌توانید وسایل تزیینی کوچک و شیرینی‌های لذیذ ترکی را به عنوان سوغاتی از استانبول خریداری کرده و به عزیزانتان هدیه دهید.

مراکز خرید لوکس

لوکس‌پسندان هم می‌توانند در میدان تکسیم با دستی پر به خانه بروند. لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول را در اطراف این میدان می‌توان دید. مجتمع‌هایی که شهرت جهانی دارند و معتبرترین برندهای روز دنیا شامل پوشاک، کفش، انواع لباس‌های مجلسی، ورزشی و اکسسوری در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید دیدن ویترین‌های پر زرق و برق شما را حسابی سر ذوق خواهد آورد.

تجربه غذاهای لذیذ ترکی در میدان تکسیم

آوازه غذاهای ترکی در سراسر دنیا پیچیده است. مزه این غذا چه در دکه‌های خیابانی و چه در رستوران‌های لوکس سرو شوند تا مدت‌ها زیر زبانتان خواهد ماند.

در میدان تکسیم مجموعه‌ای از غذاهای خیابانی و رستوران‌های مدرن گردهم آمده و هر گردشگر با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. کباب ترکی، پیده، کمپیر و لاهماجون از غذاهای خیابانی هستند که امتحان کردن آن‌ها جز بایدهای قدم زدن در تکسیم است.

میدان تکسیم و هنر

اگر اهل موسیقی و نقاشی هستید، میدان تکسیم شما را سورپرایز خواهد کرد. با کمی فاصله گرفتن از خیابان‌های اصلی میدان تکسیم و سرک کشیدن به کوچه‌های فرعی دنیایی کاملا متفاوت مقابلتان قرار خواهد گرفت.

دیوارهای این کوچه‌ها با نقاشی‌های خیابانی پوشیده شده و تصویری بسیار زیبا و دیدنی پدید آورده‌اند. اما این دیوارها فقط برای نگاه کردن نیستند اگر شما هم دستی بر هنر می‌توانید یک یادگاری در میدان تکسیم از خود به جای بگذارید.

گروه‌های کوچک موسیقی از دیگر جاذبه‌های میدان تکسیم هستند که حال و هوایی خاص به میدان داده و حتی عابران پیاده را در اجرای موسیقی با خود همراه می‌کنند.

کافه‌های دنج میدان تکسیم

استانبول را نباید بدون چشیدن قهوه ترک کنید! کافه‌های دنج میدان تکسیم بهترین مکان برای تست قهوه اصیل ترکی هستند. می‌توانید بعد از گشت‌وگذار عالی یکی از کافه‌ها را انتخاب کرده و با انواع نوشیدنی‌های ترک خستگی‌تان را به در کنید. البته اگرهتل شما در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد فراموش نکنید که میل کردن صبحانه در کافه‌های این میدان آغاز روزی پر از انرژی را برایتان رقم خواهد زد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار