gardeshban.ir

گونه ی جدیدی از ویروس کرونا در برزیل شناسایی شده که سبب افزایش نگرانی در میان کارشناسان حوزه ی سلامت عمومی گشته است. کارشناسان حالا نسبت به احتمال وقوع جهش های جدید در ویروس کرونا و ایجاد گونه های دیگر از آن هشدار می دهند.
کد خبر: ۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹-1399 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
گونه ی جدیدی از ویروس کرونا در برزیل شناسایی شده که سبب افزایش نگرانی در میان کارشناسان حوزه ی سلامت عمومی گشته است. کارشناسان حالا نسبت به احتمال وقوع جهش های جدید در ویروس کرونا و ایجاد گونه های دیگر از آن هشدار می دهند.

خبر کرونای برزیلی در حالی منتشر شده است که چندی قبل دو گونه ی جهش یافته ی دیگر از ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی کشف شد.

محققان با جدیت در حال مطالعه بر روی گونه های ویروس کرونا هستند که گمان می رود ویژگی های مشابهی دارند، تا به درک بهتری در خصوص تهدیدات ناشی از آن ها دست یابند.

ویروس ها به طور طبیعی جهش می کنند و هیچ مدارک و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گونه های تازه کشف شده بیماری زایی بیشتری دارند.

با این حال، تصور می شود گونه های جهش یافته ی کرونا سرایت پذیرتر از گونه ی اصلی آن باشند که همه گیری با آن آغاز شد و این مسأله ممکن است تعداد موارد شدید بیماری و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

مقامات بهداشتی کماکان توصیه می کنند برای جلوگیری از گسترش ویروس دست های خود را بشویید، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید.

 

در مورد کرونای برزیلی چه می دانیم؟

چندی قبل مؤسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن اعلام کرد دوم ژانویه در ۴ مسافری که از برزیل به این کشور آمده بودند گونه ی جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده است.

یکی از این مسافران که مردی چهل و چند ساله بود در زمانی که به ژاپن رسید علامتی نداشت اما با تشدید مشکل تنفسی اش در بیمارستان بستری شد. یکی دیگر از آن ها زنی سی و چند ساله با علائم گلو درد و سردرد بود. دیگری پسری بین ۱۰ تا ۱۹ ساله بود که دچار تب شده بود. نفر چهارم نیز دختری ۱۰ ساله و بدون علامت بود.

این گونه از ویروس کرونا ۱۲ جهش در پروتئین اسپایک خود دارد. ویروس از پروتئین اسپایک برای راه یافتن به سلول های داخل بدن استفاده می کند.

مؤسسه ی ملی بیماری های عفونی ژاپن تعیین فوری میزان مسری بودن این گونه ی جدید و میزان اثربخشی واکسن های تولید شده در برابر آن را دشوار عنوان کرده است.

تا به امروز در برزیل بیش از ۸/۳ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۰۷ هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری گزارش شده است. این کشور آمریکای جنوبی بعد از ایالات متحده آمریکا، دومین کشور در دنیا به لحاظ میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار