gardeshban.ir

نقشه استان گیلان نشان می‌دهد که این استان با مرکزیت رشت، دهمین استان پر جمعیت کشور است.
کد خبر: ۳۶۰۳۰
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

 نقشه استان گیلان گویای این است که این استان با مرکزیت رشت دهمین استان پر جمعیت کشور است و از لحاظ وسعت نیز رتبه بیست و هشتم را به خود اختصاص داده است.

استان گیلان با مساحتی بالغ بر ۱۴۰۴۴ کیلومتر مربع از شمال به دریای خزر و از غرب، جنوب و شرق به ترتیب به استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین و مازندران منتهی می‌شود. این استان آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد.

بنا بر گزارش نقشه استان گیلان، این استان در بر گیرنده ۱۶ شهرستان،۴۳ بخش، ۵۱ شهر و ۱۰۹ دهستان است و رشت پرجمعیت‌ترین شهر این استان به حساب می‌آید. از شهر‌های دیگر این استان می‌توان به بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا و صومعه‌سرا اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، سفیدرود، آستاراچای، گرگان‌رود، اسالم، دیناچال، شیوه‌رود، کیان‌رود و پیله‌رود از مهم‌ترین رودخانه‌های گیلان به حساب می‌آیند.

نقشه استان گیلان

بر طبق گزارش نقشه استان گیلان، از جمله صنایع دستی گیلان می‌توان از چادرشب قاسم‌آباد، قلاب‌دوزی رشت، حصیربافی و سفالگری گمج نام برد.

سوغاتی‌های گیلان

ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام‌زمینی، زیتون و برنج از مهم‌ترین سوغاتی‌های استان گیلان به شمار می‌روند. از موزه‌های این این استان می‌توان به موزه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه تاریخ چای ایران، موزه نظامی بندر انزلی، موزه جانورشناسی و موزه آبزیان اشاره کرد.

نقشه استان گیلان

از مشاهیر استان گیلان می‌توان از محمد معین، سیروس قایقران، محمود بهزاد، آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی، فضل‌الله رضا، کیومرث صابری فومنی و پروفسور مجید سمیعی نام برد.

گفتنی است؛ شیطان کوه، آبشار لاتون، آبشار ویسادار، پارک جنگلی گیسوم، روستای ماسوله، غار آویشوی و تالاب عینک از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حساب می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود؛ ساحل قو، زمرد حویق، روستای حیران و پره‎‌سر از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به شمار می‌آیند.

نقشه گوگل استان گیلان

نقشه استان گیلان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار