gardeshban.ir

شهر یخی هاربین واقع در شمال شرق استان «هیلونگ جیانگ» چین، یکی از برجسته‌ترین پارک‌های یخی و برفی جهان و مکان دیدنی بی بدیلی است که هر ساله بازدیدکنندگان را با مجسمه‌های دیدنی یخی به هیجان می‌آورد، اما امسال کووید-۱۹ مانع سفر گردشگران خارجی و رونق این جشنواره شده است.
کد خبر: ۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹-1399 October 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
دنیای برف و یخ یا شهر یخی هاربین که به عنوان بزرگترین پارک گردشگری برفی چین شناخته می‌شود؛ دارای هزاران مجسمه نفیس یخی و برفی، مناظر طبیعی، قلعه‌های یخی و نمایش‌های صحنه‌ای است که به عنوان سرزمین عجایب زمستانی ساخته دست بشر در جهان شناخته می‌شود.
 
جشنواره یخ و برف امسال هاربین از آبان آغاز شده و تا اواسط فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. آکادمی جهانگردی چین پیش‌بینی کرده است در طول برگزاری این جشنواره  ۲۳۰ میلیون سفر به این مناطق صورت گیرد و بیش از ۳۹۰ میلیارد یوان (۶۰ میلیارد دلار) درامد کسب شود.

بازار گردشگری یخ و برف چین با همه‌گیر شدن ناگهانی کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ که باعث کاهش بازدید ۱۳۰ میلیون مسافر و از دست رفتن ۲۴۰ میلیارد یوان درآمد شد، به شدت تضعیف شده است اما با کمرنگ شدن بیماری کرونا در چین، بازار گردشگری زمستانی توسط علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی دوباره فعال شده است.

مقامات چین علاوه بر هاربین، شهرهای شنیانگ، جیلین و چانگچون در شمال شرقی چین و همچنین ژانگ جیاکو در استان هه بی در شمال چین را به عنوان شهرهای برتر برای برگزاری جشنواره‌های یخ و برف انتخاب کرده‌اند.

این جشنواره، سازه‌های بلند تراشیده از یخ و برف را به نمایش می‌گذارد و فعالیت‌هایی مانند مسابقات سورتمه‌سواری، هاکی روی یخ، فوتبال روی یخ، اسکیت سرعت و اسکی آلپاین را میزبانی می‌کند.  

بسیاری از سازه‌های ساخته شده در این جشنواره یخی، نمادی از ساختمان‌ها و وسایل واقعی در سراسر جهان هستند. مجسمه‌های یخی در شب به صورت رنگارنگ روشن می‌شوند و آن ساعات را به یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید تبدیل می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان، در نمایشگاه امسال نزدیک به ۹۰ هزار متر مکعب برف برای ساخت مجسمه‌ها استفاده خواهد شد و بیش از ۱۰ روز طول می کشد تا یک تیم کنده‌کاری متشکل از ۱۰ تا ۲۰ هنرمند، مکعب‌های عظیم برفی را به آثار هنری زنده و نفیس تبدیل کنند.

با توجه به اعمال محدودیت‌های ورود به چین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، انتظار می‌رود بیشتر بازدیدکنندگان گردشگران داخلی باشند.

ایرنا نوشت، این جشنواره در سال ۱۹۶۳ آغاز بکار کرد ولی در جریان انقلاب فرهنگی چین دچار وقفه شد و دوباره در سال ۱۹۸۵ از سر گرفته شد.

جشنواره داغ سازه‌های یخی در چین و بازار سرد گردشگران خارجی +تصاویر

جشنواره داغ سازه‌های یخی در چین و بازار سرد گردشگران خارجی +تصاویر

جشنواره داغ سازه‌های یخی در چین و بازار سرد گردشگران خارجی +تصاویر

جشنواره داغ سازه‌های یخی در چین و بازار سرد گردشگران خارجی +تصاویر

جشنواره داغ سازه‌های یخی در چین و بازار سرد گردشگران خارجی +تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار