gardeshban.ir

خانه مشروطه یا مشروطیت اصفهان که از بناهای تاریخی دوران قاجار به شمار می رود، حکم مجلس آن دوران را داشت.
کد خبر: ۳۵۹۰۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹-1399 October 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
خانه مشروطه یا مشروطیت اصفهان که از بناهای تاریخی دوران قاجار به شمار می رود، حکم مجلس آن دوران را داشت. چرا که رجال سیاسی، علما و آزادی‌خواهان در این خانه جمع می شدند تا درباره مشروطیت و امور مدنی مشورت داشته باشند. 

حالا می توان با خرید بلیط آنلاین هواپیما اصفهان در شاه نشین ها و حیاط های این خانه قدم زد و خود را در لابه لای آن تاریخ تصور کرد. این خانه تاریخی سهم بزرگی در تاریخ، فرهنگ و هنر شهر اصفهان دارد.

چرا بازدید از خانه مشروطیت اصفهان پیشنهاد می شود؟

خانه مشروطیت اصفهان یکی از آثار ملی ایران به شمار می رود.
این خانه درست مانند پلی است که طرز تفکر آزادی خواهان را به نسل امروز و آینده پیوند می دهد.

خانه مشروطیت از خانه های تاریخی کم تر شناخته شده اصفهان است، برای همین معمولا خلوت است.

تاریخچه

همانطور که ذکر شد، قدمت این خانه به عصر قاجار برمی گردد و در آن دوران به محمد تقی رازی تعلق داشت و بعدها مالکیت خانه به حاج آقا نجفی رسید. شخصی که نقش مهمی در دوران مشروطه داشته است. بعد از انقلاب، شهرداری اصفهان خانه مشروطه را خرید و برنامه های مرمتش را شروع کرد. در نهایت قسمتی از این خانه به موزه تبدیل و بازدید از آن برای عموم آزاد شد.

معماری

خانه مشروطه از حیث معماری و هنر استادانش در چشم نوازی و تسخیر دل ها دست کمی از بقیه خانه های تاریخی شهر اصفهان ندارد. شیشه کاری های ارسی های پنج لنگه، گچ بری های استادانه، درهای نفیس و نقاشی های شیر و شکر در زیبایی و چشم نوازی این خانه نقش بزرگی دارند. این خانه دارای ۲ شاه نشین، ۲ حیاط اندرونی و بیرونی و ۱۲ اتاق است. 

اگر نگاهی به تصاویر خانه مشروطه بیاندازید از همه بیش تر جذب رقص نور شیشه های رنگی می شوید که داخل خانه را شبیه به دنیای رنگارنگ و متفاوتی کرده است.

در خانه مشروطیت اصفهان از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

زیباترین قسمت این خانه، اتاق ۷ دری آن است، همان اتاقی که از ۲ طرف دارای شیشه کاری است و تابش نور خورشید جذابیت واقعی آن را نشان می دهد. این قسمت از خانه هر گردشگری را به شوق انداختن عکس‌هایی زیبا به اصفهان می‌کشاند. 

اتاق های طاقچه دار این خانه و دکوراسیون های قدیمی‌شان حال و هوایی نوستالژیکی را به شما منتقل می کنند. تالار این خانه نیز دارای تزئینات گچ بری و نقاشی های شیر و شکر است که برای علاقه مندان به هنر و معماری جذابیت دارد. اگر شما هم به بازدید از خانه‌های قدیمی که همانند گنجینه ای از اسرار گذشته هستند علاقه مند هستید، برای دیدن بلیط‌ هواپیما به سایت سفر سربزنید.


خانه مشروطه به سبب اهمیت تاریخی، فرهنگی و سیاسی اش به عنوان یک موزه شناخته شده است و می توان گفت که این موزه به دوران مشروطیت اختصاص یافته است؛ یعنی بازدیدکنندگان را با اسناد، مدارک و تصاویر مشروطه خواهان و اندیشه آن ها آشنا می کند، حتی در بعضی از قسمت های موزه‌خانه ماکت هایی از فعالان مشروطه به نمایش گذاشته شده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خانه مشروطیت اصفهان چه قدر است؟

سازمان میراث فرهنگی به منظور حفاظت هر چه بیش تر از این خانه در برابر شرایط آب و هوایی، گاهی ساعات و روزهای بازدید از این خانه را محدود می کند و برای همین باید قبل از مراجعه با روابط عمومی این بنا تماس بگیرید و از ساعت بازدید مطمئن شوید. ضمنا گشتن قسمت های مختلف خانه مشروطیت اصفهان تنها یک ساعت زمان می برد و بازدید از آن رایگان است.


فصل مناسب برای بازدید از خانه مشروطیت اصفهان چه زمانی است؟

فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به اصفهان و بازدید از بناهای تاریخی مثل خانه مشروطیت است ولی باید در نظر داشته باشید که جذابیت اصلی این بنا به سبب تابش نور خورشید از پشت شیشه های رنگی ارسی های آن است، پس حتما روزهای آفتابی به این خانه سربزنید.

چگونه به خانه مشروطیت اصفهان برویم؟

این موزه در ضلع شرقی میدان نقش جهان و حوالی خیابان نشاط واقع شده است. اگر با خودروی شخصی به این بازدید می روید، از طریق خیابان فرشادی خود را به کوچه مقصود بیک برسانید و از آن جا تابلوهای راهنمای خانه مشروطیت را دنبال کنید. البته اگر بازارچه حسن آباد اصفهان را می شناسید، دسترسی راحت تری به بنا خواهید داشت، فقط بعد از مدرسه علمیه امام علی به سمت کوچه شبنم بپیچید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

بازارچه حسن آباد: ۵۰۰ متر
خانه تاریخی معتمدی: ۸۰۰ متر
عمارت عالی قاپو: ۱.۲ کیلومتر
میدان نقش جهان: ۱.۳ کیلومتر
کاخ هشت بهشت: ۱.۶ کیلومتر


چه هتل هایی در نزدیکی خانه مشروطیت اصفهان برای اقامت وجود دارند؟

هتل سپاهان: ۴۵۰ متر
هتل هشت بهشت: ۸۵۰ متر
هتل ستاره: ۱ کیلومتر
هتل صفوی: ۱.۲ کیلومتر
هتل پارتیکان: ۱.۳ کیلومتر


چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خانه مشروطیت اصفهان هستند؟

رستورن قصر منشی: ۲۰۰ متر
رستوران شمال شهر: ۲۳۰ متر
رستوران سنتی خان: ۳۵۰ متر
رستوران کماجدون: ۴۰۰ متر

خانه مشروطیت اصفهان؛ مجلس زمان قاجار+عکس

خانه مشروطیت اصفهان؛ مجلس زمان قاجار+عکس

خانه مشروطیت اصفهان؛ مجلس زمان قاجار+عکس
خانه مشروطیت اصفهان؛ مجلس زمان قاجار+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار