gardeshban.ir

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ مهمان ناخوانده سال ۲۰۲۰ جهان که با ظهور خود همه چیز را در دنیا دگرگون کرد. فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد جوامع، سبک زندگی مردم و بسیاری از چیزهای دیگر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و شکل دیگری پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

دو کمپانی تحقیقاتی ژاپنی که ارائه‌دهنده اصلی تجربه‌های سفر در کشور ژاپن هستند، اخیراً اثرات همه‌گیری کرونا در بین مردم و چگونگی رفتار سفر را به طور عمیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که مردم به احتمال زیاد از شهرهای بزرگ و تعطیلات طولانی‌تر نمی‌گذرند. به نظر می‌رسد مسافران پس از قرنطینه و محدودیت‌ها، بیشتر نگران پایداری مسافرت‌ها و نیاز به حمایت از مشاغل محلی هستند.

با این حال، تنها تغییرات پایدار ممکن است با رعایت نکات ایمنی هرچه بیشتر و انتخاب‌های پایدار در سفر صورت گیرد و سایر جوانب کم‌و‌بیش به حالت عادی برگردند. به عنوان مثال، بیشتر مسافران فکر می‌کنند تورهای مجازی و تجربیات آنلاین جایگزین مناسبی  برای فعالیت‌های واقعی نیستند. اکثر آنها نیز تمایلی به کنار گذاشتن فعالیت‌های مشترک گروهی یا رفتن به موزه‌ها ندارند و گزینه‌های اقامت سنتی را به AirBnB ترجیح می‌دهند. تغییرات کم به غیر از افزایش تقاضا برای حق بیمه و تجربه‌های سفر ایمن و تأثیر مثبت بالقوه کار از خانه، در اهداف سفر به خارج از کشور، آشکار است. در بسیاری از موارد ذکر شده که مردم چگونه از رفتن به مکان‌های داخلی و سرپوشیده خودداری می‌کنند و اجاره خانه را نسبت به هتل ترجیح می‌دهند. سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد (UNWTO) اعلام کرد که آینده گردشگری پس از ثبت کاهش ۶۰ تا ۸۰ درصدی در سال ۲۰۲۰ هنوز بلاتکلیفی بسیاری دارد.

در پاسخ به این محیط جدید و درک اولویت‌های مسافران، Tea Ceremony Maikoya و Samurai & Ninja Museum  یک نظرسنجی را در بین مسافران بین‌المللی در مورد برنامه‌های آینده خود مطرح کردند و همچنین بررسی کردند که آیا یافته‌های نظرسنجی با روند جستجوی اخیر گوگل مطابقت دارد، روشی که در تحقیقات گردشگری معمول است.

در این تحقیقات نشان داده شده که مردم سعی می‌کنند بیشتر از شهرهای کوچک بازدید کنند، تاکنون روشن شده است که مردم احتمالاً از شهرهای پرجمعیت پرهیز می‌کنند و پس از همه‌گیری کرونا، در شهرهای دورافتاده و مناطق خلوت گشت‌و‌گذار می‌کنند. این یافته در پاسخ به سوالات نظرسنجی به روشنی مشخص بود.

 با این حال، وقتی نتایج جستجوی ماهانه مربوط به سفر در Google برای شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ را از ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مقایسه کردیم، این یافته قابل استفاده نبود و سطح شهرها تقریباً یکسان بود. این ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که اکثر مسافران اولین بار هنوز می‌خواهند از مکان‌های مشهور دیدن کنند و کارهای انجام شده و زیر ساخت‌ها در شهرهای بزرگ که ممکن است حتی در فرودگاه‌های بزرگ واقع شده باشد را بازدیدکنند.

سفرهای کم‌تکرار اما طولانی‌تر

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی اظهار داشتند که سفرهای آینده آنها طولانی‌تر خواهد بود. همچنین با مقایسه پرس‌وجو جستجوی گوگل این یافته را تأیید شد و با کمال تعجب متوجه شدیم که کاهش درخواست‌های جستجوی "برنامه سفر ۱ ماهه ژاپن" در سال ۲۰۲۰ بسیار کمتر از درخواست "برنامه سفر یک هفته‌ای ژاپن" است. همین الگو برای جستجوی جستجوی "برنامه سفر ۱ هفتهای اروپا" و "برنامه سفر یک ماهه اروپا" هم وجود داشت.

همچنین در نتیجه این نظرسنجی مشخص شد، مسافران همچنان از موزه‌های سرپوشیده بازدید می‌کنند و به فعالیت‌های گروهی می‌پیوندند.

در این تحقیقات نشان داده شده  بیشتر مسافران قصد بازدید از موزه‌های داخلی را دارند و به تورهای غذایی می‌روند که شامل تعامل با گروهی از غریبه‌ها است.

با کمال تعجب، تقریباً یک چهارم پاسخ‌دهندگان تمایل داشتند بیش از گذشته از موزه‌ها بازدید کنند. علاوه بر این، بیشتر مسافران تمایل بیشتری برای شرکت در تورهای چشایی بعد از بیماری کرونا نشان دادند. این یافته با فرکانس‌های جستجوی گوگل مطابقت دارد و ظاهراً ، علاقه مردم به غذا و فرهنگ در حالی که مدت طولانی در همه‌گیری کرونا در خانه مانده بودند، شدت یافته است.

مسافران لزوما AirBnB و اجاره خانه را بیش از هتل انتخاب نمی‌کنند

این نظرسنجی نشان داد که قصد مسافران برای انتخاب AirBnB  نسبت به هتل‌ها پس از همه‌گیری کمی تغییر کرده است، اما این تغییر لزوماً مثبت نبوده است. در حالی که حدود یک چهارم پاسخ‌دهندگان قصد داشتند AirBnB را به جای هتل انتخاب کنند، تقریباً همین درصد نشان داد که تمایل کمتری برای بررسی AirBnB دارند. وقتی ما در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فرکانس‌های جستجوی گوگل برای AirBnB و هتل‌های شهرهای بزرگ را مقایسه کردیم، متوجه شدیم که AirBnB در واقع محبوبیت کمتری نسبت به هتل‌ها دارد. کاهش درخواست‌های AirBnB در Google در مقایسه با جستجو برای هتل‌ها به طور قابل توجهی بیشتر بود. اگرچه این ممکن است به بی‌اعتمادی به اقدامات بهداشتی میزبان شخص ثالث مربوط باشد، اما ممکن است به مقررات جدید پس از کرونا یا شیوه‌های بازاریابی AirBnB یا برداشت‌های ایمنی از هتل‌های مجلل نیز مربوط باشد.

پایداری و حمایت از مشاغل محلی روند مرسوم‌تری خواهد داشت

از همه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواسته شده بود در مورد اینکه فکر می‌کنند رفتار سفر آنها در آینده چه تفاوتی دارد، سوال  پرسیده شد، تقریباً نیمی از آنها اظهار کردند که به شرط پایان همه‌گیری، رویکرد آنها برای سفر بدون تغییر خواهد ماند. مسافران زیادی تأیید کردند که چگونه حتی پس از همه‌گیری کرونا به بهداشت و ایمنی اهمیت می‌دهند. حدود یک پنجم پاسخ‌دهندگان به اهمیت سفرهای کمتر، اما طولانی‌تر و حمایت از ارائه‌دهندگان تجربه محلی و مشاغل محلی اشاره کردند. این واقعیت که پاسخ‌های خود افراد بوده و از دیدگاه‌های دیگر نبوده، نشان‌دهنده یک حرکت ثابت به سمت پایداری گردشگری است.

افراد ثروتمند اولین کسانی هستند که به خارج از کشور سفر می‌کنند

نتایج نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان وقتی سوالات جستجوی Google را برای هتل‌های مختلف تجزیه و تحلیل شد، اینگونه است که  هتل‌های لوکس کمتر از سایر انواع هتل‌ها به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که تعداد درخواست‌های "هتل‌های ارزان قیمت توکیو" تقریباً دو برابر بیشتر از درخواست‌های "هتل‌های ۵ ستاره توکیو" کاهش یافته است.

کار در خانه به معنای فرصت‌های بیشتر برای تعطیلات است

نکته جالب توجه بعد از کرونا این است که مشاغل خانگی و مشاغل از راه دور این امکان را پدید می‌آورد که شخص در سفر هم کار خود را کنترل و نظارت کند، الگوی دیگری که از داده‌ها پدید آمد این بود که کسانی که از خانه کار می‌کنند قصد دارند در آینده سفر بیشتری داشته باشند. از آنجا که کار از راه دور به افراد فرصت بیشتری برای سفر می‌دهد، کسانی که از خانه کار می‌کنند تمایل دارند سفرهای طولانی‌تر را داشته باشند.

در همان زمان، ۴۳ درصد از کارمندان ادارات فکر می‌کردند پس از پایان همه‌گیری کرونا، سفرهای بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌دهند.
نکته حاشیه‌ای که باید در اینجا ذکر شود این است که تفاوت بین کارگران از راه دور و کارمندان ادارات در مورد قصد سفر فقط ۱۰درصد است. در حالی که کار در خانه به این معنی است که افراد می‌توانند در هر زمان که بخواهند "به کار" ادامه دهند، این بدان معنی است که افراد دوست دارند به خانواده و تعطیلات اهمیت بیشتری بدهند.

ماسک‌ها برای مدتی وجود خواهند داشت

پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اشاره کردند که حتی پس از همه‌گیری کرونا، هر زمان که به خارج از کشور سفر می‌کنند، ماسک و مواد بهداشتی بسته‌بندی را استفاده می‌کنند. بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که عادت‌های ماسک پوشیدن ادامه داشته باشد و هتل‌ها و ریوکان‌ها حتی پس از همه‌گیری، در ارائه خدمات ضدعفونی کننده اضافی نیز مراقب باشند.

زنان بیشتر به ایمنی سفر اهمیت می‌دهند

مطابق با مطالعات گردشگری گذشته، این نتیجه به دست آمد که پاسخ‌دهندگان زن بیشتر نگران بهداشت هستند و بیشتر از مردان نگرانی‌های ایمنی و بهداشت در سفر را دارند و آمار آنها نسبت به پاسخ‌دهندگان مرد در نمونه بیشتر است و بیشتر احتمال انتخاب هتل نسبت به AirBnB را دارند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار