gardeshban.ir

گزارش/
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

مونسان: اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی/امام جمعه یزد: تاثیرگذاری فرهنگی از پیامدهای مثبت گردشگری است

«علی اصفر مونسان» لحظاتی قبل پس از ورود به یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این که صنعت گردشگری در صدر بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا قرار دارد، گفت: البته با وجود چنین شرایطی، امیدوارانه با تلاش مردم و فعالان عرصه گردشگری و همکاران وزارتخانه، فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم به نحوی که طی همین مدت نیز طرح‌های گردشگری متوقف نشده و همچنان رو به جلو در حرکت است.

وی اقبال سرمایه‌گذاران و تعدد طرح‌های آماده افتتاح را بیانگر این نکته خواند که اگر چه گردشگری طی یکسال اخیر دچار افت و خیزهای زیادی شده اما همچنان امیدوارانه به جلو حرکت می‌کند و امیدواریم با تلاش‌های کادر درمان شاهد رفع بحران کرونا در جامعه باشیم و شاهد از سر گرفتن فعالیت‌های بخش‌های مختلف از جمله گردشگری باشیم.

مونسان از همکاری کامل حوزه گردشگری با وزارت بهداشت در جهت مهار بیماری کرونا خبر داد و گفت: هر چند بعضاً شیوع کرونا منسوب به گردشگری و سفر شد ولی به دنبال اعمال محدودیت‌های تردد مشخص شد که عوامل زیادی برای گسترش کرونا موثر بوده و تنها گردشگری و سفر باعث شیوع بیماری نبوده است.

وی رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در جریان سفر و قطع ورود گردشگران خارجی به کشور و نیز همکاری داوطلبانه حوزه گردشگری با وزارت بهداشت برای مهار بیماری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا ذکر کردو

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی یزد، از افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح گردشگری در استان یزد طی این سفر خبر داد و در ادامه خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ به بخش صنایع دستی که عمدتاً توسط اقشار ضعیف اداره می‌شود و بعضاً زنان سرپرست خانوار از این بخش ارتزاق می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وزیر گردشگری از حمایت وزارتخانه از این بخش خبر داد و افزود: خوشبختانه فروش صنایع دستی قطع نشده و با حداقل فروش همچنان فعالیت‌ها دنبال می‌شود و تمهیداتی اندیشیده شده در دو بخش گردشگری و صنایع دستی که زنجیره‌ی بزرگی از افراد از آن ارتزاق می‌کنند، مورد حمایت قرار گیرند.

مونسان با ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری برنامه‌های گردشگری در سال جدید و بازگشت رونق مجدد به این بخش و کسب‌ و کارهای مربوطه، افزود: تلاش شده از بخش‌های آسیب دیده در این صنعت حداقل حمایت‌هایی صورت بگیرد که در همین راستا نیز ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده دیده شده تا بخش‌های آسیب دیده ترمیم شوند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه یزد نیز در این دیدار یزد را دارالعباده و دارالعلم و حسینیه ایران خواند و گفت: خوشبختانه مسافران یزد ملاحظه‌ و مراعات جنبه‌های اخلاقی، مذهبی و دینی مردم یزد را مورد توجه دارند و حتی گردشگران خارجی بیشتر از داخلی‌ها مراعات می‌کنند.

وی بر لزوم آموزش و به روزرسانی اطلاعات راهنمایان گردشگری نسبت به اماکن تاریخی تاکید کرد و گفت: این افراد باید علاوه بر تاریخ کشور، در خصوص اخلاق و روحیه و روش مردم نیز اموزش ببینند و نسبت به اصلاح برخی از حرکت‌های نامناسب مراعات لازم را داشته باشند.

وی همچنین خواستار اهتمام متولیان و پرسنل هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری در خصوص رعایت شئونات اسلامی، انسانی و اخلاقی شد و افزود: باید به صنایع دستی و اشتغال خوبی که در این بخش شکل گرفته، توجه شود و حمایت‌های لازم از این بخش به خصوص در بحث بازاریابی تولیدات صورت گیرد.

امام جمعه یزد صنایع دستی را در صورت حمایت از بخش‌های تاثیرگذار صادراتی با اشتغالزایی مناسب در کشورمان خواند و در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: گردشگری را نمی‌شود تعطیل کرد چرا که باید ایران شناخته شود لذا نباید آن را به حال خود رها کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار