gardeshban.ir

پوئرتو ایگواسو (Puerto Iguazu) خانه‌ آبشار عظیم ایگواسو در مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه است. پوئرتو ایگواسو علاوه بر این آبشار عظیم، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند.
کد خبر: ۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹-1399 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

هیچ شکی نیست که مسافران تنها به یک دلیل به شهر پوئرتو ایگواسو پا می‌گذارند؛ دلیل مهم آن‌ها تحسین آبشار تماشایی  ایگواسو  است. درحالی‌که این آبشار شهرت بین‌المللی دارد، جاذبه‌های مهیج دیگری نیز در اطراف شهر پوئرتو ایگواسو به چشم می‌خورد. با ما همراه باشید تا یک‌به‌یک به معرفی این جاذبه‌ها بپردازیم.

پوئرتو ایگواسو

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو بدون شک برترین جاذبه‌ گردشگری پوئرتو ایگواسو در فهرست هر مسافری است. این علاقه‌ی فراوان، یک دلیل خوب دارد. قسمتی از آبشار ایگواسو که در  آرژانتین  قرار دارد، دارای چندین مسیر پیاده‌روی عالی برای تماشای مناظری حیرت‌انگیز از آبشار از نماهای مختلف است.

نباید این موضوع را فراموش کرد که می‌توان با یک قایق تندرو به نزدیکی این آبشار رفت و عظمت آن را درک کرد. حداقل یک روز کامل از سفر خود را به دیدار از این محوطه‌ی حیرت‌انگیز اختصاص دهید.

پوئرتو ایگواسو - آبشار ایگواسو

پرواز بر فراز آبشار ایگواسو با یک هلی کوپتر

این تفریح شاید ارزان نباشد، اما حقیقتاً هیچ راه بهتری برای تماشای این جاذبه‌ اعجازانگیز از آسمان وجود ندارد. هلی‌کوپترها شما را به منطقه‌ی ۲۷۵ آبشار ایگواسو، به‌خصوص آبشار «گلوی شیطان» می‌برند.

پوئرتو ایگواسو

تماشای آبشار ایگواسو از مرز برزیل

باید اعتراف کرد که بخش برزیلی آبشار ایگواسو دارای مسیرهای پیاده‌روی کمتری است. بااین‌حال، این بخش منظره‌ای منحصربه‌فرد از بالای آبشار مشهور «گلوی شیطان» در اختیار ما می‌دهد. در این صورت، تماشای این شگفتی طبیعی از هر دو طرف مرزهای  برزیل  و آرژانتین ارزشش را دارد، حتی اگر بودجه‌ی شما محدود باشد.

سازمان مهاجرت برزیل گاهی به گردشگران اجازه می‌دهد تا بدون ویزا وارد خاک این کشور شوند، البته به شرطی که در همان روز برزیل را ترک کنند. هرچند دولت برزیل به شما هیچ تضمینی برای ورود بی‌قیدوشرط به کشورش نمی‌دهد.

پوئرتو ایگواسو

سندرو ماکوکو

قبل یا بعد از دیدار از جاذبه‌ی اصلی پوئرتو ایگواسو، برای فرار از شلوغی شهر، راهی مسیر سرسبز ۴.۵ کیلومتری سندرو ماکوکو (Sendero Macuco) شوید. ماکوکو نام یک پرنده است و بزرگ‌ترین پرنده از خانواده‌ی کبک‌ها در  آمریکای جنوبی  محسوب می‌شود.

این پرنده حدوداً ۴۵ سانتی‌متر طول دارد. صدای ماکوکو بسیار خاص بوده و شبیه به سوتی قوی و موزون است. مسیر ماکوکو از آن دست مسیرهایی است که هرگز از خاطر شما بیرون نمی‌رود. گردشگران به هنگام عبور از این مسیر جنگلیِ انبوه، گاهی با میمون‌های قهوه‌ای یا پرندگان زیبا و رنگارنگ توکو توکان رخ‌به‌رخ می‌شوند.

بااین‌حال، اگر با کودکان یا افراد سالخورده راهی این مسیر می‌شوید، حتماً با فاصله‌ی نزدیک از هم قدم بردارید. این مسیر در انتها به آبشاری با یک حوضچه‌ی شنای دلپذیر در زیر آن ختم می‌شود.

پوئرتو ایگواسو

پارک ملی ایگواسو

پارک ملی ایگواسو به مساحت ۶۰,۰۰۰ هکتار، یک اندوختگاه طبیعی حیرت‌انگیز است که برای مراقبت از آبشار زیبای ایگواسو ساخته شد. این منطقه به لطف تنوع زیستی و چشم‌اندازهای زیبا، در سال ۱۹۸۴ از سوی سازمان یونسکو به‌عنوان محوطه‌ی میراث جهانی انتخاب شد.

اهمیت مراقبت از این ناحیه وقتی آشکار می‌شود که بدانیم گونه‌های فراوانی در این پارک ملی زندگی می‌کنند که در معرض خطر انقراض هستند. برخی از این گونه‌ها به لطف این مراقبت، جان سالم به دربرده‌اند.

رود ایگواسو، با بیش از ۱,۳۲۰ کیلومتر طول و حدود ۱.۵ کیلومتر عرض، به‌سوی جنوب پیچ‌وتاب خورده و در این پارک شکل یک U بزرگ به خود می‌گیرد. در این قوس، می‌توان تپه‌های دریایی و دره‌های تنگی را مشاهده کرد که آبشار ایگواسو را شکل می‌دهند.

درون این پارک می‌توان مرکز گردشگری و موزه‌ای را یافت که غنای طبیعی این منطقه را برای ما تشریح می‌کنند. در پارک ایگواسو خدمات متعددی به گردشگران ارائه می‌شود.

فراموش نکنید این پارک بسیار بزرگ است، پس بهتر است تور مورد نظر خود برای بازدید از آن را با دقت انتخاب کنید. دو تور «مسیر بالادست» و «مسیر پایین‌دست» به شما فرصت ایده‌آلی برای تماشای آبشار ایگواسو می‌دهند.

شما می‌توانید به سراغ مسیر جایگزین موسوم به «مسیر سبز» رفته و به تحسین گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی بپردازید. قطعاً یک روز نمی‌تواند برای بازدید از تمامی جاذبه‌های پارک ملی ایگواسو کافی باشد و گردشگران به حداقل دو روز برای دیدار از این جاذبه‌ها نیاز خواهند داشت.

پوئرتو ایگواسو

قطار بوم شناختی

این وسیله بهترین راه برای گشت زدن در اطراف پارک ملی ایگواسو است. این سفر حدوداً ۱۰ کیلومتر طول داشته و قطار در ۳ ایستگاه در کنار مهم‌ترین جاذبه‌های پارک ملی توقف می‌کند. سوخت این قطار با گاز تأمین می‌شود که اثرات زیست‌محیطی به‌مراتب کمتری دارد. به‌منظور جلوگیری از قطع درختان بیشتر برای ساخت مسیر ریلی جدید، همچنان از همان مسیر قدیمی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با این قطار با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، به‌راحتی و با خیال آسوده از تماشای رنگ‌های متنوع، شنیدن صدای پرندگان و بوی جنگل لذت ببرید.

پوئرتو ایگواسو

گیرا اوگا، خانه پرندگان

گیرا اوگا (Guira Oga) به‌راستی یک مرکز توان‌بخشی و بیمارستانی برای حیوانات وحشیِ جنگلی است که در اطراف پارک ملی ایگواسو قرار دارد. این مرکز اقدام به نجات و مراقبت از پرندگان و دیگر حیواناتِ در معرض خطر قاچاقچیان غیرقانونی می‌کند یا اینکه جان آن‌ها بر اثر تصادفات را نجات می‌دهد.

حیوانات در این مرکز درمان و توان یابی شده و در صورت امکان به زیستگاه طبیعی خودشان بازگردانده می‌شوند. این مرکز در جاده‌ی اصلی به‌طرف پارک ملی ایگواسو قرار دارد. می‌توان از این مرکز دیدن کرد و داستان عجیب هرکدام از حیوانات آن را شنید.

پوئرتو ایگواسو

سد ایتایپو

دیگر سفر بین‌المللی جذاب و روزانه به هنگام بودن در شهر پوئرتو ایگواسو، رفتن به کشور پاراگوئه برای تماشای یک شگفتی دیگر است. البته این شگفتی این بار به دست انسان خلق شده است.  سد عظیم ایتایپو  در دهه‌ی ۱۹۷۰ ساخته شد و می‌توان از آن به‌عنوان یک دستاورد بزرگ مهندسی یاد کرد. این سد ۹۵ درصد از برق موردنیاز پاراگوئه و ۲۵ درصد از برق برزیل را تأمین می‌کند.

گردشگران می‌توانند از میان تورهای پانوراما یا تورهای فنی، یکی را انتخاب کنند. درهرصورت، همراه شدن با هرکدام از این تورها، شما را به تحسین این سازه‌ی عظیم آبی وامی‌دارد.

پوئرتو ایگواسو

خانه بوم شناختی از جنس بطری های پلاستیکی

دیگر جاذبه‌ای که ارزش وقت صرف کردن را دارد، خانه‌ی بوم‌شناختی در پوئرتو ایگواسو است. تمام این خانه همراه با وسایل داخل آن از بطری‌های پلاستیکی و دیگر مواد بازیافتی ساخته شده است. گردشگران می‌توانند از این خانه سوغاتی‌های تجدیدپذیر خریداری کنند.

پوئرتو ایگواسو

منطقه مرز سه گانه

این منطقه‌ی تماشایی در منتهی‌الیه غربی شهر، مناظری بی‌همتا از جایی را به ما نشان می‌دهد که رودهای ایگواسو و پارانا به هم می‌رسند. گردشگران می‌توانند از این ناحیه به‌طور هم‌زمان ۳ کشور آرژانتین، برزیل و پاراگوئه را تماشا کنند. در هر طرف از این رود، می‌توان ستونی از رنگ‌های پرچم آن کشور را دید که قلمروی هر سرزمین را مشخص می‌کند.

پوئرتو ایگواسو

گوارانی ایریاپو

برای یک تجربه‌ی قومی-گردشگریِ فراموش‌نشدنی، از این جامعه‌ی بومیان اصیل دیدن کنید که در قلمروی ۳۰۰ هکتاری خود با سبک زندگی مستقل زیست می‌کنند. تعامل با بومیان جامعه گوارانی ایریاپو (Guarani Yriapu) امکان‌پذیر است و می‌توان از آن‌ها انبوهی از سوغاتی‌های دست‌ساز را خریداری کرد.

پوئرتو ایگواسو

آریپوکا

آریپوکا (Aripuca) که جاذبه‌ای تقریباً غیرمعمول است، نوعی تم پارک با هدف آموزش بازدیدکنندگان نسبت به خطرات جنگل‌زدایی محسوب می‌شود. راهنماهای پرشور این پارک، در طول این بازدید گردشگران را با برخی حقایق هشیارکننده در خانه‌ای که از تنه‌ی یک درخت عظیم‌الجثه ساخته شده، آگاه می‌کنند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار