gardeshban.ir

منطقه گیسوم با داشتن ساحل و جنگل ، نگین گردشگری و از جاذبه های دیدنی گیلان است.
کد خبر: ۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

زندگی در شهر و مواجهه با مشکلات و دغدغه‌های روزمره روح انسان را خسته می‌کند و او را به سوی مکان‌هایی به دور از هیاهوی شهر می‌کشاند و طبیعت این نعمت خدادادی، همیشه با روی باز آغوشش را به روی ما گشوده و آرامش را برای مان به ارمغان آورده است.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

پارک جنگلی گیسوم با دارا بودن جنگل و ساحل یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان است که همه ساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

برای رسیدن به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران کافی است از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره سر عبور کنیم، کمی پس از ورود به این پارک درختان سر به فلک کشیده دالانی را بر فراز سر هر رهگذر ایجاد می‌کند.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

پارک جنگلی گیسوم قطب گردشگری گیلان

رامین باباپور شهردار تالش گفت: پارک جنگلی گیسوم در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد،پارک جنگلی گیسوم حدود ۸۰ هکتار مساحت دارد و در جایی واقع است که دریا و جنگل در فاصله کمی از هم قرار دارند، اگر از جنگل‌های سرسبز دل بکنی و جاده جنگلی را ادامه دهی تا روستای دیناچال را پشت سر بگذاری، در آخر ساحل دریای خزر را پیش روی خود خواهی دید.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

وی افزود: منطقه‌ای که امروزه با عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می‌شود در حدود پانزده سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان از آن یاد می‌شود.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم تلفیق زیبای جنگل و ساحل با جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان

رامین باباپور شهردار تالش جنگل‌های گیسوم با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌کند، این پارک با امکاناتی همچون پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک‌نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، مسیر‌های پیاده روی، مجموعه فضا‌های جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران و مسافران است.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

‌وی افزود: رانندگی در جاده‌ای رویایی، پیاده روی و دوچرخه سواری، تفریحات آبی و ساحلی (شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل، موتورچهارچرخ ) آفرود، ترامبولین و پارک بادی کودکان از مهمترین تفریحات این پارک جنگلی است.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

سوغاتی‌های رنگارنگ میان صدای امواج و انبوه درختان

حمید آذر پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در ساحل گیسوم و در کنار شنیدن صدای امواج می‌توانید از بازار کوچکی که برپاست دیدن کنید و سوغاتی‌های رنگارنگی خریداری کنید و در کنار لذت سفر، سوغاتی‌های مختلف هدیه ببرید.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

وی افزود: البته میان درختان انبوه جنگل گیسوم نیز بازارچه‌های صنایع دستی همچون وسایل حصیری و چوبی، روسری‌ها و لباس‌های رنگارنگ نیز رخ نمایی می‌کنند.


گیسوم برترین تفرجگاه و حس خوب سفر

حمید آذر پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطر نشان کرد:یکی از دلایلی که گیسوم را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده، امکانات آن است.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم ماوایی برای فرار از تابش سوزان خورشید

حمید آذر پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اگر به دنبال جایی برای فرار از تابش سوزان خورشید می‌گردید به گیسوم بروید و در پناه درختان آن جای گیرید، این درختان بالای سر شما قرار می‌گیرند و سایه ساری را برای تان فراهم می‌کنند.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

وی افزود: البته در گیسوم شانس دیدن جاندارانی از قبیل: آهو، بز کوهی، پلنگ، تورنگ (قرقاول)، خرگوش، خز، خوتکا، راسو، روباه، سمور، شغال، غاز وحشی و گراز را نیز از دست ندهید.

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم نگین گردشگری گیلان

گیسوم از آن دست جاذبه‌هایی است که هر کس با هر سن و سالی می‌تواند از تفریح در آن لذت ببرد و خاطره‌ای خوش برای خود بسازد، اگر راهی شمال کشور شدید و استان گیلان را برای گشت و گذار انتخاب کردید، گیسوم را در فهرست مناطقی که باید به آن‌ها سر بزنید قرار دهید و از سفر خود لذت ببرید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار