gardeshban.ir

گزارش/
رصد آخرین وضعیت پروازها از کاهش حمل مسافر در مسیرهای اروپایی و کاهش تمایل به سفر زیر سایه گسترس ویروس کرونای انگلیسی دارد.
کد خبر: ۳۵۶۰۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
از ابتدای دی ماه و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران پروازهای خود را به لندن قطع کرد و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا آخر دی ماه ممنوع شد.

 هفته گذشته نیز سازمان هواپیمایی کشوری به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خارجی و دفاتر فروش بلیت اعلام کرد که فروش بلیت تهران - لندن اعم از مستقیم و غیرمستقیم برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی، ممنوع است.

در همین راستا تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی هفته گذشته به ایرنا گفت: هیچ مسافری از مبدا لندن را نمی پذیریم و حتی پروازهای کانکشن نیز در صورت حمل مسافر با پاسپورت انگلیسی جریمه و با آنها برخورد می شود.

شرکت‌های پگاسوس، ترکیش ایرلاینز، امارات و قطر ایرویز پروازهای کانکشن به ایران از مبدا لندن را بر عهده دارند که شرکت هواپیمایی ترکیش این پروازها را هفته گذشته لغو کرده است.

اکنون تمام پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به لندن نیز تا پایان دی‌ماه لغو است و سازمان هواپیمایی کشوری تاکید دارد در صورتی که وزارت بهداشت و درمان شرایط را بحرانی بداند لغو پروازها که از ابتدای دی ماه رقم خورد مجددا تمدید می شود.

آخرین وضعیت پروازهای هواپیمایی هما به کشورهای اروپایی

پروازهای هواپیمایی «هما» اکنون به شهر هامبورگ در آلمان روزهای سه شنبه هر هفته پرواز دارد، هم چنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از روز ۹ آبان‌ماه مصادف با (۳۰ اکتبر) جمعه هر هفته به فرودگاه کلن آلمان پرواز  کرد.

پروازهای هفتگی «هما» به فرودگاه فرانکفورت نیز از تاریخ ۱۲ مهرماه امسال در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام شده است و ادامه دارد.

پرواز هواپیماهای ایران ایر در مسیر اتریش (وین) نیز از تاریخ ۲۵ مردادماه در روزهای شنبه هر هفته از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.  پرواز به مادرید در اسپانیا نیز در روزهای چهارشنبه هر هفته از فرودگاه امام خمینی (ره) مجددا برقرار کند.

میلان در ایتالیا و پاریس در فرانسه و پروازهای آنکارا و استانبول هما نیز برقرار است.  

با این حال پروازهای هما به لندن و منچستر لغو است و محدودیت ٦٠ درصدی مسافرگیری و هم چنین کاهش تمایل به سفر وضعیت پروازهای این شرکت هواپیمایی را به سمت کاهش برده است.

کاهش مسافران و پروازهای هواپیمایی هما در آبان ماه

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی روز دوشنبه  در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آمار جابجایی مسافر توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه گفت: کل مسافر داخلی حمل شده در آبان ۱۲۴هزار و۵۶۸ نفر بوده است که با حدود ۲هزار و ۶۶۲ پرواز انجام گرفته است.

«حسین جهانی»  ادامه داد: میزان جابحایی مسافر خارجی در بخش بین‌الملل نیز ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر بوده است که با ۲۳۲ پرواز در آبان انجام شده است.

بر اساس اعلام مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد صندلی عرضه شده در پروازهای ایران ایر در آبان ماه حدود ۲۷۷ هزار و ۵۴۸ نفر ۴۸ بوده و ساعت پرواز نیز به ۶۴۴ ساعت کاهش یافته است.

جهانی تصریح کرد: آمار آبان ماه نسبت به مهر در بیشتر بخش‌ها کاهشی است و تعداد کل پروازهای هما در آبان ماه به دو هزار و ۸۹۴  پرواز رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت پروازهای اروپایی هما نیز گفت: پروازها به انگلیس از جمله لندن تا پایان دی ماه لغو است و بلیت فروشی نداریم و پروازهای تهران- استانبول و تهران- آنکارا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز به صورت برنامه ای انجام می‌شود.

وضعیت پروازها در فرودگاه امام خمینی

روز یکشنبه (٢١ دی ماه) شهرهای استانبول، دوحه، دبی، حجم بیشتر لیست پروازها در فرودگاه امام را به خود اختصاص داده است که نشانه ای از محدودیت پروازهای مستقیم به اروپا و تقاضا برای سفر به اروپا و برعکس با ایرلاین خارجی است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری در تابلوی پروازهای فرودگاه امام خمینی لیست ایرلاین‌های منطقه به مقصد استانبول، دوحه و دبی دیده می شود که در غیاب پرواز شرکت های هواپیمایی داخلی،  ترانزیت مسافران ایرانی را برعهده دارند.

امروز هواپیمایی قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینر و پگاسوس پروازهایی از دوحه و استانبول به تهران داشتند که بخش زیادی از مسافران ورودی از اروپا به ایران را حمل می کنند. پرواز هواپیمایی ماهان از دمشق نیز صبح دیروز وارد فرودگاه امام خمینی شد و پرواز از این شهر سوریه با هواپیمایی ماهان به صورت هفتگی وجود دارد.

هنوز هواپیمایی لوفتهانزا و اتریشی به فرودگاه امام خمینی بازنگشته اند و طبق آخرین اعلام این دو شرکت تا پایان ماه ژانویه میلادی یعنی حدود ٢٣ روز دیگر خبری از بازگشت این دو ایرلاین خارجی به کشور وجود ندارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار