gardeshban.ir

به یقین، شهر گرگان، یکی از زیباترین و بهترین شهر‌های ایران است که می‌توان آن را به عنوان مقصدی مناسب برای سفری خاطره‌انگیز و مطلوب درنظر گرفت.
کد خبر: ۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

با سفر به این ناحیه از کشور، می‌توان در کنار آثار تاریخی ارزشمند، طبیعتی، سرسبز و کم‌نظیر را مشاهده کرد که روح و جسم آدمی را جلا داده و جان را نفسی تازه می‌بخشد. قطعا نمی‌توان جاذبه‌های گردشگری گرگان را در مقاله‌ای گنجاند و تمامی زیبایی‌ها و مناطق جذاب را بازگو کرد، بنابراین در این مقاله تنها به معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین مناطق گردشگری این شهر می‌پردازیم.

پارک جنگلی ناهارخوران


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مناطق تفریحی شهر گرگان، پارک جنگلی ناهارخوران است که به درختان زیبا و سر به فلک کشیده‌اش، شهره است. همچنین آب‌وهوایی مطبوع و دلنشین به همراه دامنه‌ی پرشیب جنگلی، از دیگر جاذبه‌های این پارک است که گردشگران بسیاری برای تفریح به این مکان، مراجعه می‌کنند.

جنگل توسکستان


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در جنوب شرقی گرگان و در ۴۰ کیلومتری آن، جنگلی زیبا با آب‌وهوایی دلنشین، بویژه در فصل تابستان قرار دارد که تفرجگاه بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. البته نباید از سرمای استخوان‌سوز این ناحیه در زمستان غافل شد.

 بازار گرگان

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و جا‌های دیدنی گرگان، بازار آن است که در بین مردم به نعلبندان نیز شهرت دارد. این بازار در بخش قدیمی گرگان قرار گرفته و می‌توان آن را یکی از زیباترین بازار‌های شمال ایران معرفی کرد. محصولات عرضه‌شده در این مکان، از شهرت قابل توجهی برخوردار بوده و گردشگران بسیاری، برای خرید و بازدید در آن حضور می‌یابند.

 دیوار دفاعی گرگان

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

دیوار گرگان که به قزل ائلان، سد اسکندر، سد انوشیروان، سد پیروز و مار سرخ ساسانی نیز شهرت دارد، اثری بازمانده از حکومت ساسانیان و به قدمت ۱۷۰۰ سال است که از ناحیه‌ی گمیشان تا کوه‌های گلیداغ ساخته شده است. در واقع می‌توان این اثر تاریخی را یکی از طویل‌ترین بنا‌های معماری ایران کهن معرفی کرد که متاسفانه امروزه بخش اعظمی از آن تخریب شده و از بین رفته است.

 مسجد جامع گرگان


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در کنار خیل عظیمی از جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان، بنایی تاریخی به قدمت حکومت سلجوقیان به چشم می‌خورد که از آن به مسجد جامع گرگان یاد می‌شود. این عمارت کهن از مناره‌های کروی شکل برخوردار بوده که کتیبه‌ای به خط کوفی بر آن، تعبیه شده است. متاسفانه امروزه تنها مناره‌ی بنای نخستین مسجد برجای‌مانده است.

مدرسه عمادیه گرگان

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در بافت قدیم شهر گرگان، عمارتی با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال وجود دارد که از وسعتی بالغ بر ۱۵۵۰ متر برخوردار بوده و بخش‌هایی همانند آب‌انبار، حمام، مسجد گلشن، تکایا، گورستان، چندین باب مغازه ... در آن ساخته شده است. هرچند اطلاعات دقیقی در مورد قدمت آن در دسترس نیست، ولی با توجه به بنای اولیه، کارشناسان بر این عقیده‌اند که این ساختمان در اواخر دوران تیموریان و اوایل دوران حکومت صفویان احداث شده است.

کاخ موزه گرگان

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

عمارتی متعلق به دوران حکومت پهلوی اول و یکی از کاخ‌های خانواده‌ی پهلوی است که در شهر گرگان قرار دارد. این بنای تاریخی به همت مسولان گرگان مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته و به موزه‌ی گرگان تغییر کاربری داده است. این کاخ موزه، لقب نخستین کاخ موزه‌ی شمال کشور و چهارمین موزه‌ی اختصاصی باستان‌شناسی در ایران را به خود اختصاص داده است.

کاروانسرای قزلق گرگان


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

کاروانسرایی ساخته شده از سنگ و ملات گچ، در ناحیه‌ی کوهستانی شهر گرگان به چشم می‌خورد که به کاروانسرای قزلق شهرت یافته است. قدمت این مکان به دوران پس از اسلام بازمی‌گردد که از معماری جالب و قابل توجهی برخوردار است. همین امر سبب شهرت این کاروانسرا شده که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است.

پارک جنگلی آلنگدره (النگدره)

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در دامنه‌ی جنگل‌های شمالی و در جاده‌ی ناهارخوران گرگان، پارکی زیبا با چشم‌اندازی منحصر‌به‌فرد قرار گرفته است که به پارک جنگلی آلنگدره شهرت دارد. این پارک همانند بسیاری از فضا‌های طبیعی و گردشگری گرگان از آب‌وهوایی مطلوب، دلنشین و مطبوع برخوردار است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه‌های نمونه‌ی شهر گرگان با حدود ۱۸۵ هکتار وسعت و هشت چشمه‌ی طبیعی محسوب می‌شود.

روستای زیارت
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در ۱۰ کیلومتری ناهارخوران روستایی دیدنی با آبشار‌هایی زیبا، چشمه‌ی آب گرم، امامزاده و آب‌وهوایی مطبوع و دلنشین قرار گرفته است که به روستای زیارت شهره است. معماری صورت گرفته در خانه‌های این روستا و نیز پیشینه‌ی آن از جمله دلایل اهمیت این منطقه از گرگان در صنعت گردشگری بوده و آن را به یکی از مکان‌های مورد توجه گردشگران تبدیل کرده است.

تپه تاریخی-فرهنگی تورنگ تپه

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

تپه‌ای قدیمی با قدمت هزاره‌ی سوم پیش از میلاد مسیح در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی شهر گرگان قرار دارد که به تورنگ تپه شهرت یافته است. این مکان تاریخی و ارزشمند از مجموعه‌ی چند تپه با برجستگی‌هایی بسیار نزدیک تشکیل شده است که می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین تپه‌های باستانی کشور درنظر گرفت. آثار تاریخی ارزشمند و مهمی به قدمت هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد در این مکان کشف شده که بر اهمیت آن افزوده و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری گرگان تبدیل کرده است.

 آبشار رنگو
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، آبشاری با بستری نیم‌دایره‌ی وجود دارد که از یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی تشکیل شده است. در اطراف این پدیده‌ی زیبای طبیعی، می‌توان پوشش گیاهی متنوعی را نظاره کرد که در کنار آب‌وهوایی خنک و لطیف گزینه‌ای مناسب و عالی برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود.

 منطقه حفاظت شده جهان نما
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

مرکز تفریحی جهان‌نما تفرجگاهی شگفت‌انگیز است که در ارتفاعات جنوب گرگان و در جنوب شرقی شهرستان کردکو قرار دارد. در این ناحیه طبیعتی بسیار زیبا مناطقی بکر با جانوران وحشی و غاری به نام جهان‌نما وجود دارد که یکی از منابع ارزشمند گلستان محسوب می‌شود. این تفرجگاه سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

 آبشار نومل
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

آبشار نومل، مجموعه‌ای متشکل از ۶ آبشار بزرگ است که در فاصله‌ی ۴ کیلومتری از شمال روستایی به همین نام و در قلب جنگل‌های منطقه‌ای به نام چهل گیسو قرار دارد. از ویژگی‌های آن، مسیر دسترسی سخت و دشوار است که به همین دلیل می‌توان شاهد منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده بود. مرتفع‌ترین آبشار این ناحیه نیز به آبشار نومل شهرت دارد که از دیگر جاذبه‌های گردشگری گرگان محسوب می‌شود.

 دریاچه توشن
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

دریاچه‌ای زیبا و بهره‌مند از مناظر فوق‌العاده‌ی جنگلی النگدره، در بخش جنوبی روستای توشن النگدره و در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد که به دریاچه‌ی توشن شهرت دارد. زیبایی، هوای مطبوع، پوشش جنگلی زیبا، گونه‌های مختلفی از ماهیان و نیز سدی در مجاورت این دریاچه آن را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

خانه تقوی‌ها

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

خانه‌ی تقوی‌ها، مجموعه‌ای تاریخی و متعلق به دوران حکومت قاجار است که در وسعتی حدود ۲ هزار متر مربع احداث شده و بخشی از آن توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری و مورد بازسازی قرار گرفته است و قسمت‌های دیگری نیز در اختیار ورثه قرار دارد. این عمارات کهن متعلق به یکی از تجار زمان به نام حاج میرزا محمدتقی تقوی است که از معماری جالب و زیبای زمان خود بهره برده و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان محسوب می‌شود.

جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند جنگل النگدره، طبیعت سردانسر، آبشار شصت کلاته، آبشار‌های دره تل انبار، کوه تاورنراب، کوه تل انبار، گرگان رود، منطقه‌ی شکار ممنوع چلچلی، جنگل شصت کلا، آبشار زیارت و... تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه از کشور را تشکیل می‌دهد.

معرفی هتل ها , کافی شاپ ها و رستوران های گرگان به همراه آدرس و تلفن

در ادامه این بسته گردشگری شماری از کافی شاپ ها و رستوران ها و هتل های گرگان را برای شما معرفی می‌کنیم تا سفر شما را کامل کرده باشیم.

 رستوران قصر خورشید

مجموعه غذایی قصر خورشید شامل رستوران ایرانی و فرنگی ،فودکورت و فست فود،کافی شاپ، آلاچیق و فضای کلاسیک و سنتی...

برای رفتن به این رستوران به آدرس  استان گلستان , گرگان, بلوار ناهارخوران, سرزمین غذا قصر خورشید مراجعه کنید.

شماره تماس: 01732530040

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

رستوران اکبرجوجه (گرگان)

گلستان - گرگان ابتدای کمربندی

بهترین جوجه و مرغ ترش در شهر گرگان، مطمئنا در "رستوران اکبر جوجه" ارائه میشه. در این رستوران انواع غذاهایی که با مرغ تهیه میشن در منو دیده میشه......

رستوران و مرکز تفریحی باباطاهر

گلستان - گرگان مسیر نهار خوران، خیابان ولیعصر

رستوران عمارت

گلستان - گرگان خیابان ولی عصر، عدالت 28، بین شهریور 3و5

رستوران عمارت به سبک مراکشی درست شده و زیبایی های خاص خودش رو داره. از منوش بگم براتون که از فست فود و غذا های بین المللی بگیرین تا ایرانی با سبک و دی...

جوجه رئیس

گلستان - گرگان بلوار ناهارخوران، بالاتر از سروش جنگل، نبش عدالت 1/103

کافه رستوران ژوپین

گلستان - گرگان بلوار صیاد شیرازی، نبش صیاد18

یکی از پر تنوع ترین کافه های گرگان که اعتقاد داره هیچوقت تکراری نمیشه براتون و هر لحظه در حاله به روز کردن کافه من ها و سرو غذاها برای شماست....

رستوران برگرتین

گلستان - گرگان بلوار نهار خوران

غذاهای لذید و سالم رو میتونین در برگرتین میل کنین و لذت ببرین....

رستوران سید مسعود

گلستان - گرگان بلوار ناهار خوران، کلیومتر 4، نبش پل سید مسعود

یکی از بهترین رستوران های گرگان که توی منطقه خوش آب و هوای ناهارخوران قرار داره و شیشلیک های معرکه ای داره.

کافه میامی

گلستان - گرگان میدان گرگان پارس، خیابان عدالت 36 (خیابان آذر)

کافه میامی به صبحانه هاش و فضای بسیار زیباش معروفه، پس اگه دلتون صبحانه یا خوراکی های خوشمزه خواست که در منظره ای زیبا میل بکنین یه نگاهی به اینجا بن...

رستوران مکزیکی ال تکیتو

گلستان - گرگان بلوار ناهار خوران، روبروی عدالت 95 ، میناگل

این رستوران که هم فست فود داره هم غذاهای مکزیکی، یکی از بهترین غذاها و پیش غذاها رو براتون سرو میکنه که میتونین از کیفیت و طعمش لذت ببرید....

لیست برخی هتل‌های گرگان  را اینجا ببینید

گرگان، شهر‌های هتل‌های باصفاست، آنطور که پنجره اتاقتان رو به جنگل‌های سبز این منطقه باز می‌شود. بیشتر هتل‌های گرگان چهار ستاره‌اند و در منطقه خوش و آب و هوایی قرار دارند. قیمت آن‌ها هم از شبی ۱۰۶ هزار تومان تا ۷۲۱ هزار تومان متغیر است. ما در اینجا لیست هتل‌های گرگان به همراه قیمت را نوشته‌ایم تا با دید بازتری دست به انتخاب بزنید.

هتل قصر بوتانیک، ۵ ستاره

سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

اگر در سفر به گرگان به اصطلاح بخواهید آب توی دلتان تکان نخورد، پیشنهاد بسیاری هتل قصر بوتانیک است. هتل قصر بوتانیک ۵ ستاره دارد و در جاده ساری به گرگان واقع شده. در باغی ۴ هکتاری. بنای هتل در ۷ طبقه شامل اتاق‌های یک نفره و دونفره و سوئیت دولوکس است که بیشترشان چشم اندازی رو به باغ دارند. این هتل دارای دو رستوران ایرانی و ایتالیایی هم هست.

امکانات هتل: استخر و سالن ورزشی، جکوزی، سونای خشک و بخار و آرایشگاه، جاده‌ای برای پیاده روی و اسکیت و دوچرخه سواری، سالن بازی برای جوانان و کودکان، دو زمین تنیس و والیبال و بسکتبال، بوتیک و فروشگاه صنایع دستی و موسیقی زنده.

جاذبه‌های نزدیک هتل: جنگل ناهارخوران و النگدره در ۳۶ دقیقه‌ای هتل بوتانیک قرار دارد و هتل با خود گرگان، ۹ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

هتل آذین گرگان، ۴ ستاره


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

هتل آذین در ابتدای شهر گرگان واقع شده و به دلیل موقعیتش، از شمال به دشت زیبای ترکمن، از جنوب به کوه‌ها و جنگل سرسبز گلستان، از غرب به دشت ترکمن و جاده تهران-گرگان و از شرق به شهر گرگان مشرف است. این هتل که در سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده و چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته دارای دو فاز است و شامل اتاق‌های یک و دو تخته و سوئیت‌های دوبلکس، رویال و مخصوص. پنجره برخی از اتاق‌های این هتل رو به دشت ترکمن باز می‌شوند.

امکانات هتل: رستوران، آسانسور، فروشگاه، سالن‌های مختلف، استخر، پارکینگ و چایخانه سنتی

جاذبه‌های نزدیک هتل: جنگل ناهارخوران در ۲۳ دقیقه‌ای و پارک جنگلی النگدره ۳۰ دقیقه با هتل آذین فاصله دارند.

هتل شهاب، ۴ ستاره
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

خیلی‌ها همین که به گرگان می‌رسند، به جنگل ناهارخوران که جزو معروف‌ترین جا‌های دیدنی گرگان است، می‌روند. هتل شهاب هم در جاده‌ای که به این جنگل می‌رسد، قرار دارد. این هتل دارای اتاق‌های دو و سه نفره و سوئیت‌های دو نفره و رویال است که همه‌شان رو به جنگل ناهارخورانند. از ضعف‌های این هتل که کاربران به آن اشاره کرده‌اند، امکانات نسبتا کم آن است.

امکانات هتل: رستوران و کافی شاپ، استخر، سونای خشک و بخار و جکوزی، اینترنت در اتاق، برگزاری تور‌های گردشگری، تالار برای برگزاری جشن‌های مختلف

جاذبه‌های نزدیک هتل: غیر از جنگل ناهارخوران که ۴ دقیقه پیاده با هتل فاصله دارد، شهر گرگان در ۹ دقیقه‌ای هتل شهاب واقع شده.

هتل جهانگردی ناهارخوران، ۳ ستاره


سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

هتل جهانگردی ناهارخوران در دل جنگل‌های ناهارخوران واقع شده و یکی از باسابقه‌ترین هتل‌های منطقه است. سال ۱۳۶۰ افتتاح شده و در سال ۱۳۸۹ به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل جهانگردی ناهارخوران دارای ۳۱ اتاق دو تخته، ۲۲ کلبه دو تخته،۱۰ سوئیت سه تخته و چهار سوئیت رویال چهار تخته و دو رستوران است و آلاچیق‌هایی در فضای باز هم دارد.

امکانات هتل: اینترنت، پارکینگ، کافی شاپ و خشکشویی، مرکز خرید، فضای سبز و چایخانه سنتی

جاذبه‌های نزدیک هتل: جنگل ناهارخوران و النگدره در ۵ دقیقه‌ای هتل و کاخ اختصاصی یا موزه سلطنتی ۱۰ دقیقه با هتل جهانگردی ناهارخوران فاصله دارند.

هتل عجم، ۳ ستاره
سفر به بهشت ایران زمین +تصاویر

کامل کننده لیست هتل‌های گرگان، هتل عجم است. هتل عجم در آزادشهر قرار گرفته، شهرستانی که با گرگان ۷۶ کیلومتر فاصله دارد. هتل عجم تنها هتل ۳ ستاره گرگان محسوب می‌شود. این هتل در سال ۱۳۸۹ افتتاح شده و در ۶ طبقه، ۶۳ واحد اقامتی دارد. از ضعف‌های هتل که کاربران به آن اشاره کرده‌اند موقعیت مکانی آن است.

امکانات هتل: اینترنت رایگان، پارکینگ روباز، رستوران، فضای سبز، کافی شاپ و سالن کنفرانس

جاذبه‌های نزدیک هتل: جنگل کبودوال در ۳۸ دقیقه‌ای هتل و آبشار شیرآباد خان ببین در ۳۱ دقیقه‌ای آن قرار دارند و دیوار تاریخی گرگان ۴۰ دقیقه با ماشین از هتل فاصله دارد.

لیست برخی بیمارستان های گرگان  را اینجا ببینید

قلب شفا گلستان

میدان پانزده خرداد خیابان شهید باهنر جنب بیمارستان فلسفی

۲۰۰تخت خوابی خصوصی پارسيان گرگان

اتوبان گرگان -آق قلا جاده فرودگاه/ تلفن ۱۷۱۲۳۷۸۹۲۱

صياد شيرازی گرگان

گرگان بلوار صیاد شیرازی/ تلفن ۱۷۱۴۴۱۱۲۵۶

طالقانی گرگان

خيابان آزادی -بلوار جانبازان/ تلفن ۲۲۲۷۷۲۰

كلينيك ويژه دزيانی

خيابان شهيد بهشتی/ تلفن ۱۷۱۲۲۲۴۸۴۸

دکتر موسوی گرگان

خيابان وليعصر -عدالت ۱۱-۱۳/ تلفن ۱۷۱۲۲۳۷۲۵۰

پنجم آذر گرگان

خيابان پنجم اذر روبروي سازمان انتقال خون

فلسفی گرگان

ميدان ۱۵ خرداد-بيمارستان وزايشگاه فلسفی گرگان/ تلفن۳۲۲۲۲۶۱۸

حكيم جرجانی گرگان

ميدان بسيج/ تلفن۴۴۳۰۲۱۰

مسعود گرگان

خيابان فروردين شرقی/ تلفن ۲۳۲۴۰۷۱

۵۶۰ ارتش گرگان

بلوار جانبازان/ تلفن ۲۲۲۹۵۹۵


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار