gardeshban.ir

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد/
در پی شیوع ویروس کرونای جهش یافته در انگلستان موسوم به کرونای انگلیسی پروازهای مستقیم و غیر مستقیم این کشور به ایران و بسیاری از کشورهای دیگر لغو شد.
کد خبر: ۳۵۶۳۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از انجام تست مجدد و قرنطینه مسافرانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مقاصد اروپایی به ایران سفر می‌کنند، خبر داد و گفت: این پروتکل از ساعات پایانی شب گذشته از سوی وزارت بهداشت برای سازمان ارسال شده و از همان زمان دستور اجرای آن را صادر کردیم.

در پی شیوع ویروس کرونای جهش یافته در انگلستان موسوم به کرونای انگلیسی پروازهای مستقیم و غیر مستقیم این کشور به ایران و بسیاری از کشورهای دیگر لغو شد و نهایتا روز گذشته سعید نمکی-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- اعلام کرد که با توجه به گسترش ویروس جهش یافته در اکثر کشورهای اروپائی، کلیه مسافرینی که از مقصد اروپا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوائی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، ضروری است علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکل‌های مربوطه در محل سکونت در قرنطینه به سر برند.

در پی این دستور، موضوع را از تورج دهقان زنگنه –رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- دنبال کردیم که او اظهار کرد: از شب گذشته و به محض رسیدن این نامه به سازمان هواپیمایی کشوری، دستور دادیم تا در همه مبادی ورودی این پروتکل جدید ابلاغ و اجرا شود.

وی افزود: بر این اساس هر مسافری که به وسیله پروازهای مستقیم یا غیر مستقیم از کشورهای اروپایی به ایران قصد ورود داشته باشد در ابتدا باید تست مجدد از او گرفته شده و نهایتا قرنطینه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: مسلما مانند گذشته هر پروتکلی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شود، اجرایی شده و بر روند آن نظارت دقیقی صورت خواهد گرفت.

دهقان زنگنه با اشاره به ادامه ممنوعیت پروازهای انگلستان تا اطلاع ثانوی گفت: وزارت بهداشت و دیگر متولیان امر بهداشت و سلامت تاکنون برای اعمال ممنوعیت یا محدودیت در دیگر پروازهای خارجی دستوری صادر نکردند اما در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه آمادگی آن را داریم تا هر پروازی مد نظر مسئولان است را ممنوع یا محدود کنیم. برای پروازهای انگلستان نیز به همه کشورهای منطقه نیز اعلام کرده‌ایم که هیچ پروازی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نباید از انگلستان به ایران وارد شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار